Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Volvo S70 radiokoodi (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=93979)

Marcus78 11.02.2012 08:35

Volvo S70 radiokoodi
 
Laitetaan nyt tähän osioon, ku onhan toi Volvo raktori=)

Elikkäs äiteen miesystävällä on tommonen S70 ja akun vaihdon yhteydessä radio rupes kysymää koodia.
Volvolta saatiin runkonumeron perusteella koodi, mut ilmeisesti mankkari on joskus vaihdettu, kun ei hyväksynyt koodia.

Mankkarin koodilla se pitäis jostain saada, mut pyytävät 50e tosta.
Toi summa on paljon tai jollekkin vähän.
Lupasin kysellä, ku tiedän ettei kyseisellä ihmisellä raha kasva puussa.

Eli jos joku pystyy jelppaamaan, ni olisin kiitollinen :)

Stade 11.02.2012 18:31

Näissä menee johonkin vikatilaan mankka jos laittaa väärää koodia. anna olla virrat päällä yön yli silloin kun mankassa lukee error. aamusti koitat koodia uudestaan. toimii tai ei.

Comax 11.02.2012 18:59

2,5-3 tuntia pitäisi piisata, ainakin tämän saitin mukaan, toinen mitä voi koittaa on käyttää radion sulaketta irti: http://www.matthewsvolvosite.com/vol...explained.html

Samalla saitilla myös kehoittaa soittamaan toiselle volvo huoltamolle, josko se ei veloittaisi rahaa tuollaisesta pikku jutusta. ;)

Marcus78 11.02.2012 20:15

Pari tuntii riittää siihen, että antaa laittaa koodin uudestaan.
Auton runkonumerolla saatu koodi on kuitenkin väärä, koska ilmeisesti mankkari vaihdettu kyseiseen kärryyn jostain muusta Volvosta.
Vai meinaatteko, että jos antaa olla yön yli, niin se jotenkin nollaa koko systeemin?

Joo täytyy koittaa soitella muihinkin liikkeisiin.
Kiitoksia neuvoista :)

Mikki 12.02.2012 00:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Marcus78 (Viesti 850934)
S70 ja akun vaihdon yhteydessä radio rupes kysymää koodia.
Volvolta saatiin runkonumeron perusteella koodi, mut ilmeisesti mankkari on joskus vaihdettu, kun ei hyväksynyt koodia.

Ihan normi juttu, kannattaa kattoa paperit läpi, ettei löydy luottokortin kokoista lappua, jossa lukee "radio security code"
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Marcus78 (Viesti 850934)
Mankkarin koodilla se pitäis jostain saada, mut pyytävät 50e tosta.
Toi summa on paljon tai jollekkin vähän.
Lupasin kysellä, ku tiedän ettei kyseisellä ihmisellä raha kasva puussa.

Eli jos joku pystyy jelppaamaan, ni olisin kiitollinen :)

Nyt sitte auton huoltokirja käteen jos korttia ei löydy ja soitat läpi VOLVOn huoltopisteet joissa auto on ollut huollossa, koska USEIMMITEN on uusi koodi talletettu auton huoltaneen liikkeen tietokantaan kun rammari on vaihdettu.
JOS AUTO TUOTU ULKOMAILTA niin koodi löytyy tuhkakupin pohjasta tai kannesta, tai sitten löytyy koodi suoraan radion rungosta!!!:cool::cool:

Sitten jos ei löydy, niin otat radion varaosanumeron sekä valmistenumeron ja marssit Volvon jälleenmyyjälle 50€ kourassa ja tilaat sen numeron. Jälleenmyyjä välittää tiedot maahantuontiin ja sieltä tekevät kyselyn tehtaalle, josta koodi saadaan. Sen takia tuo 50€, kun monta ukkoa on kysymässä tietoja laitteista:rolleyes::rolleyes:

Tämä on proseduuri ollut viimeiset 10v organisaatiossa...

sisua45 12.02.2012 00:09

Mulla on sama homma passatin radion kanssa. Hain auton saksasta, ja radio carde on jäänyt ohjekirjasta entiselle omistajalle.

Merkkihuolto pyytää sen ?0€ radion avaamisesta, pitäis kuulemma onnistua. Ehkä. :rolleyes:

En ole maksanut rahaa siitä, ja nyt muijan vanhasta autosta ronkittu sony hoitaa radion virkaa.

Onko VAG mankoissa oikotietä onneen? Mulla on semmonen käsitys, että kun pitää kahta nappia minuutin pohjassa, niin aukeaa? Mutta sitä en tiedä, että mitkä napit.

Arde72 12.02.2012 00:49

Musta olis helpompi heivata se alkuperäinen mankka huitsin nevadaan ja ostaa siihen joku toinen poppikone tilalle. Ja jos raha on tiukalla niin esim. nettimarkkinoilla myydään käytettyjä cd-soittimia aikas halvalla,alkaen jotain 30e/soitin. Kytkentä on helppoa,virtajohto(mikä on punainen yleensä) toisiinsa, musta johto on maadoitus ja ne johdot misä on väriraita johdossa on kaiutinkaapeleita,8kpl 4 kanavaisessa mankkarissa toisiinsa. Ja sit on viel herätevirta joka on yleensä keltaisella(tai keltaraidallisella johdolla) joka ryöstetään jostain sellaisesta johdosta mihin tulee virta kun kääntää virran päälle avaimesta. Tämä yleisohje,autokohtaisia eroja on joten ota sellainen kaveri kytkemään johdot ketä tietää. Tärkeintä on et virta ja maa ei mene väärinpäin,sit on vehje kaputt. Aina täytyy varmistaa kytkentä "koetinkynän" kanssa,minne virta kulloinkin tulee!

sisua45 12.02.2012 01:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arde72 (Viesti 851220)
Musta olis helpompi heivata se alkuperäinen mankka huitsin nevadaan ja ostaa siihen joku toinen poppikone tilalle. Ja jos raha on tiukalla niin esim. nettimarkkinoilla myydään käytettyjä cd-soittimia aikas halvalla,alkaen jotain 30e/soitin. Kytkentä on helppoa,virtajohto(mikä on punainen yleensä) toisiinsa, musta johto on maadoitus ja ne johdot misä on väriraita johdossa on kaiutinkaapeleita,8kpl 4 kanavaisessa mankkarissa toisiinsa. Ja sit on viel herätevirta joka on yleensä keltaisella(tai keltaraidallisella johdolla) joka ryöstetään jostain sellaisesta johdosta mihin tulee virta kun kääntää virran päälle avaimesta. Tämä yleisohje,autokohtaisia eroja on joten ota sellainen kaveri kytkemään johdot ketä tietää. Tärkeintä on et virta ja maa ei mene väärinpäin,sit on vehje kaputt. Aina täytyy varmistaa kytkentä "koetinkynän" kanssa,minne virta kulloinkin tulee!

Noin mä juuri tein, vaihdoin mankan toiseen. Pistin pari töpseliä kiinni, ja se oli siinä.

Mutta. Haluaisin sen alkup VAG mankan (Blaupunkt) takaisin. Siinä on mm saman värinen sininen taustavalo kuin mittaristossa.

Mikki 12.02.2012 01:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 851210)
Onko VAG mankoissa oikotietä onneen? Mulla on semmonen käsitys, että kun pitää kahta nappia minuutin pohjassa, niin aukeaa? Mutta sitä en tiedä, että mitkä napit.

Oikotie onneen on VAS ja tehtaan yhteys... Niin ja toimivat diagnoositeknikon tunnukset, niin sitte alkaa rokki raikaamaan...
Mutta alkuperäinen Blaupunkt??? Kuulostaa ERITTÄIN omituiselta...:confused::confused::confused: Ootko Rupert Possilta kysynyt ohjetta??

Ai niin, sulakerasian kannesta löytyy tai sitten tuhkiksesta nelinumeroinen koodi

sisua45 12.02.2012 12:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikki (Viesti 851229)
Oikotie onneen on VAS ja tehtaan yhteys... Niin ja toimivat diagnoositeknikon tunnukset, niin sitte alkaa rokki raikaamaan...
Mutta alkuperäinen Blaupunkt??? Kuulostaa ERITTÄIN omituiselta...:confused::confused::confused: Ootko Rupert Possilta kysynyt ohjetta??

Ai niin, sulakerasian kannesta löytyy tai sitten tuhkiksesta nelinumeroinen koodi

Toyotassa on panasonic, bemarissa blaukkari, ja mä oon luullu että volkkarissa on myös blaukkari???

En oo bossin-roopelta kysyny, tietääkö se näistä jutuista? :D

Täytyy katsoa noi sulakerasiat ja tuhkikset.

axu87 13.02.2012 17:13

Monta kertaa näissä koodimankoissa on nähnyt sen koodin kirjoitettuna mankan päälle.


Sivu luotu: 05:06 (GMT +2).