Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   hilux Ln 170 mallin korinkorotus (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=93828)

pasi.89 06.02.2012 23:38

hilux Ln 170 mallin korinkorotus
 
kertokaa joilla on kokemusta asiasta, niin minkälaanen operaatio on??
korottaa olis tarkotus 2", syylärin alapään kans vissiin joutuu tekemään muutoksia??

JuuPeri 06.02.2012 23:54

Tuulitunnelia joutuupi muokkaan. Ite nostin aikoinaan 3" saman moisesta vehkeestä. Vaihdekeppejä voi joutua taivuttaan/jatkaan. Etupuskurin kiinnikkeet muokata. Ei loppuunsa paha homma ollu ku kaikki osat tuli valmiina sarjassa. Ainut miinus sarjassa oli vaihdekeppien jatkot mallia hitsattavat. Nykyseen luxiin hommasin jenkeistä paremman kepin jatkon:-)

KooPee 07.02.2012 00:01

Ongelmallisin on rattiakselin jatkopala, mikä lain mukaan tarvitsee olla ko. automallin tarkoitettu tehdastekoinen, kolari liu-un ulosvetäminen heikentää rakennetta, eikä kelpaa useimmilla konttoreilla.
Kaikki muut on suhteellisen helppo duunata itse. Korokepalojen materiaalista on joillain konttoreilla hylkyjä, alumiini ei kaikille kelpaa (ei tietoa syystä) ja perinteiset lätkäkiekot ei kelpaa enää missään.

pasi.89 07.02.2012 19:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KooPee (Viesti 849300)
Ongelmallisin on rattiakselin jatkopala, mikä lain mukaan tarvitsee olla ko. automallin tarkoitettu tehdastekoinen, kolari liu-un ulosvetäminen heikentää rakennetta, eikä kelpaa useimmilla konttoreilla.
Kaikki muut on suhteellisen helppo duunata itse. Korokepalojen materiaalista on joillain konttoreilla hylkyjä, alumiini ei kaikille kelpaa (ei tietoa syystä) ja perinteiset lätkäkiekot ei kelpaa enää missään.



eipä kuulenma 2 tuumases tartte muuttaa muutaku tuulitunnelia

FreeDOOM 07.02.2012 19:45

Ite laitoin offroadtarvikkeen 2" palat(paketissa palat ja kierretankoa jotka vaihdoin seuraavana päivänä kunnon pultteihin). K1 kontorissa ne ei tarkistanu mitään kuhan katto että siellä on palat ja sillä meni läpi. Rattiakselia en pidentäny mutta jos haluu turvallisuutta niin kannattaa. Tuulitunnellia pitää tiputtaa ja polttoaine täyttöletkua aukasta/vaihtaa pidempään. Sitten muistaakseni mulla perävaunun pistokkeesen menevän piuhan viimeinen kiinnitys joutui irottaa kun ei antanu piuha tarpeeks periks. Sama juttu oli oikealla puolella kuskin oven alla joku kaapelihässäkkä. Etupuskurille ja karjapuskurille piti väsätä korotepalat. Tietysti ne kumiläpyskät mitkä on etupyöräkotelossa suojaamassa moottoria menee "vähän" kireälle jos ei niitä irrota alhaalta(ainakin mulla). Vaihdekepeille en tehnyt muuta kun siirisin ne "kumisuojat" niin paljon taaksepäin kun sai...

Hankalin homma tossa oikeastaan mulla oli varmaankin ruosteiset pultit.... :mad:Muuten aika helppo homma. Mulla meni jotain 10h koko hommaan ja ihan perus korjaamo vehkeillä. Tein vielä vähän enemmän hommaa itselleni kun pulttasin kaikki kiinni ja huomasin että hytti oli melki 2cm liika vasemmalla.:eek:



Mutta näin jälkeenpäin niin olis pitäny kuunnella muita ja 3" palat tilalle... Tosin siinä enemmän hommia.

pasi.89 07.02.2012 20:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja FreeDOOM (Viesti 849570)
Ite laitoin offroadtarvikkeen 2" palat(paketissa palat ja kierretankoa jotka vaihdoin seuraavana päivänä kunnon pultteihin). K1 kontorissa ne ei tarkistanu mitään kuhan katto että siellä on palat ja sillä meni läpi. Rattiakselia en pidentäny mutta jos haluu turvallisuutta niin kannattaa. Tuulitunnellia pitää tiputtaa ja polttoaine täyttöletkua aukasta/vaihtaa pidempään. Sitten muistaakseni mulla perävaunun pistokkeesen menevän piuhan viimeinen kiinnitys joutui irottaa kun ei antanu piuha tarpeeks periks. Sama juttu oli oikealla puolella kuskin oven alla joku kaapelihässäkkä. Etupuskurille ja karjapuskurille piti väsätä korotepalat. Tietysti ne kumiläpyskät mitkä on etupyöräkotelossa suojaamassa moottoria menee "vähän" kireälle jos ei niitä irrota alhaalta(ainakin mulla). Vaihdekepeille en tehnyt muuta kun siirisin ne "kumisuojat" niin paljon taaksepäin kun sai...

Hankalin homma tossa oikeastaan mulla oli varmaankin ruosteiset pultit.... :mad:Muuten aika helppo homma. Mulla meni jotain 10h koko hommaan ja ihan perus korjaamo vehkeillä. Tein vielä vähän enemmän hommaa itselleni kun pulttasin kaikki kiinni ja huomasin että hytti oli melki 2cm liika vasemmalla.:eek:



Mutta näin jälkeenpäin niin olis pitäny kuunnella muita ja 3" palat tilalle... Tosin siinä enemmän hommia.


mutta moni saanoo jotta 3" tuumases näkyy liikaa runkopalkit ja ei oo enää siistin näkönen

FreeDOOM 07.02.2012 20:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pasi.89 (Viesti 849586)
mutta moni saanoo jotta 3" tuumases näkyy liikaa runkopalkit ja ei oo enää siistin näkönen

Joo se on varmaan totta....:p

ariman 07.02.2012 22:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pasi.89 (Viesti 849586)
mutta moni saanoo jotta 3" tuumases näkyy liikaa runkopalkit ja ei oo enää siistin näkönen

Tarkotus onkin saada tilaa isommille fillareille... ;)

pasi.89 12.02.2012 20:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja FreeDOOM (Viesti 849570)
Ite laitoin offroadtarvikkeen 2" palat(paketissa palat ja kierretankoa jotka vaihdoin seuraavana päivänä kunnon pultteihin). K1 kontorissa ne ei tarkistanu mitään kuhan katto että siellä on palat ja sillä meni läpi. Rattiakselia en pidentäny mutta jos haluu turvallisuutta niin kannattaa. Tuulitunnellia pitää tiputtaa ja polttoaine täyttöletkua aukasta/vaihtaa pidempään. Sitten muistaakseni mulla perävaunun pistokkeesen menevän piuhan viimeinen kiinnitys joutui irottaa kun ei antanu piuha tarpeeks periks. Sama juttu oli oikealla puolella kuskin oven alla joku kaapelihässäkkä. Etupuskurille ja karjapuskurille piti väsätä korotepalat. Tietysti ne kumiläpyskät mitkä on etupyöräkotelossa suojaamassa moottoria menee "vähän" kireälle jos ei niitä irrota alhaalta(ainakin mulla). Vaihdekepeille en tehnyt muuta kun siirisin ne "kumisuojat" niin paljon taaksepäin kun sai...

Hankalin homma tossa oikeastaan mulla oli varmaankin ruosteiset pultit.... :mad:Muuten aika helppo homma. Mulla meni jotain 10h koko hommaan ja ihan perus korjaamo vehkeillä. Tein vielä vähän enemmän hommaa itselleni kun pulttasin kaikki kiinni ja huomasin että hytti oli melki 2cm liika vasemmalla.:eek:



Mutta näin jälkeenpäin niin olis pitäny kuunnella muita ja 3" palat tilalle... Tosin siinä enemmän hommia.


kuinkas se tuulitunneli on kiinni ku yleensä se nousee syylärin mukana??

Yölento 12.02.2012 21:05

Voisin antaa sellasen vinkin että ota se syyläri irti, nosta koria haluamasi määrä ja poraa uudet reiät syylärin kiinnitykselle. Näin tein omassa HJ:ssa. Letkutkin jäävät näin "omille kohdilleen". En tosin ole katsonut miten tuossa 170:ssä syyläri on kiinni...

FreeDOOM 03.03.2012 19:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pasi.89 (Viesti 851470)
kuinkas se tuulitunneli on kiinni ku yleensä se nousee syylärin mukana??

Ruuveillahan se on kiinni...

Jarva 04.03.2012 03:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pasi.89 (Viesti 851470)
kuinkas se tuulitunneli on kiinni ku yleensä se nousee syylärin mukana??

Syylärissähän se on, mut noin niinkun yleensä syyläri on kiinni korissa ja moottori rungossa. Voi olla toki erilasiakin ratkaisuja :)


Sivu luotu: 08:02 (GMT +2).