Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Sähkövinssi blazeriin? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=94322)

blazer 79 20.02.2012 21:54

Sähkövinssi blazeriin?
 
Minkälaisia sähkövinssejä blazerin omistajilla on? kertokaa kokemuksia

Rytari 20.02.2012 22:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja blazer 79 (Viesti 854148)
Minkälaisia sähkövinssejä blazerin omistajilla on? kertokaa kokemuksia


http://static.petrisimolin.com/galle...i-P4170141.JPG

mulla oli aikanaan ensin 10000 ABT mutta se oli ihan liian tehoton sen painoselle autolle, aina sai olla pyölpyrä kiinni ja siitä hajos vaihteisto pari kertaa, laitoin sne sitte taakse mutta se hajos sielläkin kerran.

http://static.petrisimolin.com/galle...t-max15000.JPG

sit laitoin t-maxin 15000:n, hidas iso ja painava mutta tarpeeksi voimakas normivetoihin, rullakidan sain siitä rikki tuntu että vei vähemmän sähköäkin ku se abt, vaijeria ei vaan saanut käsin kelalta ulos juuri lainkaan, johtu varmaan jäykistä orkkisrasvoista vaihteistossa.

blazer 79 21.02.2012 22:10

meinasin tollasta 12000lbs ironman monster vinssiä onkohan mistään kotosin

pjtk 22.02.2012 08:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytari (Viesti 854160)
sit laitoin t-maxin 15000:n, hidas iso ja painava mutta tarpeeksi voimakas normivetoihin, rullakidan sain siitä rikki tuntu että vei vähemmän sähköäkin ku se abt, vaijeria ei vaan saanut käsin kelalta ulos juuri lainkaan, johtu varmaan jäykistä orkkisrasvoista vaihteistossa.

Allekirjoitan tuon ison ja painavan. Lisään vielä, että sen kanssa loppuu herkästi tila keulalta kesken.
Rasvojen vaihdon jälkeen, jotenkuten yksin pystyy vaijeria vetään ulos.

veijon-esso 22.02.2012 10:08

Yhden miehen kiskottavissa oleva vaijeri!! :-)

Itellä blazerissa tollanen paitti pykälää pienmpi eli re10000
http://www.ramsey.com/winches/re12000.html

:D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=18195 :D

Hidas, painava, numeroiden valossa heikko noin painavaan mutta pylpyrää tarvittu vain pari kertaa. Vaijeri tulee ulos vaikka pikkulapsen vetämänä yhellä kädellä koska kela vapautuu vaihteistosta kokonaan. Matopyöräsysteemin ansiosta ei tarvita erillistä jarrua ja vaihteiston rattaat on aika järeät ja öljykylvyssä, ei vaseliinissa joka menee tönkiks pakkasella. Mekaanisesti aika luotettavan oloinen kunhan ei sähköjä polta jos ei jaksa vetää. Ja oli vielä "ilmainen" kun oli autossa valmiina kiinni ostettaessa. :D

KooPee 22.02.2012 13:42

Ja tästä nykyaikainen versio on Husky 10.000 joka on kestävyydeltään ja käyttövarmuudeltaan kaikista luotettavin. Ja vaijeri tosiaan tulee kahdella sormella vetämällä ulos...

blazer 79 22.02.2012 20:43

missä hintaluokassa huskyt pyörii/saatavuus?

KooPee 22.02.2012 22:29

Kalliitahan ne on, pikkasenpäälle tonnin kipale, mutta laatu maksaa...
Nytkin huollettavana pöydällä yksilö vuosimallia -82 ja on ollut hinausautokäytössä parikymmentä ekaa vuottaan ja loput harrastekäytössä Rankun nokalla.

- huollossa vaihdetaan nyt moottoriin lakrut ja hiilet + vaihdetaan öljyt. Muuten on kunto kun uudella, pintakulumia lukuunottamatta.

Uusien jonotusaika on noin 2-3 viikkoa. Ja Huskyssä on CE sertifikaatti EU alueella myös nostolaitteeksi teknisen luotettavuutensa takia...


Linkki teknisiin tietoihin:
http://www.superwinch.com/products/c...90.83022.0.0.0


Sivu luotu: 21:28 (GMT +2).