![]() |
Mersu G päivittelyä 617->606
4 Liiteet
Tämmöstä on tullut puuhailtua talven aikana.
Vanha moottori ja vaihdelaatikko tulivat tiensä päähän, joten niitä piti päivittää... Moottori OM606 Turbo Holset HX35W Mynäpumppu 7mm Vaihdelaatikko 722.3 Siekkinen Välijäähdytin 600x300x75 Pakoputki 3'' alusta loppuun Äänieristyksen lisäys konetilaan ja ohjaamoon Etuperän täysremppa Uusi lämmitettävä tuulilasi siinä suurimmat puuhastelut |
Nyt näyttää asialliselta päivitykseltä ja näemmä ei oo koneen kanssa tehty kompromissejä... =)
|
onhan tuo pakoputken ensimmäinen kiinnike riittävän pehmiää kumia ettei ala jyriseen ikävästi pikku kierroksilla.. mutta tosi hienoa työtä on!:)
|
Lainaus:
|
ASIAA!!
Lisää kuvia kehiin rojektista. Onko Holsetti sovitettu vakio pakosarjaan..?? Gee. |
Pakosarja on vakio, väliputkella tehty.
En lähtenyt tekemään uutta kun se on asiantuntijoiden mukaan riittävä näillä hiluilla. |
Tuossakun tarkemmin katselin kuvia, niin oot tehnyt tuohon sisätilanpuhaltimen ilmakoteloon äänieristyksen tyyliin 463. Itse olen tuota hommaa tutkinut teoriassa, mutta kerropas käytännön kokemukset aiheesta, eli häviikö moottorin suorat äänet ohjaamon tuolla systeemillä?
|
Lainaus:
Laitoin ohjaamoon jokapuolelle bitumimassaa ja -mattoa sekä lisäeristystä. Kattoon myös joka tuntuu todella vetelältä, elikäs on varmaan melkoinen rumpukalvo. luulen tuon ohjaamon eristyksen olevan tärkeämmän. |
Ite kun tuota ääniongelmaa omas autos ihmettelin, niin selkeimmin ohjaamoon kuuluu tuon imukotelon kautta moottorin äänet. 606ssa ei tosin varmaan ole yhtä rouheet äänet ku 617 joten sulla ongelma ei ole niin suuri. 463ssa ratkaistu hirmusella vaimenninmatolla tuon kotelon ympärillä. Itellä aatoksena vetää mattoa konehuoneen puolelle tulipeltiin ja konepeltiin ja sit tietty täys vuoraus kabiinin puolelle.
|
kallistus vakaaja paikalla:eek::D
|
tuo äänimaailman ero tulee olemaan... hmm - korvia hivelevä
mullakin lähti 603 sen koneen myötä 230 GE n koneen jäljiltä selvästi metakkaa pois, ja 606 käy vielä nätimmin... lisäks vielä nuo eristeet niin tulee TAKUUlla hyvä, suhisee ja viheltää vaan... oma oli yhellä vaimentimella, isommat elementit toki jonkinlaisen kalinan tekee, ja Holsteenikin jotain asiallista meininkiä ! ;)==*==:cool: |
4 Liiteet
OM 606 tuntuis käyvän aika mukavasti tuolla viimeisimmällä mynäversiolla, samaa tasoa kuin vakio OM603
Lisäilin vielä tuonne lämppärikotelon sisälle bitumimattoa. Tekeekö tuolla Bilteman pakokaasulämpömittarilla mitään? On muuten priima tuulilasin alareuna. |
taas yks kunnon projekti !:) hittoku itsekki kerkeis välillä tallille...
minuu kiinnostais tietää mitkä perä välitykset sinulla on että kuin se huutaa tuolla automaatilla ? ja rengastuksella ? samoin kulutus putoo varmasti edellyttäen että ei turhaa huuda.. ja tekniikka on kyllä turvalliseks todettua just sopiva käyttis kokoonpano;) mutta panosta tosiaan tohon jäähdytykseen se ei yleensä koskaan riitä... coolerin alapuolella jotain kennoo näkyykin mutta laatikon öljyihin varsinki. |
Lainaus:
Välijäähdyttimen alapuolella on vaihdelaatinkon jäähdytin. |
Lainaus:
|
1 Liiteet
Osanumero 59
Mihinkä nuo kuvassa olevat peltilirpakkeet etuperässä kuuluu laittaa? Mikä tarkoitus kyseisellä osalla on? |
onpa oudon erilainen kuva... joku spacer tube se on, ihan kuin menis suojakumin ja akselin väliin...
pari ruutukaappausta: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100065 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100066 |
Tuli päiviteltyä tätäkin taas.
Jarrutehostajaksi 124 mersun tehostin, voin sanoa että vaikutus on positiivinen! Näitä on sopivasti tarjolla, uusi G:n oma pääsylinteri aika kallis ja koko tehostin surkea. Yksi mielenkiintoinen vaihtoehto saattas olla Väyrysen tehostin. Näyttäis olevan kaksoiskalvolla. Jarrupiirit "normaaleiksi", etutuplapiireistä toinen pois ja takapiiri omansa. Etu - ja takakardaanit uusiks. Takakardaaniksi Defenderin etukardaani kaksoisnivelellä ja etukardaaniksi Jeepin etukardaani vakionopeusnivelillä. Uusi takakardaani sovitelaipoilla paikallaan ja NYT menee G mersu hienosti tien päällä, ei mitään vibroja ja värinöitä. Etukardaanin sovitelaipat vielä tekosessa, toivottavasti onnistuu senkin päivitys. Syöttöökin on tulla ruuvattua....... |
Asiallista :)
Suosittelen kuitenkin, että väkerrät sen kunnollisen pakosarjan. Mulla oli (henkilöautossa) 606:ssa pari pykälää isommalla ahtimella noin 600rpm ero heräämisessä vakiosarja+sovite ja pulssisarjan välillä. Kyllä tuolla vakiokikkareellakin pääsee yli 400 hepan, mutta herääminen kärsii ihan suotta. Semmoinen satsi että 1-3 putket toiseen nieluun ja 4-6 toiseen niin hyvä, lyhyillä putkilla ja jouheilla mutkilla. |
Lainaus:
|
Lainaus:
E: Jos on manuaali, niin kytkimen pääsylinteri on varmaan liian lähellä. En pikaisesti löytänyt sellasta, et olis voinu kokeilla mahtuuko se siinä olemaan. |
Sivu luotu: 21:29 (GMT +2). |