Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Mitsubishi etuperä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=94481)

Dectane 25.02.2012 12:47

Mitsubishi etuperä
 
Koitin haulla hakea muttei oikeen löytynyt mitään viisasta! Onko gen2 pajerossa minkäänlaista lukkoa edessä? Kitkaa? Eli onko ainut mahollisuus hommata jostaki kytkettävä lukko eteen? Joku oli aijemmin puhunu takalukon sovituksesta eteen mutta taisi olla vanhemmasta mallista kyse, miten gen2 koppasessa? Jos löytyisi joku halvempi ratkaisu kuin tonnin lukko keulille tähän "budjettirojektiin"

jyrden 25.02.2012 15:23

Myynti puolellahan oli yhdellä offipuljulla tarjolla alta tonnin ennakkotilauksella Kaiserin lukkoja... Olikohan 790€:a eteen...

Dectane 25.02.2012 15:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jyrden (Viesti 855684)
Myynti puolellahan oli yhdellä offipuljulla tarjolla alta tonnin ennakkotilauksella Kaiserin lukkoja... Olikohan 790€:a eteen...

ja vielä samalla kylällä! oli jo kauppiaan kanssa puhetta, ei oo vielä sopivuudesta varmuutta

jyrden 25.02.2012 17:50

Niimpää...
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 855685)
ja vielä samalla kylällä! oli jo kauppiaan kanssa puhetta, ei oo vielä sopivuudesta varmuutta

Niin tai ollakkin, ja ajattelin ettet ois huomannut, mutta tais ollakkin jo tiedossa ku kerroin. Tais olla lähinnä Gen1 ja V6:seen sielläkin tarjolla paremmin osaa... Itellä kyllä Gen1 ja diesel (tulevaisuudessa ehkä OM60x:llä varustettuna).

opro 25.02.2012 19:10

Mitä itse olen tota lukkoasiaa pohtinut niin ei saa tohon 7.25" etuperään lukkoa. Pitäs laittaa bensa v6 3.0litrasen 8" etuperä niin siihen olis saatavilla lukkoa.

opro 25.02.2012 19:13

tarkotin siis koko etuakselin laittoa tosta v6 pajerosta.

Dectane 25.02.2012 20:21

mutta onko gen2:sessa 7.25" etuperä?

4x4Garage.fi 25.02.2012 21:31

7.25"
 
Dectanelle jo laittelinkin YVnä mutta laitetaan vielä tännekkin.

Mitsut ei itelle vielä niin tuttuja mutta pari Mitsun etuperää avannut ja mitannut...
Eli -89 2.5TDic Pajeron ja -03 2.5TDic L-200 etuperät olivat minusta juurikin näitä 7.25" ja niihin on KAISER-lukko olemassa.

Hinta tosiaan 790€ ja jos ehtii ennakkotilaukseen mukaan niin 10% alennus.

Jos Dectanella ei oo lämmintä tallia, niin tuu käymään mun tallissa niin katotaan mitä se sun etuperä on syönyt.

khonkonen 25.02.2012 22:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 4x4Garage.fi (Viesti 855797)
Dectanelle jo laittelinkin YVnä mutta laitetaan vielä tännekkin.

Mitsut ei itelle vielä niin tuttuja mutta pari Mitsun etuperää avannut ja mitannut...
Eli -89 2.5TDic Pajeron ja -03 2.5TDic L-200 etuperät olivat minusta juurikin näitä 7.25" ja niihin on KAISER-lukko olemassa.

Hinta tosiaan 790€ ja jos ehtii ennakkotilaukseen mukaan niin 10% alennus.

Jos Dectanella ei oo lämmintä tallia, niin tuu käymään mun tallissa niin katotaan mitä se sun etuperä on syönyt.

Tunnistaako tuota etuperää ulkopuolelta vai pitääkö avata et saa selville mikä on?

4x4Garage.fi 25.02.2012 22:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen (Viesti 855815)
Tunnistaako tuota etuperää ulkopuolelta vai pitääkö avata et saa selville mikä on?

Kyllä sen tietenkin tunnistaa 7.25":si ulkoapäinkin, mutta jos lukkoa tilaa niin parempi varmaan aukasta ja olla sitten 100% varma että passaa.

Veikkaan kyllä että kaikissa Mitsun 2.5 diiseleissä on sama 7.25" etuperä, mutta parempi katsoa kuin katua.

KoniJeep 25.02.2012 22:40

Mites löytyykö Gen3 3.2 tiiseliin lukkoja?

Dectane 25.02.2012 22:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 4x4Garage.fi (Viesti 855797)
Dectanelle jo laittelinkin YVnä mutta laitetaan vielä tännekkin.

Mitsut ei itelle vielä niin tuttuja mutta pari Mitsun etuperää avannut ja mitannut...
Eli -89 2.5TDic Pajeron ja -03 2.5TDic L-200 etuperät olivat minusta juurikin näitä 7.25" ja niihin on KAISER-lukko olemassa.

Hinta tosiaan 790€ ja jos ehtii ennakkotilaukseen mukaan niin 10% alennus.

Jos Dectanella ei oo lämmintä tallia, niin tuu käymään mun tallissa niin katotaan mitä se sun etuperä on syönyt.

Itseasiassa on mulla "lämpimät" paikat rapata :D Auto vaan nyt seisonnassa niin ei kehtaa ajella.. Mutta jos sulla on saumaa joku ilta niin tuu käymään ja mittaillaan tai uhraan kohtaloa ja ajelen sinne.. Mutta nosturia ei oo :D Edistäähän se sinun myyntiä ja saampahan ite varmuuden että mistä hankin lukon kunhan tulee sen aika :) Jos noissa malleissa on 7.25" niin tod.näk tässäkin, mutta mittaamalla selviää.. Mielelläänhän sitä näihin oman kylän firmoihin rahansa tunkee, niinku seuraavan vinssinki ostan tältä kylältä (x dyna) ja warni siirtyy takavinssiksi!

4x4Garage.fi 26.02.2012 09:36

3,2 Pajero
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep (Viesti 855821)
Mites löytyykö Gen3 3.2 tiiseliin lukkoja?

Kaiserin listaltahan löytyy: Pajero Full 3,2
taakse malli KL147 ja
eteen vuodesta 2002 lähtien KL125

Eikös Gen3:a ole tehty vuodesta 1999? Mikähän ero etuperässä on?

Lisäsin kuva kansiooni Kaiserspecsin josta näkee mitä mittoja perästä kannattaa mitata. (Mitä enemmän saa mitattua, niin sitä varmempaa)
Minä voin sitten kysyä tehtaalta löytyykö lukkoa...

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99673

Matti- 26.02.2012 22:08

Tässä on perätietoja aussifoorumilta:

Axle Data

Gen 1

2.6, 2.3TD, 2.5TD & 2.5TDI (some) :-
front axle = 25 spline, 29mm diameter, diff = 7.25" diameter (low pinion)
rear axle = 28 spline, 30.5mm diameter, diff = 8" diameter
3.0V6 :-
front axle = 28 spline, 29mm diameter, diff = 8" diameter (low pinion)
rear axle = 28 spline, 30.5mm diameter, diff = 9" diameter

Gen 2

3.0V6 :-
same as Gen 1 except for NH & NJ auto has 7.25" diameter front diff (high pinion) NH & NJ 5sp man has 8" diameter front diff (high pinion)
2.5TDI :-
same as NH & NJ auto
3.5V6 & 2.8TDI :-
front axle = 28 spline, 29mm diameter, diff = 8" diameter (high pinion)
rear axle = 31 spline, 33.5mm diameter, diff = 9.5" diameter

Gen 3

3.5V6, 2.8TDI, 3.2DID, 3.8V6
front axle = 28 spline, 29mm diameter, diff = 8" diameter (high pinion)
rear axle = 33 spline, 36mm diameter, diff = 9.5" diameter

Gen 4
same as Gen 3

Note :- Mitsu factory Aisin manual hubs (found on some models - Gen 1 or Gen 2 base models & Tritons) are interchangeable and will retrofit to all Gen 2 models with super select.
These will not fit to a Gen 3 model as they run solid one piece hub flanges (non-removable).

http://www.outerlimits4x4.com/viewtopic.php?f=4&t=23638

Ei tietenkään ole niin sanottua, että täällä olisi kaikki aivan samat, mutta ehkä siitä on jotain apua.

khn81 27.02.2012 22:21

Mites tuommonen toimii jos on "kiintiät" napalukot? Onko se lukossa koko ajan?

4x4Garage.fi 28.02.2012 10:35

Automaattilukko
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja khn81 (Viesti 856532)
Mites tuommonen toimii jos on "kiintiät" napalukot? Onko se lukossa koko ajan?

EI ole lukossa koko ajan. Jos olisi niin ohjaaminen voisi olla hivenen jäykkää : )

Toimii niinkuin muutkin automaattilukot.
Eli rengas ei voi pyöriä hitaampaa kuin kardaanilta tuleva nopeus, mutta rengas voi pyöriä nopeammin.
Esimerkiksi kun autolla käännytään ja ulkokaarteen pyörä haluaa pyöriä nopeammin kuin kardaanilta tuleva nopeus.
Tällöin perästä kuuluu pieni naputus. Ja Kaiserin rakenteesta johtuen tämä ilmiö on paljon sivistyneempi kuin muissa automaattilukoissa.

Jartsa 74 28.02.2012 11:11

Löytyykö tuohon -89 veekutvoseen tuota kaiser lukkoa etuperään ja onko hinta sama?

4x4Garage.fi 28.02.2012 11:59

Mittaamaan
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jartsa 74 (Viesti 856654)
Löytyykö tuohon -89 veekutvoseen tuota kaiser lukkoa etuperään ja onko hinta sama?

HINNAT:
Etulukot: 790€
Takalukot: 840€
(Ja poikkeus joka vahvistaa säännön, malli KL105 945€)

Perän joutuu aukaisemaan ja mittamaan, jotta varmuus sopivuudesta saadaan.
Mutta uskoisin että löytyy. Mitsullakin näyttää olevan ollut samat perät käytössä pitemmän aikaa.

Dectane 04.03.2012 23:19

Tänään 4x4garagen Jani kävi mittaileen tuota perää ja ei saatu vielä varmuutta mikä lukko sinne menee, mutta ilmottelee varmaan tänne palstalle kunhan saa selvyyden urkittua!

4x4Garage.fi 16.03.2012 12:50

Tietoja
 
Tähän mennessä selvinneitä sopivuuksia:
Mitsubishi:
Pajero -89 3D avoin takaperä. Kaiser mallit KL 103 eteen ja KL 120 taakse.
L-200 -03. Kaiser malli KL 103 eteen.

Suzuki:
Jimny -08. Kaiser mallit KL 122 taakse, KL 168 eteen.


Tehtaalla selvityksessä:
Pajero -92 5D 2.5TD (Dectanen auto)


Mielellään otan vastaan eri autojen tasauspyörästöjen mittoja. Jos jollakin kansi pois tai öljynvaihto ajankohtainen, niin työntömitat esiin ja tutkimaan.

Black Bear 16.03.2012 19:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 4x4Garage.fi (Viesti 862584)
Tähän mennessä selvinneitä sopivuuksia:
Mitsubishi:
Pajero -89 3D avoin takaperä. Kaiser mallit KL 103 eteen ja KL 120 taakse.
L-200 -03. Kaiser malli KL 103 eteen.

Suzuki:
Jimny -08. Kaiser mallit KL 122 taakse, KL 168 eteen.


Tehtaalla selvityksessä:
Pajero -92 5D 2.5TD (Dectanen auto)


Mielellään otan vastaan eri autojen tasauspyörästöjen mittoja. Jos jollakin kansi pois tai öljynvaihto ajankohtainen, niin työntömitat esiin ja tutkimaan.


Taitaa olla kaikissa 2,5TD koneisissa Pajeroissa 7,25" etuperä ja V6 ja 2.8TDI on sitte se isompi 8"

Dectane 16.03.2012 20:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Black Bear (Viesti 862694)
Taitaa olla kaikissa 2,5TD koneisissa Pajeroissa 7,25" etuperä ja V6 ja 2.8TDI on sitte se isompi 8"

Tällä hetkellä vaikuttaa siltä että gen2 omaa erilaisen etuperän.

4x4Garage.fi 16.03.2012 20:05

poikkeuksia?
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Black Bear (Viesti 862694)
Taitaa olla kaikissa 2,5TD koneisissa Pajeroissa 7,25" etuperä ja V6 ja 2.8TDI on sitte se isompi 8"


Valitettavasti Mitsu on tehnyt sitten 7.25" periä eri akseleille,
niinku tässä Dectanen Gen2:ssa eli se on 7,25", mutta sinne ei käy Kaiserin KL103 koska akselissa booreja 28 eikä 25, niinku Gen1 ja L200.

Mutta tämä tosiaankin vielä selvittelyssä tehtaalla.
Jos ei löydy niin voidaan kyllä tehdä uusikin, mutta sillon pitäis saada usempi myytyä ennakkoon.

4x4Garage.fi 27.03.2012 11:50

7.25" 28spl
 
Nyt on Dectanen etutasauspyörästö purettu ja tutkittu totaalisesti...
Pajero -92 5D 2.5TD
Kaiserilta ei löydy tähän lukkoa.
Mutta jos kiinnostusta löytyy, niin tehtaalta lupasivat tehdä!

2.8 koneisen etuperä onkin seuraavaksi selvityksessä...

Janex 27.03.2012 13:23

Oliko ongelmana vain tuo boorien määrä? Eikö siihen perään vois vaihtaa 25 booriset akselitumpit 28 booristen tilalle?


Sivu luotu: 07:20 (GMT +2).