Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   jeepissä palelee !!! (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=93405)

pikkujussi1 25.01.2012 22:23

jeepissä palelee !!!
 
Olisko jollakin tietoa missä vika? Lämppäri työntää huonosti lämmintä. Grand Cherokee 3.1td -00.:mad:

ärjyy70 25.01.2012 22:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pikkujussi1 (Viesti 844150)
Olisko jollakin tietoa missä vika? Lämppäri työntää huonosti lämmintä. Grand Cherokee 3.1td -00.:mad:

lämpeekö moottori mihin tasolle?

lavanelikko 25.01.2012 22:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pikkujussi1 (Viesti 844150)
Olisko jollakin tietoa missä vika? Lämppäri työntää huonosti lämmintä. Grand Cherokee 3.1td -00.:mad:

Onkos tuossa mallissa samanlainen alipainetoiminen venttiili kuin -90 cherokeessa, joka "pätkäsee" nestekierron lämppärin kennolta ja samalla menee tukkoon ja estää kierron haluttaessa lämppärille. Löytyy ainakin omasta heti paisuntasäiliön ja lämppärinkennon välisen haaran jälkeen metalliputkesta. Lottoahan tämä taas oli...

Rytari 26.01.2012 00:20

http://www.wjjeeps.com/hvac_sub_assembly.htm

aika yleinen vika että lämmönsäätöläpät reistaa, tuossa linkissä juttua jo lontoo taipuu

Janne1986 26.01.2012 08:37

http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.php?t=2202
Tuolla on kanssa juttua.
Ja tuossa oli juurikin ne läpät sieltä hajalla.
Vaihtoivat samalla niitä moottoreita myös sinne.
Kannattaa lukea vikakoodit siintä ilmastointilaitteesta.
Ja kannattaa soittaa Jamantille niin ne neuvoon lisää...

Sili 27.01.2012 21:45

JOS läpissä vika niin kannattaa ehdottomasti leikata hanskalokeron kautta aukko ja vaihtaa läpät sitä kautta. Tunnin duuni. Jos laittaa alkuperäiset purkamalla koko kojelaudan on parin päivän homma ja uusiutuu pomminvarmasti! Orkkisläpät on liian heikkoa materiaalia servomoottoreiden voimaan nähdäen.
Ebaystä esim. saa edukkaasti sarjoja joissa ohjeet "aukon tekemiseen" mukana...
Edit: Linkki http://www.ebay.com/itm/Jeep-Grand-C...item4143e8de07
Muutenkin selostettu asiaa tarkasti...

pikkujussi1 28.01.2012 15:51

kiitos kaikille vihjeistä. kojelauta on ollu kerran pois, en vaan menny tarpeeks syvälle. mistä kohin se reikä tehdään hanskalokeroon, olisko kuvaa toimenpiteestä. en ihan mielellään lähtis enää lautaa purkamaan, jos ei oo ihan pakko

kiitos vielä!

Sili 28.01.2012 16:18

Tässä hyvä ohje: http://www.jeepsunlimited.com/forums...d.php?t=511578
Itse tein niin että tilausta ameriikasta tein reiän ja nostin orkkisläpät yös ja lukitsin ruuvilla -> tuuppasi koko ajan täysillä lämpöä, ei tullut silti liian kuuma! :)

Sili 28.01.2012 16:20

tässä kans kovastikin juttua:http://www.denlorstools.com/autoblog...d-door-repair/

pikkujussi1 28.01.2012 17:38

hyvät kuvat! mulla on just nyt auto verstaalla ja hanskalokero irti, onko kyseiset läpät heti melkein nenän eessä, tietenkin kuoren alla? ohjainmoottori ei reagoi millään lailla vaikka lämpöjä säätää. läpän akselia kun heiluttaa, niin läppä paukkuu kotelossa. onko se akseli kuitenkaan poikki?

pikkujussi1 28.01.2012 17:58

läppä on nyt ruuvilla lukossa yläällä, servo irti ja auto käy pihassa, jos koppi lämpeää niin pidän kyllä HIRVEÄT bileet, sano akka mitä sano!!!!!!!!!!!

pikkujussi1 28.01.2012 18:29

koppi ei p...kele lämpene, taidan ottaa kuitenki v...tukseen. kiertääkö kennossa neste? ALKAA OTTAA PATTIIN!!

pikkujussi1 28.01.2012 18:31

AUTTAKAA VIELÄ !!!

Castrol 28.01.2012 18:42

Onko kennolle menevät letkut lämpimiä? ootko tarkistanut jos olet niin sitten ei paljon ole vaihtoehtoja...

Sili 28.01.2012 18:57

ei ne moottorit välttämättä pyörikään koska tietokone pysäyttää sen kun menee koko kierroksen eli akseli pyörii tyhjää. Samoin jos sormilla vääntää läpästä niin voi tuntua ehjältä mutta kun moottori sitä vääntää niin pyöriikin.
Annoitko koneen käydä varmasti lämpimäksi?

Sili 28.01.2012 19:05

siis rakennehan on sellainen että läpässä on "putki" johon kennon seinän läpi menevä kara (valkoista muovia) vastaa ja kun läpän "putki" halkeaa niin kara pääsee pyörimään jos momentti on tarpeeksi kova -> moottori.
Onko molemmat puolet kylmiä? Vai tuleeko edes haaleaa jommallekummalle puolelle?

WinChester 29.01.2012 00:03

Jos syyläriä on paikattu nestemäisellä paikka-aineella, niin lämppärin kenno on tod. näk. ainakin osittain tukossa. Koko jäähdytysjärjestelmän ja erityisesti kennon huuhtelu sopivalla veden- ja ilmanpaineella auttaa.

Tarttee tehdä varmaankin korjaamossa, kun sitä nestettä ei pahemmin taida saada ihan helpolla otettua talteen ilman maahan loiskumista. Ei meinaan kannata valuttaa omalle pihamaalle (eikä naapurinkaan :D). Moskat kun on kennosta pois, niin lämpenee. Läpät sitten toinen juttu.

pikkujussi1 29.01.2012 09:55

kun läppää kääntää käsin, niin läppä ala asennossa tulee selvästi kylmää ja yläasennossa haalean lämmintä, kuitenkin selvä ero. vaihtoehto enää on varmaankin tuo kennon huuhtelu.

WinChester 29.01.2012 11:21

Älä huuhtele pelkkää kennoa, vaan koko kone, jotta paskat kanssa poistuu sieltä. Auto huoltoon, koneesta termari (pultit voi katketa helpostikin :D) ja kaikki roput irti (kuutoskoneen lohkon roppu on huippupottumaisessa paikassa pakosarjan alla ja syylärin roppu vielä inhottavammassa paikassa sen oikeassa alareunassa, johon pääsee käsiksi vain puskurin irrottamalla) ja sitten vettä & paineilmaa joka rööriin niin kauan, että ei tule enää ruskeaa. Sitten lämppärin letkut konehuoneesta irti ja sama käsittely sinnekin. Jos kenno on tukossa, niin kannattaa pitää sitä paineilmpistoolia kunnolla kiinni, ettei tule mähnät silmille... :D Koko homman jälkeen kaikki kiinni (paitsi lämppärin toinen letku siksi aikaa, kun konetta ilmataan) ja nesteet sisään.

Rytari 29.01.2012 13:13

joo, nyt kun luki uusin silmin että 3.1 niin aika varmasti kannen kanssa joskus ollut jotain ja helposti sitä paikka ainetta laitettu ja se sitte kennon tukkinut... täällä oli taannoin keskusteluakin eri tyyleistä putsata järjestelmää

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=93178

pikkujussi1 02.02.2012 23:46

LÄMPPÄRI TOIMII!! laitoin moottoriin liqui moly putsaus aineen ja ajelin ne sisällä pari päivää ja huuhtelin sen jälkeen kennon ja moottorin vielä swibe pyykinpesuaineella (päähänpisto) ja sen jälkeen vedellä. alko muuten työntää lämmintä. kiitos vielä kaikille keskusteluun osallistuneille.


Sivu luotu: 10:11 (GMT +2).