![]() |
Mitsubishi etuperä
Koitin haulla hakea muttei oikeen löytynyt mitään viisasta! Onko gen2 pajerossa minkäänlaista lukkoa edessä? Kitkaa? Eli onko ainut mahollisuus hommata jostaki kytkettävä lukko eteen? Joku oli aijemmin puhunu takalukon sovituksesta eteen mutta taisi olla vanhemmasta mallista kyse, miten gen2 koppasessa? Jos löytyisi joku halvempi ratkaisu kuin tonnin lukko keulille tähän "budjettirojektiin"
|
Myynti puolellahan oli yhdellä offipuljulla tarjolla alta tonnin ennakkotilauksella Kaiserin lukkoja... Olikohan 790€:a eteen...
|
Lainaus:
|
Niimpää...
Lainaus:
|
Mitä itse olen tota lukkoasiaa pohtinut niin ei saa tohon 7.25" etuperään lukkoa. Pitäs laittaa bensa v6 3.0litrasen 8" etuperä niin siihen olis saatavilla lukkoa.
|
tarkotin siis koko etuakselin laittoa tosta v6 pajerosta.
|
mutta onko gen2:sessa 7.25" etuperä?
|
7.25"
Dectanelle jo laittelinkin YVnä mutta laitetaan vielä tännekkin.
Mitsut ei itelle vielä niin tuttuja mutta pari Mitsun etuperää avannut ja mitannut... Eli -89 2.5TDic Pajeron ja -03 2.5TDic L-200 etuperät olivat minusta juurikin näitä 7.25" ja niihin on KAISER-lukko olemassa. Hinta tosiaan 790€ ja jos ehtii ennakkotilaukseen mukaan niin 10% alennus. Jos Dectanella ei oo lämmintä tallia, niin tuu käymään mun tallissa niin katotaan mitä se sun etuperä on syönyt. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Veikkaan kyllä että kaikissa Mitsun 2.5 diiseleissä on sama 7.25" etuperä, mutta parempi katsoa kuin katua. |
Mites löytyykö Gen3 3.2 tiiseliin lukkoja?
|
Lainaus:
|
3,2 Pajero
Lainaus:
taakse malli KL147 ja eteen vuodesta 2002 lähtien KL125 Eikös Gen3:a ole tehty vuodesta 1999? Mikähän ero etuperässä on? Lisäsin kuva kansiooni Kaiserspecsin josta näkee mitä mittoja perästä kannattaa mitata. (Mitä enemmän saa mitattua, niin sitä varmempaa) Minä voin sitten kysyä tehtaalta löytyykö lukkoa... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99673 |
Tässä on perätietoja aussifoorumilta:
Axle Data Gen 1 2.6, 2.3TD, 2.5TD & 2.5TDI (some) :- front axle = 25 spline, 29mm diameter, diff = 7.25" diameter (low pinion) rear axle = 28 spline, 30.5mm diameter, diff = 8" diameter 3.0V6 :- front axle = 28 spline, 29mm diameter, diff = 8" diameter (low pinion) rear axle = 28 spline, 30.5mm diameter, diff = 9" diameter Gen 2 3.0V6 :- same as Gen 1 except for NH & NJ auto has 7.25" diameter front diff (high pinion) NH & NJ 5sp man has 8" diameter front diff (high pinion) 2.5TDI :- same as NH & NJ auto 3.5V6 & 2.8TDI :- front axle = 28 spline, 29mm diameter, diff = 8" diameter (high pinion) rear axle = 31 spline, 33.5mm diameter, diff = 9.5" diameter Gen 3 3.5V6, 2.8TDI, 3.2DID, 3.8V6 front axle = 28 spline, 29mm diameter, diff = 8" diameter (high pinion) rear axle = 33 spline, 36mm diameter, diff = 9.5" diameter Gen 4 same as Gen 3 Note :- Mitsu factory Aisin manual hubs (found on some models - Gen 1 or Gen 2 base models & Tritons) are interchangeable and will retrofit to all Gen 2 models with super select. These will not fit to a Gen 3 model as they run solid one piece hub flanges (non-removable). http://www.outerlimits4x4.com/viewtopic.php?f=4&t=23638 Ei tietenkään ole niin sanottua, että täällä olisi kaikki aivan samat, mutta ehkä siitä on jotain apua. |
Mites tuommonen toimii jos on "kiintiät" napalukot? Onko se lukossa koko ajan?
|
Automaattilukko
Lainaus:
Toimii niinkuin muutkin automaattilukot. Eli rengas ei voi pyöriä hitaampaa kuin kardaanilta tuleva nopeus, mutta rengas voi pyöriä nopeammin. Esimerkiksi kun autolla käännytään ja ulkokaarteen pyörä haluaa pyöriä nopeammin kuin kardaanilta tuleva nopeus. Tällöin perästä kuuluu pieni naputus. Ja Kaiserin rakenteesta johtuen tämä ilmiö on paljon sivistyneempi kuin muissa automaattilukoissa. |
Löytyykö tuohon -89 veekutvoseen tuota kaiser lukkoa etuperään ja onko hinta sama?
|
Mittaamaan
Lainaus:
Etulukot: 790€ Takalukot: 840€ (Ja poikkeus joka vahvistaa säännön, malli KL105 945€) Perän joutuu aukaisemaan ja mittamaan, jotta varmuus sopivuudesta saadaan. Mutta uskoisin että löytyy. Mitsullakin näyttää olevan ollut samat perät käytössä pitemmän aikaa. |
Tänään 4x4garagen Jani kävi mittaileen tuota perää ja ei saatu vielä varmuutta mikä lukko sinne menee, mutta ilmottelee varmaan tänne palstalle kunhan saa selvyyden urkittua!
|
Tietoja
Tähän mennessä selvinneitä sopivuuksia:
Mitsubishi: Pajero -89 3D avoin takaperä. Kaiser mallit KL 103 eteen ja KL 120 taakse. L-200 -03. Kaiser malli KL 103 eteen. Suzuki: Jimny -08. Kaiser mallit KL 122 taakse, KL 168 eteen. Tehtaalla selvityksessä: Pajero -92 5D 2.5TD (Dectanen auto) Mielellään otan vastaan eri autojen tasauspyörästöjen mittoja. Jos jollakin kansi pois tai öljynvaihto ajankohtainen, niin työntömitat esiin ja tutkimaan. |
Lainaus:
Taitaa olla kaikissa 2,5TD koneisissa Pajeroissa 7,25" etuperä ja V6 ja 2.8TDI on sitte se isompi 8" |
Lainaus:
|
poikkeuksia?
Lainaus:
Valitettavasti Mitsu on tehnyt sitten 7.25" periä eri akseleille, niinku tässä Dectanen Gen2:ssa eli se on 7,25", mutta sinne ei käy Kaiserin KL103 koska akselissa booreja 28 eikä 25, niinku Gen1 ja L200. Mutta tämä tosiaankin vielä selvittelyssä tehtaalla. Jos ei löydy niin voidaan kyllä tehdä uusikin, mutta sillon pitäis saada usempi myytyä ennakkoon. |
7.25" 28spl
Nyt on Dectanen etutasauspyörästö purettu ja tutkittu totaalisesti...
Pajero -92 5D 2.5TD Kaiserilta ei löydy tähän lukkoa. Mutta jos kiinnostusta löytyy, niin tehtaalta lupasivat tehdä! 2.8 koneisen etuperä onkin seuraavaksi selvityksessä... |
Oliko ongelmana vain tuo boorien määrä? Eikö siihen perään vois vaihtaa 25 booriset akselitumpit 28 booristen tilalle?
|
Sivu luotu: 07:20 (GMT +2). |