![]() |
datsun badroll
jokohan tänne kehtaa kirjottaa omasta purkista. :D
tuli 4 vuotta kestäneeseen nelikko kuumeeseen ostettua tälläinen peli. http://i160.photobucket.com/albums/t...l/badroll8.jpg alla 33" nappula rattaat ja akseleille tehty soa. heti ens alkuun kun päästiin alkukankeudesta rikkinäisen vaihelaatikon takia niin keulille tuli 12 000lbs vinssi ja karjarauta lähti myyntiin. seuraavaksi kai pitää ehtiä isommat renkaat tai lukkoakselit. nyt ollaan vaan tankattu säännöllisesti ja kokeiltu eri rengaspaineita. http://i160.photobucket.com/albums/t...9022012124.jpg http://i160.photobucket.com/albums/t...-02-19-210.jpg http://i160.photobucket.com/albums/t...HUNT0130-2.jpg |
kovaa ajoo ja huonoo huoltoo :D
http://i160.photobucket.com/albums/t...-04-28-364.jpg mistä porukka on hommannu u-pultteja? |
Lainaus:
|
Lainaus:
sen verran huonosti on hitsattu jouselle peti akseliin että lähti irti metässä. onni onnettomuudessa ettei lähteny maantiellä irti ja ei oltu kaukana metässä tieltä. |
Tuolta:http://www.4x4parts.fi/
|
jos on migillä hitsattu siihen valuun niin ei kestä. itse hitsasin toisen puolen migillä akseliputkeen ja puikolla murikkaan.
|
ajattelin semmosta että laitan akselin ympäri yltävät u-pultit vänkärinki puolelle kuin tuolla kuskinki puolella on.
ajatus ois kierteet vaihtaa eteen lehtien tilalle kuhan ilmat muuttuu että voi kotopihassa askarrella. |
mistä tunnistan oman tatsunin,
mitä eroa on 260 ja 160 välillä? |
260 on 2.8 koneella ja 160 3.3koneella.
|
oisin tossa hommaillu uusia puslia eturiippuihin mutta ei tunnu saavan normaaleja mistään?
onko kellään irto osia sen vertaa että vois mitata riipukkeeseen ylemmän ja alemman puslien mitat? |
Ei ole irto osia enää vaikka vaihdoinkin puslat sinne etujousen lenkkeihin. Riipukkeen yläpää on sellanen aivan totaalisen pieni halkaisijaltaa oleva melkein kun hela :) Alapään pusla on kuitenkin ihan peruskauraa???
18-1157 160 Diesel Etulehtijousen etummainen hela 7.83->90 (2/lenkki) muutaman euron paukku motonetissä tiedä siitä sitten onko sellainen että kestää kauemmin kun viikon :) 15Min homma vaihtaa kun ei ole kuin kumihela siellä riipukkeen alapäässä ja kaksiosainen. |
tuo hela ei käy 82 vuoden tatsunniin.
mulla oli eilen paikallisesta korpiautosta muutama mallina ja silmällä näki että tuossa uudemmassa on paljo isommat ku mulla omassa. |
Lainaus:
|
riipukkeen helat
Lainaus:
|
jos ne on myytävänä niin tuo kajaaniin ne. Laita viestiä 044 0967350
|
Lainaus:
olikohan noissa jopa riiputkin erilaiset kuin nissanissa.:rolleyes: noita moilempia romuja on nurkalla jos haluat käydä mittailemassa tjs. |
voishan sitä joskus käydä kuhan tulee rahoja ku ei oo pariin kuukauteen tili jostain syystä turvonnu niin ei saa osteltua eikä kuljettua mihinkään...!
tänään tossa kotosalla siivotessa löysin oivaa ainesta ja inspiraation tullessa kokosin tollasen hököttimen. :) http://i160.photobucket.com/albums/t...-05-22-404.jpg http://i160.photobucket.com/albums/t...-05-22-405.jpg näyttääkö tuo amatimiesten silmiin oikean näköseltä? |
tuleeko traction barista toimiva jos se on joustamattomasti kiinni akselissa? jos runkoon tuleva ns koiranluu ois sitte joka joustaa pitkittäin ja poikittain...
varren ajattelin tekasta parista tälläsestä http://www.ikh.fi/Tarvikkeet/Nostola...ITSATTAVA_19MM |
En lukenut koko juttua mutta tuleeko akselinkiertymisenestotanko eteen vai taakse? Ja miten ilmeni sen tarve? Ja onko modaamattomat jouset? Ja mikä rengaskoko?
PS: Sen tulisi mielestäni joustaa sekä akselin että rungon päästä koska akselin asento ja sijainti ei ole mistään suunnasta katsoen vakio kaikissa joustojen asennoissa...(kumipusla/uniball/farmilaite yms:) ) Tässä autocad kuva ongelmasta mitä tarkotin mitä tapahtuu jos akselnpuolen kiinnitys ei jousta toispuoleisessa joustotapahtumassa (ristiriipunta yms) ylhäältä katsoen, Korjatkaa jos väärässä... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=106137 |
taakse ois tarkoitus laittaa.
edes takaisin ajamalla murikka kiertyy ja sitä ois tarkoitus hillitä. tässä on soa ja 36" tsl:llät jotenki tuntus jos tanko pääsee akselista sivuttain kääntymään ja runkosta tuleva tanko jos pääsee kans kääntymään sivulle niin sillon se ei ainakaan voi toimia kun jarruttaessa? oisko näissä paras vaihtoehto että akselin puoleiseen päähän tulisi tollaset minun linkittämät silmukat ja rungon puolelle tekee samanlaiset riiput puslineen kun vaikka lehtijousissakin? |
Tuossa heti alussa yksi vaihtoehto:
http://forums.offipalsta.com/showthr...kiertorajoitin Eli kummassakin kiinnityspäässä sopivasti joustavat puslat + koiranluu. Tällä ratkaisulla ei oikeastaan haittaa joustoja yhtään. |
tuota punanenän kuvaa en aikasemmin huomannukkaan.
tuossa näkyy hyvin tuo miten akseli kääntyy kun on ristiriipunnassa. pitäs mennä nostelee tota auto ja kahtoo miten paljo tuo traction barin etu pää liikkuu sivuttain... |
Noiden kummanki putken ois hyvä jatkua suunnilleen tuonne riipulle asti. Tein ensin tuon mallisen tuen ja ensimmäisellä koeajolla Bertan mahtimoottori väänteli tuen mutkalle tuosta missä tuki jatkuu yhdellä putkella. Ja koeajo tehtiin maantiellä eli tuki ei osunut mihinkään maastossa vaan pelkkä vääntö riitti taivuttamaan putken.
|
tuon pituutta ei tiedä vielä tarkalleen kun mulla ei ole "koiranluuta" tuohon. mutta yksinäistä putkee tulee korkeintaan 7senttiä niin en usko että mulla on niin paljo mahtia tuon vääntämiseen.
tuo putkiki tais olla 3mm seinämällä. |
Sivu luotu: 17:31 (GMT +2). |