Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Mikä pajerossa paukkuu? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=94663)

sisua45 29.02.2012 22:28

Mikä pajerossa paukkuu?
 
1 Liiteet
Käytiin pojan kanssa pajerolla pöllyttämässä vähän hankia. Lunta oli 30-50 cm. Keskein kiivaimman vedon, pikku kakkosella kaasu pohjassa, kuului kova pamaus ja rutina. Jostain selkeästi "hyppäsi yli".

Rauhallisella kaasulla ajoin pihaan saakka, melkoisen rutinan saattelemana. Rutisee oli sitten taka- tai neliveto päällä, niin ykkösellä kuin kakkosella. Auto siis 1986 2.5TD pikkulaatikolla.

Mikä siellä rutisee, jakiksen ketju hyppii yli?

Nuhapumppu 29.02.2012 23:42

Ketjun ei pitäis ääntää takavedolla,silloinhan se ei käsittääkseni pyöri. Ettei vaan olisi hammapeikko iskenyt laatikkoon,eli otappa lootasta "öljypohja" irti ja kurkkaa hammasrattaita että onko siellä vikaa.

sisua45 01.03.2012 10:26

Niin joo, eipä taidakkaan ketju pyöriä. Ajattelin vaan kuorma-autojen jakolaatikoita, niissä voima menee takapotkullakin rattaiden läpi.

Tuossa on kakkos vaihde pitänyt "raklatusta" vuosikaudet. Muut vaihteet ovat olleet hiljaisia. Mutta nyt ryskää ja paukkaa 1, 2 ja P vaihteilla. Muita en ole kokeillut, kun ei ole ollut tarvetta.

Täytyy tutkia lisää, kunhan kuume laskee...

Nuhapumppu 01.03.2012 12:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 857327)
Niin joo, eipä taidakkaan ketju pyöriä. Ajattelin vaan kuorma-autojen jakolaatikoita, niissä voima menee takapotkullakin rattaiden läpi.

Tuossa on kakkos vaihde pitänyt "raklatusta" vuosikaudet. Muut vaihteet ovat olleet hiljaisia. Mutta nyt ryskää ja paukkaa 1, 2 ja P vaihteilla. Muita en ole kokeillut, kun ei ole ollut tarvetta.

Täytyy tutkia lisää, kunhan kuume laskee...

Hammaspeikkoa veikkaan,tai sitten on laatikon laakeroinnista tullut selvää ja pääsee pää- tai sivuakseli niin kieroon että rallattaa siksi.

sisua45 01.03.2012 15:19

Tänään kokeilin vielä pajeroa. Vaikka oli molemmat laatikot vapaalla, niin kytkintä nostaessa joko kytkin luisti, tai kone sammui. Ykkösellä ja pakilla paukutellen sain lootan vielä pyörimään. Eli nyt taas vetää eteen ja taakse, mutta välillä heittää jumiin oikein kunnolla.

Eli maailman kestävin galant pohjainen laatikko on paskana.

Nuhapumppu 01.03.2012 23:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 857399)
Tänään kokeilin vielä pajeroa. Vaikka oli molemmat laatikot vapaalla, niin kytkintä nostaessa joko kytkin luisti, tai kone sammui. Ykkösellä ja pakilla paukutellen sain lootan vielä pyörimään. Eli nyt taas vetää eteen ja taakse, mutta välillä heittää jumiin oikein kunnolla.

Eli maailman kestävin galant pohjainen laatikko on paskana.

Varmaankin joku laakeri vetää jumiin,kytkinakselin laakeri ehkäpä kun kerta vapaallakin tekee nuin.
Kerro sitten mikä särkyi jos tutkit pidemmälle,ihan mielenkiinnosta tahtoo tietää mikä särkyi atomituhon kestäväsätä laatikosta.

sisua45 08.09.2012 16:25

Mikähän siellä paukkui...
 
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=113159

pjtk 09.09.2012 00:59

Mahto sit kuiteski saaneen orastavaa kipeetä RacingRabit pääsiäis ajoissa.
Taitaa olla ainoo kerta omalla kohalla ku oon nähny, että auto nousee pakilla korkeammalle mäkeen ku etuperin.

sisua45 09.09.2012 22:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pjtk (Viesti 913732)
Mahto sit kuiteski saaneen orastavaa kipeetä RacingRabit pääsiäis ajoissa.
Taitaa olla ainoo kerta omalla kohalla ku oon nähny, että auto nousee pakilla korkeammalle mäkeen ku etuperin.

Kakkonen raksutti pääsiäisajon jälkeen. Olis varmaan laatikko kestäny, jos en olis kakkosella antanu mailaa.

Muita vaurioita etukardaanin ristikon neulat hävis, apusimpukan akseli ja välitanko mutkalla. Ja kytkinlevy toimi hyvänä helistimenä, hiukan oli jouset kuoleentuneet. :D


Sivu luotu: 17:10 (GMT +2).