![]() |
patrol ei käynnisty
eli apua ja pikaista tarvittais. Auto on -82 patrol ja vika seuraava. Olin töistä lähdössä ja aloin hehkuttaan hyyty akku kuitenkin kesken niinpä panin akkulaturin kiinni ja uutta yritystä ja ei käyntiin eikä enään hehkuta. Samutus solenoidilta tanko irti eli ei pitäs senkään kummitella auto pitäs kuitenkin jollain konstilla saada käyntiin kun ei lähde edes hinaamalla kylmällä koneella
|
Jos kone jaksaa pyöriä niin ilmanputsari pois, kansi kiinni ja kuumaila puhaltimella kuumaa putsarikoteloon ja samalla startti. ja samalla tosiaan tuo sammuttimen kampi irti.
|
tuota pitää kokeilla on tossa vain ahdin edessä mut ei liene este kun starttailee samalla niin johan siellä pitäs öljyn kiertää
|
Koitettu kosaanilla lämmittää auton alta kuumailmapuhalimella imu ilmaan ja viellä tartti pilottia eikä lähe.. ei liene muuta vaihtoehtoa kun, että ei vaan saa naftaa tarpeeksi eli nestee litku diesel on puuroutunut kovilla pakkasilla
|
kai se sentään yskii pilotilla?
|
juu pilotilla yskii kyllä mutta ilman sitä ainut elon merkki on sankka savu putkesta mut ei edes yritä syttyä
|
onko kenties valkeeta savua?
|
melkolailla
|
valkea savu on palamatonta dieseliä. Toihan ei siis hehkuta nyt ollenkaan. pilotti ei juurikaan auta, kokemusta on. kuumaa sen pitää saada. ja menee se kuuma ilma sen turbonkin läpi...
|
No oletkos vaihtanut millon hehkut?
Ja onko hehkut napilla vai automaatilla? Itsellä oli samoja ongelmia viime talvena. Auttoi kun laittoi uudet hehkut napilla ja laturilla akut täyteen. Ja tietenkin piti olla lohkossa jonkun aikaan ja laitoin vielä puhaltimen pumpulle lämmittämään niin johan hörähti. Mutta jos sulla on huonot dieselit tankissa niin sitten voi tehdä pikkasen tiukkaa. Eli aineet ja suodatin vaihtoon ensinmäisenä. |
Sulakkeet tarkistettu ?
Varsinkin se lähimpänä tulipeltiä oleva . |
luulis sen ainetta saavan jos sieltä sankkana on savua tullu.
pitäshän sen pilotilla jäädä käyntiin? jos nämä ois remmi koneita niin veikkaan että ois jako hypänny mutta näissä koneissa se on varmaan mahotonta :D |
Polttoaine linjan tarkastanu? joii ilmaa välistä. pumpun kattonut että onko siellä ilmaa? oma on ainakin herkkä ton ilman kanssa...
|
Jos on alkuperäisellä sd33(t) koneella niin on ketjkukone. Oma patrolli ei ainakaan lähtenyt ilman hehkuja ollenkaan käyntiin, eikä edes hörähtänyt vaikka lämpimässä tallissa oli. Kannattaisi mitata varmaan kun hehkuttaa että tuleeko sinne hehkuille virtaa, jos ei niin vetää suoralla johdolla hehkuille virtaa että saat käyntiin ja kotio talliin. Eikös noissa prakaa se harmaa boxi siellä konehuoneessa repsikan puolen akun vieressä olevan pellin alla, dcpboxi vai mikä helkkari se oli?
|
Nappi hehkulla, ja hehkuja epäilen itsekkin uudet jo hankittu kun tarkenis viellä vaihtaa ne. hehkun rele vaihdettiin eilen ei vaikutusta syksyllä laitettu uudet hehkut ja nyt jo kaput. sulakkeita ei ole katottu kun auto starttaa ja saa ainetta, eikös tälläsen ryskin pitäs pysyä käynnisää vaikka autosta katoais kaikki virrat, mut lautri pelaa.
|
Oletin että olisi orggishehkulla ja sen toimimattomuuteen meinasin tuota sulaketta.
|
Ei kai diesel tarvi sitä laturia mihinkään kun käyntiin saa? Kun ei kerran sähköisesti ohjattua pumppua tai muitakaan härpäkkeitä? Oletko mitannut tuleeko hehkuille virtaa kun hehkutat?
|
Vähän jäissä nyt tuo laittaminen -30 asteen takia mutta jatkan selvittelyä kun kelit lauhtuu hehkut pitää ja virrat mittaan ensimmäisenä ja vaihdan vialliset hehkut. en ole mitannut mutta tuo patrollin hehku vetää niin paljon virtaa, että näen jo mittarivaloja katsomalla että kaikki siellä ei ole kunnossa.
|
Lainaus:
eli kun käyntiin saa niin käy vaikka ydintuhoon asti ilman sähköö :D |
Viho viimein on katu''mus'' maasturi taas hengissä. syyntä oli 6 kpl palaneita hehkuja ja palanut lokilämppäri siihen kun yhdistetään -30 pakkasta niin onko tuo kummakaan kun ei lähe käyntiin :) loki lämppäri ilmeisesti palanut aikasemmin ja kiihokoissani nappihehkulla politin sitten hehkutkin viellä :( mut taas mennään ojasta allikkon
|
Sivu luotu: 03:03 (GMT +2). |