Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   kelkka ampuilee (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=94551)

0ltzi 26.02.2012 21:23

kelkka ampuilee
 
rupes tuo vanha rotaxi temppuilee prkl! -80 alpine 635cc puhallin rotaxilla

mikäs mahtaa olla vikana. ei saatu rokkaa vaikka puol päivää tuota ihmeteltiin.

eli ajossa ylemmillä kierroksilla alkaa ampumaan ja pätkimään.

ja tämän jälkeen kun ampuu ja kelkka hyytyy niin varovaisella kaasulla saa pidettyy kelkan just ja just käynnissä ja hetken päästä välillä kelkka lähteekin taas niinku ei mitään ja menee muutama sata metriä kunnes taas sama juttu.
aivan kuin ei saisi kakkua. mutta ku mun järjen mukaan jos kakku loppuis ni ei sen ampumaan pitäs alkaa.. :confused:

koetettiin tallissa perse ilmassa ajaa "täysii" eikä oikee ampunu ollenkaa mutta sitten ku ajaa iha hangessa ja vastusta tulee ni alkaa paukuttaa.

koitettiin:

-tulpat uusiks

-tulpan johdot

-imukaula uusi

-molempien pyttyjen tulpan johdosta tulee samanmoinen kipinä

-bensa letkut puhallettii puhtaaks

-kaasari putsattu

-bensa pumppu vaihettiin

-ajaa ilman ilmanputsaria

mutta aina vaan sama juttu. alku talvesta toimi hienosti. nettiä ku selaili ni joku samanmoista vikaa oireili ni ehdottettii kampuran stefoja.

Kokku 26.02.2012 21:36

Seokset metässä ja tarkista vaikka tulkilla tulppien kärkiväli (joskus jopa uusissa ollu molemmissa eri)...

pee 26.02.2012 22:43

pensa loppuu kuormalla

ons jotain suodattimia ? voiks olla vettä seassa ?

_LM_ 26.02.2012 22:55

Kenties puola ei kovilla kierroksilla kerkeä varaamaan "lataudu" enää kunnolla.

Jappi 27.02.2012 02:17

Kampiakselin stefat. Älä kokeile kovin paljoa ajella jos et halua männänvaihtoon...

moggirange 27.02.2012 05:58

Onkohan tuo vielä kärkikone? Sieltä sitten vikaa hakemaan. Tuo akselitiiviste-ongelma on helppo todeta kun käydessä suihkuttaa pilottia tiivisteen hujakoille, magneeton puolelle tosin hankalampaa. Suodatin kannattaa vaihtaa kuitenkin.

Heguli 27.02.2012 09:05

Puolaa kanssa veikkaisin, oireet sopii siihen.

make_85 27.02.2012 10:18

Epäilen myös sytytyspuolta! Yleensä auttaa jonkuaijaa ku koputta tulppien kärkiväliä pienemmäksi!

TeamEetu 27.02.2012 14:32

Puolaa epäilisin ja on ollut rossipyörässä samoja oireita. Avattiin sillon se purkki ja käytiin tinaukset läpi, se alko toimiin heti normaalisti.
Se poksi oli semmonen cdi mallinen ja piti liottaa tinnerissä pari päivää että se valettu mötti avautu.

ZeiZei 27.02.2012 17:34

Tarkista myös pensapumpun pulssiletku liittimineen, ettei ole tukossa.

0ltzi 27.02.2012 19:51

jes jes. suodatin otettii pois välistä. mutta mites jos pensa käy vähiin ni ei kait se ampumaan ala? eli sen vois pois sulkee.

täytyy varmaa stefat vaihtaa seuraavaks. uudet puolatki on 40e kpl :mad:

lavanelikko 27.02.2012 20:10

Jos on 2-t vehje, niin ääni alakerran tiivisteille. Oli kerran -80 Vinhassa suunnilleen samanlainen vika ja alakerran remontilla poistu tuo ongelma...

BJ-40/76 27.02.2012 20:26

Jos kärkikone,
 
niin veikkaan kondensaattoria, hankala mitata, mutta jos mittaat yleismittarin vastusalueella niin lukeman pitää nousta tasaisen varmasti
lähes äärettömään, ainakin yli 10 k ohmin

-> siis konkasta johdot irti, ja "oikosulje" esim meisselillä että purkaantuu tyhjäksi, ja sitten kun tökkäät yleismittarin vastusalueella niin ensin näyttää oikosululta, mutta sitten alkaa muuttua "eristeeksi", lukema muuttuu sekunnissa parissa laidasta laitaan, saattaa kestää jollain yleismittarilla pidempään/lyhempäänkin.

Jos epäilyttää ollenkaan, niin uutta kehiin.

pee 27.02.2012 22:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 856446)
jes jes. suodatin otettii pois välistä. mutta mites jos pensa käy vähiin ni ei kait se ampumaan ala? eli sen vois pois sulkee.

täytyy varmaa stefat vaihtaa seuraavaks. uudet puolatki on 40e kpl :mad:


siis kyllähän seoksen mennessä laihalle alkaa putkessa paukkua... samoin jos seassa on vettä...

eikö tää mahdollisuus olis aika helppo sulkea pois irtotankilla ?

mä äänestäisin näitä vaihtoehtoja kärkeen, toki tuo sähköpuolikin on mahdollinen - joskus oli 2 tahti kevarissa vähän alakerran stefamurhetta, sttä hävis alaveto mutta kävi kierroksilla oikeinkin hyvin, tosin kyse oli siihen aikaan aika kivassa vireessä olleesta Yamahan apukeuhkokoneesta (Y.E.I.S)

0ltzi 29.02.2012 17:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 856528)
siis kyllähän seoksen mennessä laihalle alkaa putkessa paukkua... samoin jos seassa on vettä...

eikö tää mahdollisuus olis aika helppo sulkea pois irtotankilla ?

mä äänestäisin näitä vaihtoehtoja kärkeen, toki tuo sähköpuolikin on mahdollinen - joskus oli 2 tahti kevarissa vähän alakerran stefamurhetta, sttä hävis alaveto mutta kävi kierroksilla oikeinkin hyvin, tosin kyse oli siihen aikaan aika kivassa vireessä olleesta Yamahan apukeuhkokoneesta (Y.E.I.S)

unohtu listasta poies että koitettii pullollisella bensaa ajaa eikä vaikutusta.

Arttuperkule 02.03.2012 14:36

Eilen muistin kysellä kaverilta mikä vika sen kelkassa oli, kun oireet täsmäs täysin em. ongelmaan ja koneen ikäkin oli samaa luokkaa. Tuolla se oli kerran jo mainittukin. Tosiaan välys kampiakselin stefassa aiheutti nuo oireet. Kaverilla on edelleenkin tuo remontti vaiheessa, kun kyseiseen remonttiin tarvittavaa ulosvetäjää ei ole valmistettu 3 vuoteen...

Kaveri on sellanen pelle peloton, että jos työkalu olisi itsevalmistettavissa niin olisi tehty jo, punahehkuun lämmittäminenkään ei auttanut. Oire on siis selvillä, löytymiseen meni puolivuotta.


Sivu luotu: 14:31 (GMT +2).