Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Mersun välityksistä? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=93541)

sumpe 29.01.2012 20:24

Mersun välityksistä?
 
Olis ajatus pistää 617 koneen perään pakun pikku 1 laatikko ja siinä tietty mesen jakis ja 300gd akselit eli mikä on vielä toimiva rengaskoko trialia ajatellen.Painon on tarkotus pysyä alle 1500kg

Olkku 29.01.2012 21:48

Google antoi tommosen sivun: http://et.mercedes-benz-clubs.com/me...DL-Getriebe/en

Sieltä laskien normi G:n välitykset,

1.vaihde: 4,63
Hidaspuoli jakiksessa: 2,14
perät: 4,86

Noilla kun laskee tulee kokonaisvälitykseksi 48,15

uokki 29.01.2012 22:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sumpe (Viesti 845827)
Olis ajatus pistää 617 koneen perään pakun pikku 1 laatikko ja siinä tietty mesen jakis ja 300gd akselit eli mikä on vielä toimiva rengaskoko trialia ajatellen.Painon on tarkotus pysyä alle 1500kg

Vois olla toki sulla myös noi 5.33 välityksillä olevat perät joten jos sulla on ne niin sillä pikkuykköslootalla helposti 37" ja ylikin mutta ne murrokset...Yleisempi on toi 4.9 oleva välitys joka mulla pitkässä ja se meni normilootalla kivasti viel 35" renkailla ilman kytkimellä oloa..

pee 29.01.2012 22:24

ja pakulaatikon ykkönen on liki 6 jollen ihan räkää muista - sniif!!!

sumpe 30.01.2012 05:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 845900)
ja pakulaatikon ykkönen on liki 6 jollen ihan räkää muista - sniif!!!

On juurikin noin ja akselit on pitkän joten kait ne sillon on harvemmat. Eli 36/37" taitais olla hyvä.

tepa250d 30.01.2012 08:19

tarttis olla 463 korisen akselit niin olisi murroksen akseli yli 5milliä paksumpi.

petr 31.01.2012 12:44

Ei ne nyt niin kamalan heppoisia ole ne murrokset. Tai ainakan itse en ole saanut yhtään rikki kuuden vuoden aikana kevyessä safaroinnissa ja hirvien veto hommissa/sekalaisessa jahtimöyrimisessä. Auton paino n. 2000kg, 36" TSL:ät, 280GE kone (henkilömallista, ainakin ollut joskus n. 180hv ja 240Nm?) ja pakun loota pikku ykkösellä.

Tihemmät akselit ovat pääsääntöisesti löytyneet 240GD malleista....korimallin pituudella ei niinkään korrelaatiota siihen.

tepa250d 31.01.2012 20:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja petr (Viesti 846418)
Ei ne nyt niin kamalan heppoisia ole ne murrokset. Tai ainakan itse en ole saanut yhtään rikki kuuden vuoden aikana kevyessä safaroinnissa ja hirvien veto hommissa/sekalaisessa jahtimöyrimisessä. Auton paino n. 2000kg, 36" TSL:ät, 280GE kone (henkilömallista, ainakin ollut joskus n. 180hv ja 240Nm?) ja pakun loota pikku ykkösellä.

Tihemmät akselit ovat pääsääntöisesti löytyneet 240GD malleista....korimallin pituudella ei niinkään korrelaatiota siihen.

juu ei ne heikkoja ole;)
mutta tarkoitin että vahvasta on olemassa vielä vahvempi:D:D

-Jallu- 30.12.2016 00:02

Hyödynnetään vanhaa topikkia ja kysytään että mistä kaikista laitteista noita ns. paku laatikoita löytyy? Naapurissa olisi varmaan jouten yksi merssun paketti peli 80 luvulta. Kannattaako lunastaa laatikon myynti mielessä ja onko noille miten kysyntää tänä päivänä.

sumpe 13.01.2017 06:01

Pitää olla 5 vaihdetta.


Sivu luotu: 05:56 (GMT +2).