Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   RJ70 Polttaa moottorin sulaketta? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=94153)

Janne1986 15.02.2012 18:10

RJ70 Polttaa moottorin sulaketta?
 
Eli otsikon mukainen vika tuli toyotaan.
Vika ilmestyi ihan normaali ajossa.
Auto sammuu heti kun sulake palaa.
Mutta lähtee silti käyntii vaikka sulake rikki.
Kone käy huonosti,merkkivalot ei toimi,ei lataa,ym lisälaitteet mykkiä.
Sulake palaa pienen ajan kuluttua kun autolla on ajettu.(n.2min)
Liekö yhteensattuma että kytkintä painaessa sulake palaa.
Eli apuja kaivattais pikaisesti!

BryGgi 15.02.2012 18:33

voisiko johtonippu olla huonosti kytkimen läheisyydessä. siis siellä kojetaulun alla

axu87 15.02.2012 20:32

Todennäköisesti joku virtajohto on sieltä kytkimen läheltä hiertynyt puhki ja maadoittaa aina kytkinä painettaessa. Itsellä oli joskus primera mihin oli itse laitettu ajonesto, oli joku supersähkäri ottanut puolan virtajohdon ja vetänyt hyttiin katkaisijalle ja ihmettelin että mikä helvetti tuli kun kytkintä painaessa alkoi pätkimään, oli johto siellä melko irtonaisena kytkinpolkimen alla hiertymässä.

Janne1986 15.02.2012 22:01

No nyt kokeiltu uudestaan.
polttaa sulaketta välillä heti virtoja kääntäessä.
En ole vielä tutkin noita läpivientejä.
Mutta moottorin maan olen katsonut ja kokeillut toista jännitteensäädintä.
Ja niissä ei ollut vikaa.
Mitä kaikkia laitteita tuon sulakkeen takana on?
Olisi kiva jos pystyisi vähän rajata noita vaihtoehtoja.

Stade 15.02.2012 22:14

yhdessä camryssä teki tuollaista ja siinä oli vikana virranjakajan konkka tai joku osa kuitenkin jakajassa. koita toisella jakajalla jos sattuu olemaan lähistöllä.

mauri 16.02.2012 05:38

Moro
 
Koitas lämppäri pois päältä et kestääkö sulake.

Mulla oli lämppärin etuvastus jotenkin oikosissa ja poltti samaa sulaketta.

Vika oli vaikea paikantaa mutta löytyhän se onneks.

turakki 16.02.2012 09:08

Tarkennettu kysymys: millä latauksen säätimellä kokeilit? Ittellä Hj laittoi laturin kenttäkäämiä oikoseen uudella motonetin säätimellä -> mootorin ohjauksen sulake palaa.

Janne1986 16.02.2012 11:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja turakki (Viesti 852578)
Tarkennettu kysymys: millä latauksen säätimellä kokeilit? Ittellä Hj laittoi laturin kenttäkäämiä oikoseen uudella motonetin säätimellä -> mootorin ohjauksen sulake palaa.

Se oli jokin tarvike malli.
Mutta se oli otettu toimivasta rj:stä.
Ja toimi vielä testin jälkeenkin toisessa autossa ihan normaalisti.

Janne1986 16.02.2012 11:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mauri (Viesti 852557)
Koitas lämppäri pois päältä et kestääkö sulake.

Mulla oli lämppärin etuvastus jotenkin oikosissa ja poltti samaa sulaketta.

Vika oli vaikea paikantaa mutta löytyhän se onneks.

Mutta polttiko sulla jatkuvasti?
Tämä tekee sitä että polttaa välil heti ja sitten taas n.2min kuluttua.
Kokeilen tänää silti tuotakin.
Mutta epäilen et olis joku johdin vika.
Voiko laturi temppuilla tuolleen?
Autoon on vaihdettu motonetin "uusi" laturi n.1kk sitten.
Että voisko siinä olla jokin valmistusvirhe..?
Ja sit jos löytyis jokin sähkökaavio noitten sulakkeiden takana olevista vempaimista.

mauri 16.02.2012 12:39

Moro
 
Siis satunnaisesti,pelaaks sun lämppäri joka nopeudella.

Janne1986 16.02.2012 15:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mauri (Viesti 852615)
Siis satunnaisesti,pelaaks sun lämppäri joka nopeudella.

Pelaa.
Nyt pelasi noin 30min.
Muuten toimi normaalisti paitsi latauksenvalo paloi vaikka akulta näytti yli14v.

make764 16.02.2012 15:12

Itsellä oli samantyylin murhe lj:n kanssa ja vikaa tutkin kaiken mahdollisen kunness vahingossa huomasin akulta sulakkeelle tuleva johto oli palanut sisältä poikki ja otti kosketusta miten saattoi.Siis johto oli päällisin puolin täysin ehjä.

vellihousu 16.02.2012 15:38

Mulla oli swiftin kanssa samantyyppistä onkelmaa, joskus meni päivässä kourallinen sulakkeita ja joskus ei yhtään. Tarpeeksi kun rupes vituttaa niin pesin konehuoneen ja seurailin johtonippuja. Löytyi nippu johtoja jotka oli pienen öljyvuodon alla, putsasi piuhat ja jesarilla suojaus ----> loppu sulakkeen palaminen.

Paavo 16.02.2012 16:10

Jos öljy jotenkin haitallisesti vaikuttais sähköjohtoihin tai -liitoksiin, kaikki maailman lantikat (ranget ainakin) olis olleet paalissa aikaa sitten. Tai sitten öljyjä on jotenkin erilaisia.

vellihousu 16.02.2012 17:24

Joo, mutta ilmeisesti jostain virtapiuhasta kuori särki ja pääs maihin sen öljyn takia.

Janne1986 16.02.2012 17:30

Nyt taisi löytyä syyllinen!
Uusi sulake vaihdettu ja sitten kytkimellä heijausta niin jännite putoaa
ja muutaman kerran jälkeen palaa sulake.(latauksen valo palaa koko aika)
Eli syyllinen on ilmeisesti laturi.
Huomenna laturi irti ja viemään takuuseen sitä.
Sitten nähdään mitä tapahtuu.

axu87 16.02.2012 21:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Janne1986 (Viesti 852670)
Nyt taisi löytyä syyllinen!
Uusi sulake vaihdettu ja sitten kytkimellä heijausta niin jännite putoaa
ja muutaman kerran jälkeen palaa sulake.(latauksen valo palaa koko aika)
Eli syyllinen on ilmeisesti laturi.
Huomenna laturi irti ja viemään takuuseen sitä.
Sitten nähdään mitä tapahtuu.

Mutta mites se laturin rikkoontuminen liittyy kytkimen painamiseen?

Stade 16.02.2012 21:37

Ota laturista piuhat irti ja heijjaile samallalailla niin pääset testaamaan palaako sulake silloin (ei pitäisi palaa jos laturissa vika)

Janne1986 17.02.2012 12:16

Nyt kokeiltu uutta laturia mutta vika ei hävinnyt!
Eli on kokeiltu toista:laturia,säädintä,akkua ja johtoja tutkittu akun/laturin päästä.
Eli vikana on vieläkin latauksen merkkivalo ja sulakkeen palaminen.
Auto latasi n.13.75-14.1volttia tyhjäkäynnillä.(akulta mitattuna)
Neuvoja?

axu87 17.02.2012 14:12

Oletko tutkinut sieltä ratin alta niitä johtoja, jos kerran kytkintä painaessa se sulake räpsähtää niin olisi loogista että sieltä jostain maadottaisi.

vellihousu 17.02.2012 15:56

Palaako sulake jo virrat päällä vai pelkästään käynnissä. Jos palaa virrat päällä niin vikaa voi ruveta rajaamaan irrottelemalla liittimiä.

Janne1986 17.02.2012 19:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vellihousu (Viesti 852993)
Palaako sulake jo virrat päällä vai pelkästään käynnissä. Jos palaa virrat päällä niin vikaa voi ruveta rajaamaan irrottelemalla liittimiä.

Molemmilla tyylillä.
Eli välillä palaa virrat 2-asennossa ja välillä vasta käydessä.
Pitää varmaa tutkia vielä noita releitä tuolta hanskalokerosta.
Voisiko vika johtua virtalukosta?
Välillä tuntuu palavan heti kääntäessä 2-asentoon ja sitten välillä startti asennossa.

Janne1986 17.02.2012 19:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja axu87 (Viesti 852974)
Oletko tutkinut sieltä ratin alta niitä johtoja, jos kerran kytkintä painaessa se sulake räpsähtää niin olisi loogista että sieltä jostain maadottaisi.

Ei kytkin suoranaisesti tunnu vaikuttavan siihen.
Eikä siellä polkimen vieressä ole johtoja.

Janne1986 21.02.2012 14:53

Tutkittu taas lisää.
Mutta ei löydy vikaa mistään.
Nyt on katottu jo virtalukon johdot ja virtalukonpohja.
Eli vieläkin polttaa sulaketta ja Latauksen merkkivalo palaa.
Osaako kukaan sanoa tarkkaan mitkä releet kuuluu lataukselle?
Ja missä ne sijaitsevat.
Eihän tuo tarvitse erillistä maata laturille?

pee 21.02.2012 19:59

Onks vaijeri vai nestekytkin ?

Onks koneen maadoitus runkoon ja koriin VARMASTI kunnossa ?

(voit varuiks kokeilla maadoittaa vielä esim apukaapeleilla, polttaako samalla lailla )

Aika korkeita nimittäin on mun mielestä latausjännitteet tyhjäkäynnillä, ja jos siitä kierroksilla vielä nousee niin savu on lähellä, eli ettei vaan olis niin että koneen ja rungon / korin maadoitus ei ole kunnossa, ja pyrkii maadoittamaan vaijerien ja putkien kautta, ja kun se ei ole jännitteensäätimen kyvyille sovelias tapa, niin säädin tuuppaa lisää ja lisää...

Kiehuuks akku / akut ajossa ?


Sivu luotu: 06:25 (GMT +2).