Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Long Arm kitti Jeeppiin (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=93720)

Arska-tehtaalta 04.02.2012 10:56

Long Arm kitti Jeeppiin
 
Mites noiden long arm kittien muutoskatsastus onnistuu?

Rytari 04.02.2012 11:25

aika helposti jos on asiansa osaava katsamies ja sulla esittää paperit siitä että ne on tehdastekoset kyseiseen automalliin tarkoitetut.

Timo_L 04.02.2012 12:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytari (Viesti 848177)
aika helposti jos on asiansa osaava katsamies ja sulla esittää paperit siitä että ne on tehdastekoset kyseiseen automalliin tarkoitetut.

Juurikin näin. Itse tukivarsissa ei pitäisi olla mitään ongelmaa tosiaan, muistaa vain että jos tilaat koko sarjan jousineen päivineen, niin ne vieterit pitäisi sitten olla TÜV- hyväksytyt.

Jos haluaa asiaa helpottaa, niin ostat pelkän long-arm upgrade paketin, ja sitten korotusjouset jostain mistä löytyy noi hyväksynnät. Sitä en sitten tiedä jos sulla jo on korotuksia otteessa, mutta vaihtaa vain tukivarret pidempiin niin oman järkeni mukaan vaihdat vain tukivarsia ja jouset menee "vanhalla leimalla". Tosin trafi voi olla asiasta eri mieltä :rolleyes:

Arska-tehtaalta 05.02.2012 13:44

Jepjep, eli tukivarsiin ei tullu tuv hyväksyntäpakkojuttua

Sili 05.02.2012 21:28

Trafin heebo, jolta kyselin lähinnä isojen renkaiden erikoisluvista, suhtautui hyvin skeptisesti "long arm:eihn" koska katsoi että niiden asennukseen pitäisi olla autonvalmistajan hyväksyntä! (korjatkaa jos olen ymmärtänyt väärin mutta eikös kyse ole tukivarsista joiden rungonpään kiinnitys hitsataan "runkopalkkiin" melkolailla taaemmas kuin alkuperäiset?)
Kyseessä oli siis WG jossa ei varsinaista runkoa ole, mutta johon näitä aftermarket valmistajien osia olisi saatavilla runsaasti.

Timo_L 05.02.2012 22:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sili (Viesti 848823)
Trafin heebo, jolta kyselin lähinnä isojen renkaiden erikoisluvista, suhtautui hyvin skeptisesti "long arm:eihn" koska katsoi että niiden asennukseen pitäisi olla autonvalmistajan hyväksyntä! (korjatkaa jos olen ymmärtänyt väärin mutta eikös kyse ole tukivarsista joiden rungonpään kiinnitys hitsataan "runkopalkkiin" melkolailla taaemmas kuin alkuperäiset?)
Kyseessä oli siis WG jossa ei varsinaista runkoa ole, mutta johon näitä aftermarket valmistajien osia olisi saatavilla runsaasti.

Taisi trafin heebo olla sitten pihalla kuin lumiukko. Ei noissa pitäisi olla mitään ongelmaa, jollei sitten neropatit ole taas keksineet jotain uutta. Toisaalta tuntuu että noi trafin "päättäjät" suhtautuu skeptisesti aivan kaikkeen, kun ei niillä ihmisillä ole aivoja päässä järjenkäytön, vaan ilmeisesti asioiden hankalaksi tekemisen takia.

No, onhan se tietysti kauhean vaarallista laittaa autoon alkuperäisiä paremmin toimivat tukivarret, jotka on vielä kestävämmätkin. Aatelkaa nyt, sehän on aivan kamalaa! Varsinkin jos on vielä korotettu auto, kun maantiekäytöskin paranee tuolla hommalla, sehän on aivan hirvittävää! :eek:

Asiasta aiheeseen, monet ainakin Jeeppien long- arm sarjoista on sellaisia jossa mitään ei edes tarvitse hitsata vaan ainoastaan pultataan kiinni, mahdollisesti portaan ja kierteytetään muutama reikä jotta saadaan lisävahvikkeita paikalleen.

Sili 06.02.2012 07:22

Long arm:it kiinnostaa erityisesti siksi että väittävät parantavan death wobblen täysin.
Jamppa totesi myös että vaikka millaisen erikoislupakäsittelyn kävis läpi niin auton katto saa nousta sitä 150mm korkeammaksi. Oli kovin vakuuttava. Toisaalta kuullostais aika järjettömältä... En tiä mikä siivooja mahtoi olla...

offroadjouni 06.02.2012 08:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sili (Viesti 848944)
Long arm:it kiinnostaa erityisesti siksi että väittävät parantavan death wobblen täysin.
Jamppa totesi myös että vaikka millaisen erikoislupakäsittelyn kävis läpi niin auton katto saa nousta sitä 150mm korkeammaksi. Oli kovin vakuuttava. Toisaalta kuullostais aika järjettömältä... En tiä mikä siivooja mahtoi olla...

Kyllä woblaamisen saa pois muullakin tavalla, eikä long armit sitä automaattisesti korjaa. Perusasiat kuntoon, eli kun puslat, laakerit ja ohjauskulmat on ok niin ongelma on poissa suurimmassa osassa tapauksia. Jos ei riitä niin lisää ohjausiskarin tai vielä vaikeammassa tapauksessa hydroassistin.

Nyrkkisääntönä sanoisin että Trafiin ei kannata soitella misään teknisissä kysymyksissä. Tai nyt täytyy myöntää että olen vähän ennakkoluuloinen, en ole koskaan ollut yhteydessä Trafiin mutta AKEn kanssa on tullut kokeiltua.


Sivu luotu: 18:02 (GMT +2).