Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   datsun badroll (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=94683)

smgt 01.03.2012 15:45

datsun badroll
 
jokohan tänne kehtaa kirjottaa omasta purkista. :D

tuli 4 vuotta kestäneeseen nelikko kuumeeseen ostettua tälläinen peli.
http://i160.photobucket.com/albums/t...l/badroll8.jpg
alla 33" nappula rattaat ja akseleille tehty soa.

heti ens alkuun kun päästiin alkukankeudesta rikkinäisen vaihelaatikon takia niin keulille tuli 12 000lbs vinssi ja karjarauta lähti myyntiin.

seuraavaksi kai pitää ehtiä isommat renkaat tai lukkoakselit.

nyt ollaan vaan tankattu säännöllisesti ja kokeiltu eri rengaspaineita.

http://i160.photobucket.com/albums/t...9022012124.jpg

http://i160.photobucket.com/albums/t...-02-19-210.jpg

http://i160.photobucket.com/albums/t...HUNT0130-2.jpg

smgt 28.04.2012 15:12

kovaa ajoo ja huonoo huoltoo :D

http://i160.photobucket.com/albums/t...-04-28-364.jpg

mistä porukka on hommannu u-pultteja?

MotorPsycho 28.04.2012 16:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja smgt (Viesti 876895)
kovaa ajoo ja huonoo huoltoo :D

http://i160.photobucket.com/albums/t...-04-28-364.jpg

mistä porukka on hommannu u-pultteja?

offroadtarvike lipponen

smgt 28.04.2012 16:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MotorPsycho (Viesti 876903)
offroadtarvike lipponen

tuonne vois tosiaan soittaa.

sen verran huonosti on hitsattu jouselle peti akseliin että lähti irti metässä.
onni onnettomuudessa ettei lähteny maantiellä irti ja ei oltu kaukana metässä tieltä.

Janne1986 28.04.2012 19:24

Tuolta:http://www.4x4parts.fi/

MotorPsycho 28.04.2012 19:24

jos on migillä hitsattu siihen valuun niin ei kestä. itse hitsasin toisen puolen migillä akseliputkeen ja puikolla murikkaan.

smgt 28.04.2012 21:34

ajattelin semmosta että laitan akselin ympäri yltävät u-pultit vänkärinki puolelle kuin tuolla kuskinki puolella on.

ajatus ois kierteet vaihtaa eteen lehtien tilalle kuhan ilmat muuttuu että voi kotopihassa askarrella.

smgt 07.05.2012 19:51

mistä tunnistan oman tatsunin,
mitä eroa on 260 ja 160 välillä?

sumpe 07.05.2012 21:19

260 on 2.8 koneella ja 160 3.3koneella.

smgt 10.05.2012 14:46

oisin tossa hommaillu uusia puslia eturiippuihin mutta ei tunnu saavan normaaleja mistään?
onko kellään irto osia sen vertaa että vois mitata riipukkeeseen ylemmän ja alemman puslien mitat?

Castrol 10.05.2012 15:08

Ei ole irto osia enää vaikka vaihdoinkin puslat sinne etujousen lenkkeihin. Riipukkeen yläpää on sellanen aivan totaalisen pieni halkaisijaltaa oleva melkein kun hela :) Alapään pusla on kuitenkin ihan peruskauraa???

18-1157 160 Diesel Etulehtijousen etummainen hela 7.83->90 (2/lenkki) muutaman euron paukku motonetissä tiedä siitä sitten onko sellainen että kestää kauemmin kun viikon :)

15Min homma vaihtaa kun ei ole kuin kumihela siellä riipukkeen alapäässä ja kaksiosainen.

smgt 10.05.2012 15:19

tuo hela ei käy 82 vuoden tatsunniin.
mulla oli eilen paikallisesta korpiautosta muutama mallina ja silmällä näki että tuossa uudemmassa on paljo isommat ku mulla omassa.

toyota4x4 10.05.2012 16:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja smgt (Viesti 879557)
mistä tunnistan oman tatsunin,
mitä eroa on 260 ja 160 välillä?

260 on tehty motor iberican tehtaassa espanjassa niinkuin suurin osa 4-veto nissaneista nykyään.

metsämies75 10.05.2012 16:15

riipukkeen helat
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja smgt (Viesti 880294)
tuo hela ei käy 82 vuoden tatsunniin.
mulla oli eilen paikallisesta korpiautosta muutama mallina ja silmällä näki että tuossa uudemmassa on paljo isommat ku mulla omassa.

mulla olis ne kaikki kumit joka riipukkeeseen käyttämättömät käyn viikolla joka päivä kajaanissa.

smgt 10.05.2012 20:30

jos ne on myytävänä niin tuo kajaaniin ne. Laita viestiä 044 0967350

matti.v 10.05.2012 21:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja smgt (Viesti 880289)
oisin tossa hommaillu uusia puslia eturiippuihin mutta ei tunnu saavan normaaleja mistään?
onko kellään irto osia sen vertaa että vois mitata riipukkeeseen ylemmän ja alemman puslien mitat?

mä otin kans eturiippuihin molempiin päihin kumipuslat mut ei siel yläpäässä tosiaan ollu kuin joku pieni messinki pusla. alapäähän ne kyl kävi kun tossa on uudemman jouset.
olikohan noissa jopa riiputkin erilaiset kuin nissanissa.:rolleyes: noita moilempia romuja on nurkalla jos haluat käydä mittailemassa tjs.

smgt 22.05.2012 17:42

voishan sitä joskus käydä kuhan tulee rahoja ku ei oo pariin kuukauteen tili jostain syystä turvonnu niin ei saa osteltua eikä kuljettua mihinkään...!

tänään tossa kotosalla siivotessa löysin oivaa ainesta ja inspiraation tullessa kokosin tollasen hököttimen. :)

http://i160.photobucket.com/albums/t...-05-22-404.jpg

http://i160.photobucket.com/albums/t...-05-22-405.jpg

näyttääkö tuo amatimiesten silmiin oikean näköseltä?

smgt 23.05.2012 19:46

tuleeko traction barista toimiva jos se on joustamattomasti kiinni akselissa? jos runkoon tuleva ns koiranluu ois sitte joka joustaa pitkittäin ja poikittain...

varren ajattelin tekasta parista tälläsestä http://www.ikh.fi/Tarvikkeet/Nostola...ITSATTAVA_19MM

Punanenä 23.05.2012 20:55

En lukenut koko juttua mutta tuleeko akselinkiertymisenestotanko eteen vai taakse? Ja miten ilmeni sen tarve? Ja onko modaamattomat jouset? Ja mikä rengaskoko?
PS: Sen tulisi mielestäni joustaa sekä akselin että rungon päästä koska akselin asento ja sijainti ei ole mistään suunnasta katsoen vakio kaikissa joustojen asennoissa...(kumipusla/uniball/farmilaite yms:) )

Tässä autocad kuva ongelmasta mitä tarkotin mitä tapahtuu jos akselnpuolen kiinnitys ei jousta toispuoleisessa joustotapahtumassa (ristiriipunta yms) ylhäältä katsoen, Korjatkaa jos väärässä...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=106137

smgt 23.05.2012 21:31

taakse ois tarkoitus laittaa.
edes takaisin ajamalla murikka kiertyy ja sitä ois tarkoitus hillitä.
tässä on soa ja 36" tsl:llät

jotenki tuntus jos tanko pääsee akselista sivuttain kääntymään ja runkosta tuleva tanko jos pääsee kans kääntymään sivulle niin sillon se ei ainakaan voi toimia kun jarruttaessa?

oisko näissä paras vaihtoehto että akselin puoleiseen päähän tulisi tollaset minun linkittämät silmukat ja rungon puolelle tekee samanlaiset riiput puslineen kun vaikka lehtijousissakin?

Heguli 24.05.2012 17:47

Tuossa heti alussa yksi vaihtoehto:

http://forums.offipalsta.com/showthr...kiertorajoitin

Eli kummassakin kiinnityspäässä sopivasti joustavat puslat + koiranluu. Tällä ratkaisulla ei oikeastaan haittaa joustoja yhtään.

smgt 24.05.2012 18:07

tuota punanenän kuvaa en aikasemmin huomannukkaan.
tuossa näkyy hyvin tuo miten akseli kääntyy kun on ristiriipunnassa.
pitäs mennä nostelee tota auto ja kahtoo miten paljo tuo traction barin etu pää liikkuu sivuttain...

Samppi 24.05.2012 19:50

Noiden kummanki putken ois hyvä jatkua suunnilleen tuonne riipulle asti. Tein ensin tuon mallisen tuen ja ensimmäisellä koeajolla Bertan mahtimoottori väänteli tuen mutkalle tuosta missä tuki jatkuu yhdellä putkella. Ja koeajo tehtiin maantiellä eli tuki ei osunut mihinkään maastossa vaan pelkkä vääntö riitti taivuttamaan putken.

smgt 24.05.2012 20:10

tuon pituutta ei tiedä vielä tarkalleen kun mulla ei ole "koiranluuta" tuohon. mutta yksinäistä putkee tulee korkeintaan 7senttiä niin en usko että mulla on niin paljo mahtia tuon vääntämiseen.

tuo putkiki tais olla 3mm seinämällä.


Sivu luotu: 17:31 (GMT +2).