![]() |
BJ40 käyttöentisöinti/ikuisuusprojekti
Laitoin sitte tämmösen BJ40 samaa vuosimallia (tai ainaki käyttöönottovuosi) ko mie itekki, eli 1977. Tätä ei tulla pilaamaan off roadin alttarilla, vaan sipistellään pikkuhiljaa alkuperäseen kuntoon, ehkä joskus jopa museokilpiin. Ikuisuusprojektiksi voi nimetä heti alkuun, ku nuo jo kesken olevat tehään kyllä ensin ennenku tälle aletaan muuta ku liikenteessä pitämiseksi välttämättömät.
Kelit lauhtu viimein sen verran että perjantaina 10.2. sai ajettua kesälaadulla kyytiin. Kaupat tehtiin jo tammikuun puolella. Oojiikoolta ostin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98939 Hyvin sopi LT:n lavalle, työnantajalta vuokrasin edullisesti illaksi auton. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98940 Maskia oikasin vähän paljain käsin ja laitoin oikeinpäin takasin, vasen alapultti on katkennu reikään, pitää fiksata. On tuo karu tuo teippaus! :( http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98941 Tähän pitää paikka laittaa heti, muuten ei korissa mitään isompaa leimalle. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98942 Tälleen on muut ruosteet hitsailtu, nää kyljet ja etulokasuojat on oikeestaan ainoat laitetut, lattia on tosi hyvä ikäsekseen. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98943 Melkonen kyläseppä on lokasuojat fiksannu. :D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98944 Ja tässä toinen lokari. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98945 Tässä on pahin ruostekohta jonka rungosta löysin ku montulla kattelin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98946 Pari suht siistiä alkuperäsmaalissa olevaa vannetta vararenkailla, alla yks mustaksi maalattu, ilmeisesti FJ:stä ku on kapselin klipsit niitattuna, tosin katkenneet, ja kolme ruosteista. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98947 |
Nämä termarilta ja vesipumpulta lähtevät letkunpätkät on vissiin ne joista on ennenki ollu puhetta, että ovat ylimääräsiä. Oli vaan SLCK:n palstalla vanhan jutun kuvat rikki. Jännä tuo vesipumpulta lähtevä, ku on pitkä letku ja tuommonen hydrauliikkapikaliitin päässä, muttei missään vastaavaa paluuta.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98948 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98949 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98950 Samalla näky tuo teeitse laturin kannake. Onkos tämä BJ40:n orkkis, vai mikä? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98951 Tämmönen mötikkä on tulipellissä alipainesäiliön putkien vieressä, tarvikemallin lataussäädin? Ei tullu otettua merkintöjä ylös... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98952 EDIC-moottori majailee tuolla ja varsi kaikkine osineen roikkuu tuossa startin päällä, vaijerilla on sammutus. Pumpun päässä on tuommonen mötikkä joka kans tottelee kaasupoljinta kaasuläpän lisäksi, HJ60:n pumpussa ei tuommosta ole, onko toyon orkkisjuttu? Nii ja tuossa käsipumpun vieressä on tuommonen pikku putki, lähtee käsipumpun takaa pumpulta banjoliittimellä, tuommonen nysä haara tuossa käsipumpun vieressä, ja toinen haara menee alas, seki loppuu ei mihinkään? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98953 Täällä kuskin penkin vieressä joku rele naksahtaa EDICmäisesti, tuo 1980 manuaali ei kerro tälle releiden paikkoja mutta ih8mudin BJ40 EDIC-juttujen mukaisesta paikasta kojelaudan päästä en löytäny Fuel Control Relaytä, pitää kattoa tuonne kuhan ehtii. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98954 Onko tästä riisuttu jotain vai onko alkujaan ylimääräsiä liittimiä? Sijaitsevat apparin puolella tulipellissä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98955 Ja tosiaan alipainesäiliö on yllätys yllätys puhki, kaikki hilppeet on paikallaan mutta ohitettu tuolla letkulla joka viimesessäki kuvassa näkyy. |
Sivu luotu: 23:02 (GMT +2). |