![]() |
|
Toyota rakentelua
BJ40 = HJ41 selostus löytyy postauksesta #10
Viime syksynä tuli hommattua rullaava varaosa bj ja nyt sitä kuitenkin käyttökunnostetaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97759 tekniikaksi oli aluksi tulossa Jaren Tipistä 3litranen turbolla, mutta sitten löytyikin aihio mistä saa paljon muitakin osia. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97760 pitihän se kokeilla että toimiiko:D:D pesu hetkellä oli hyvä ulkotyö ilma:mad: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97761 moottori ja vaihteisto 514kg http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97762 pelkkä moottori 379kg http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97763 startin huolto samalla http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97764 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97765 jakolaatikon laakereitakin tuli tarkasteltua ja olivat ihan ok http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97767 luonnonmukainen keskitys työkalu http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97769 kytkin uusiks http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97768 siinä se odottelee nostoa uuteen elämään http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97770 kori pois niin on helpompi asetella tekniikkaa paikoilleen http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97766 runko on ihmeen hyvässä kunnossa:eek: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97771 |
sitte pitäis miettiä akseleita..
aluksi piti jättää noi omat akselit alle, mutta taka-akselissa kun ei oo käsijarrua, enkä ajatellu kardaani kässäriä rupee rakentaa. no sitte ajatuksena oli että hommaa vaan hj:n taka-akselin mutta toisaalta noi lukkoakselit kun nyt on siinä pihalla niin jos kuitenkin..:rolleyes: lehtijousilla se olis tarkoitus tehdä, niin eikös HJ:n akseli ole n.5cm leveämpi? ja muistelen jotain kuviakin nähneeni että eteen rungon kylkeen on hitsailtu levitys palat jousenkiinnikkeiden kohdalle. jos jollain on näitä projekti kuvia tiedossa niin saa linkittää mietitään sitten kummalle puolen akselia jouset tulee |
6 senttii leveempi...
tuolla jossain on jotain akselin asemointia: http://www.slck.net/viewtopic.php?t=...hlight=kompura |
tulossa siis bj 61 <3 parhautta!
|
Lainaus:
|
Käännä ny edes noi etupakat ni etuylitys lyhenee 40cm (oliko tähän se tankin tarve)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
yks tankki on mutta on hiukan seula, joten jos ehjä löytyy niin kiinnostaa Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98129 |
Kyllä tää on HJ41 :)
=H kone J jeeppi 4 Koppa 1 suorasuihku. Ja noi renkaat on just passelit, mitä leveemmät sen paremmat jädekiskalla:) |
"helpon näköinen aihio"
Vitsi, mistä toiset löytää noin hyviä hylsyjä?
Ajattelikko säilyttää alipainekytkettävän nelivedon? Sen kellon takia joutuu nostaan laatikkopakettia ylöspäin tai siirtään sivulle, jos laittaa keppikäytön voi laatikot laittaa "omalle" paikalleen ja takakartaani tykkää. Jos laittaa nelilovisen askin ni takakardaaniin voi laittaa jo pätkän putkeakin ristikon ja liu-un väliin. Nää varmaan olikin jo tiedossa. |
tota pitikin kysyä että meneekö nelivedon alipainekytkennän tilalle suoraan "bolt on" keppi versio?
vai joutuuko vaihtaa koko etukardaanin lähdön? ton kardaanin takia oon miettiny että jos tekis j-43:sen akselivälillä |
Etukartaanin lähtö taitaa olla yhtä kuin jakiksen etummainen puolisko. Ei se nyt ihan pulttaa kii juttu oo mut saa sen varmaan pienellä mielikuvituksen käytöllä siihen tehtyä. Jakiksen kuorien vaihto vanhan mallisiin ei o paha homma.
|
Lainaus:
|
HJ:n rungolta irroittelin akselit tänään, kun oli viimeviikkoon nähden mukavampi ulkotyö ilma
kyllä HJ:n runkokin muuttuu erittäin joustavaksi ajankuluessa.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98592 ja menee se pieneen tilaankin http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98591 |
aika pieneen nippuun menee
Runko meinaten :)
|
mistäs kannattais kysellä vaihdelaatikon kannatinkumia vai saako niitä ees mistään enään järkevään hintaan?
onko 4vaihteisessa sama kannatinkumi? tai bj:n laatikossa? ja etuakseliin tarvii pari pyöränpulttia |
akselit ja runko siirretty takas sisälle
tekiskö soa:n vai ei..:rolleyes: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98787 muistelin että parit lehdet pitäis vielä olla tallella ja olihan niitä kaippa noista ensviikolla jouset saa tehtyä, ehkä http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98788 ja päivän päätteeks pientä kikkailua jousenkorvakkeissa http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98786 |
Mä oon edelleen sitä mieltä että tän auton kohdalla EI soalle.
Korottele sit niitä muita berttoja. |
Lainaus:
ja minä sitä mieltä että SOA tulee, Nih! :D |
täytyy oikeen miettiä viikonlopun yli ja kattoo sit mihin päätyy;):p
|
Lainaus:
Pyöränpultit vaihdat samalla ku laitat cromo murrokset? |
Mulla tais olla parit noita laatikon kannatin kumeja, ainakin mun hoijakoissa on ollu samanlaiset riippumatta vaihteistosta, palkki vaan erillainen. Bj:tä en enää muista mimmonen se oli
|
joo joo tare akselin kääntö on poikaa!
|
Toi 40-sarjalainen on niin pieni ja lyhyt tötterö, jotta SOAttuna näyttää varsin kiikkerältä, suorastaan rumalta. Vakiokorkeus ja riittävästi ulosjoustoa pitäs painopisteen matalalla ja ulkokuosin hyvänä.
Ääni nelilinkeille ja kierravietereille. |
Sivu luotu: 12:06 (GMT +2). |
|