![]() |
Mikä pajerossa paukkuu?
1 Liiteet
Käytiin pojan kanssa pajerolla pöllyttämässä vähän hankia. Lunta oli 30-50 cm. Keskein kiivaimman vedon, pikku kakkosella kaasu pohjassa, kuului kova pamaus ja rutina. Jostain selkeästi "hyppäsi yli".
Rauhallisella kaasulla ajoin pihaan saakka, melkoisen rutinan saattelemana. Rutisee oli sitten taka- tai neliveto päällä, niin ykkösellä kuin kakkosella. Auto siis 1986 2.5TD pikkulaatikolla. Mikä siellä rutisee, jakiksen ketju hyppii yli? |
Ketjun ei pitäis ääntää takavedolla,silloinhan se ei käsittääkseni pyöri. Ettei vaan olisi hammapeikko iskenyt laatikkoon,eli otappa lootasta "öljypohja" irti ja kurkkaa hammasrattaita että onko siellä vikaa.
|
Niin joo, eipä taidakkaan ketju pyöriä. Ajattelin vaan kuorma-autojen jakolaatikoita, niissä voima menee takapotkullakin rattaiden läpi.
Tuossa on kakkos vaihde pitänyt "raklatusta" vuosikaudet. Muut vaihteet ovat olleet hiljaisia. Mutta nyt ryskää ja paukkaa 1, 2 ja P vaihteilla. Muita en ole kokeillut, kun ei ole ollut tarvetta. Täytyy tutkia lisää, kunhan kuume laskee... |
Lainaus:
|
Tänään kokeilin vielä pajeroa. Vaikka oli molemmat laatikot vapaalla, niin kytkintä nostaessa joko kytkin luisti, tai kone sammui. Ykkösellä ja pakilla paukutellen sain lootan vielä pyörimään. Eli nyt taas vetää eteen ja taakse, mutta välillä heittää jumiin oikein kunnolla.
Eli maailman kestävin galant pohjainen laatikko on paskana. |
Lainaus:
Kerro sitten mikä särkyi jos tutkit pidemmälle,ihan mielenkiinnosta tahtoo tietää mikä särkyi atomituhon kestäväsätä laatikosta. |
Mikähän siellä paukkui...
|
Mahto sit kuiteski saaneen orastavaa kipeetä RacingRabit pääsiäis ajoissa.
Taitaa olla ainoo kerta omalla kohalla ku oon nähny, että auto nousee pakilla korkeammalle mäkeen ku etuperin. |
Lainaus:
Muita vaurioita etukardaanin ristikon neulat hävis, apusimpukan akseli ja välitanko mutkalla. Ja kytkinlevy toimi hyvänä helistimenä, hiukan oli jouset kuoleentuneet. :D |
Sivu luotu: 17:10 (GMT +2). |