![]() |
Muovipuskurin hitsaus..
Onnistuuko kotikonstein vai tarvitaanko spessu vermeitä?
Lähinnä tarttis toi mondeon takapuskuri harsia kasaan.. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100064 Ei mitään käryä miten tekis, kun mielellään sillai nätisti. Mikä liima esmes ottaa kiinni peltiin JA muoviin? Tarkoitus laittaa vahvike pellinpala puskurin takapinnalle eikä huvittais poppareilla laittaa.. |
Toiset muovilaadut ovat hyvin helposti hitsattavia. Leikkaa jostain piilossa olevasta vahvikkeesta pienen "hitsauslangan", ja sitten sulattaa railon kiinni kolvilla tai kuumailma puhaltimella. Helppoa kuin heinänteko.
Mutta. Sitten on vittumaisia muovilaatuja. Lämmitettäessä muovista irtoaa nestemäistä ainetta, mikä ei enää kovetu. Muu aines vain pehmenee, mutta ei tartu mihinkään kiinni. Näitä muoveja voi liimata. Tunnen huonosti alaa, mutta muutamasta muovista on kokemuksia. Sekä korjaajana että rikkojana. :rolleyes: Nykyään tuntuu liimaaminen olevan yleisempää, ja jälki on hyvää. Tarttis omasta kiinan mönkijästä korjata takakate, ei viittis tuhlata 500 euroa uuteen... Kannattaa kaveerata paikallisen kolarikorjaamon/automaalaamon jamppojen kanssa, heiltä löytyy liimat sun muut myrkyt. :) |
Eiks ton puskurin saa jostain raadosta hintaluokkana alle satku...Eli maksaako vaivaa?:D
|
Wellerin pyropenin kanssa oon ite tykänny turata. Vaik alareunasta sipaset täytematskun tai sit jostain muualta matskuu mikä käyttäytyy samalla tavalla ja tarttuu testatessa.
|
helppo homma jos vaan jonkinlainen kolvi sattuu löytymään ja suurinpiirtein kaikki palaset tallessa.foordin puskurithan tota niin sanottua kivikova muovia eli hyvä kolvata!puskuri irti palaset kohdalleen ja kolvilla sulattelet ne ensin oikealle kohdalle sen jälkeen käyt koko sauman kolvilla läpi reilusti sulatellen muovia yhteen.sen jälkeen liimaat vaikka jotain muovin palasia takapuolelle vahvikkeeksi.muovin hitsaus on sitten asia erikseen siihen tarvii oikeanlaisen puhaltimen ja jonku verran harjottelua että onnistuu.useita foordin puskureita korjannu kyseisellä tavalla niin töissä ku vapaa ajalla.
|
Lainaus:
|
Jos hitsaamalla kasaan, niin muutamia reikiä osiin... Ja taakse lasikuitudusta vahviketta... Näin tekee paikallinen autopeltiseppä, jos kannattaa korjata osan hintavuuden ja saatavuuden kaa...
Kuten sisua45 tuumasikin, niin muovilaaduissa eroja... Uuden karheissa VAG:n kulkineissa on puskurit jo kertakäyttö kamaa, eli ei voida korjata hitsaten-> liiaksi kierrätysmateriaalia jo seassa. Eli rupeaa oleen jo liian montaa muovilaatua seassa ja siten korjaukset ei onnistu. Itsekkin kallistusin kyllä ehjän käytetyn hankintaan tässä yksilössä... Ku melkeen satkulla saa jo ihan varaosaautojakin... Ja ykistyisiltä kyllä löytyy puskureitakin, vaikka jotusmaalaan niin silti käytetyn hommaisin. |
Teet siihen putkipuskurin. :D
|
No onhan toi -97 varaosa farmi mondeo tossa pihassa mutta tiedä jaksaako kaivaa tota tumman vihreetä puskuria..
Jos koittaa eka leimata noin.. emännykselle tarvii joku maasturi hommata, sillä vois siten "toteuttaa" itseään talvisin muutenkin.. |
Jos korjaamaan alkaa niin liimat on nykyään pop. Kestää kun tekee pohjat hyvin. Mut tuollaisia mondeoita on purettu niin paljon et varmaan löytyy hopeinen puskin liimapurkin hinnalla. Tai sit vaihdat etu ja taka puskurin molemmat, kaks väri auto.:)
|
Ei käy etuset ristiin -95 ja -97 mk 1 ja mk2 kopat nääs..
Pitääpä paikalliselta ford purkamolta kysellä onko jäärata stws joutilasta takasta.. |
Sivu luotu: 15:33 (GMT +2). |