Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Jousituksen korotussarja (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=93339)

HAILUXI-07 24.01.2012 16:25

Jousituksen korotussarja
 
Toyota Hilux 2007 -
3" Jousien korotussarja
Korotus blokit eteen ja taakse. U-Pultit. Uudet takaiskunvaimentimet.
480€
http://www.4x4parts.fi

Onko kenelläkään kokemuksia tuon tyyppisistä jousituksen korotussarjoista?


Tuntus olevan edullinen tapa korottaa, mutta meneekö tuolla korotussarjalla katsastuksesta läpi?

Ja pitääkö tuon asennuksen jälkeen tarkistuttaa/säädättää pyöränkulmat edestä?

-MaTTi- 25.01.2012 11:27

Oletettavasti tämä sarja: http://www.roughcountry.com/toyota_4wd_tacoma_3.html
http://www.roughcountry.com/install/745S.pdf

http://store.4wheelingplus.com/image...acoma-745s.jpg

Ite jenkeistä tilaamalla satasta halvemmalla.

Menee katsastuksesta läpi ja ihan asiallinen korotustyyli, tosin 3" etupäätä alaspäin rasittaa vetareitten kumeja tietysti enemmän. Etuperän etupäätä on myös helppo laskea pikku blokilla, tällöin ei vetareiden kulmat muutu niin paljoa.

Ja tottakai pitää kulmat säätää korotuksen jälkeen, menee aika pitkälti metsään muuten.

KooPee 25.01.2012 14:19

Takapää menee ookoo, mutta edessä ongelmia aiheuttaa Matin sanoma ongelma vetarin suojakumeista, plus että tuolla palalla ulosjousto kasvaa hieman enemmän kuin korotuspala on eli vähän päälle sen kolmetuumaa (75-85mm) , jolloin vetonivelen max kääntökulma ei riitä. Se rutisee selvästi jo 45mm korotuksella aika rajusti ulosjoustossa.

Me ollaan korjattu tuollaisia etupään korotuksia, murrosta palasina tai etuvetaria poikki, laakerivammaa ja nivelien hajoamisia.
- mutta kukin tyylillään, toisilla kestää nettikeskustelussa erilaiset viritelmät ainakin sen 7 vuotta ja 800.000 tuhatta km ...

HAILUXI-07 25.01.2012 17:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KooPee (Viesti 843914)
Takapää menee ookoo, mutta edessä ongelmia aiheuttaa Matin sanoma ongelma vetarin suojakumeista, plus että tuolla palalla ulosjousto kasvaa hieman enemmän kuin korotuspala on eli vähän päälle sen kolmetuumaa (75-85mm) , jolloin vetonivelen max kääntökulma ei riitä. Se rutisee selvästi jo 45mm korotuksella aika rajusti ulosjoustossa.

Kaksi tapausta ollaan korjattu tuollaisia etupään korotuksia, toisesta murros palasina ja toisesta etuvetari poikki.
- mutta kukin tyylillään, toisilla kestää nettikeskustelussa erilaiset viritelmät ainakin sen 7 vuotta ja 800.000 tuhatta km ...

Joo, vetareissahan ne kulmat muuttuu ja eihänse tietenkään hyvä homma oo.

Hiluxilla ajettu vasta 70tkm Mutta vaikia mennä arvaamaan kauanko kestää ajella korotettuna ennenkuin joku paikka hajoaa. En kylläkään ole Hiluxilla mihinkään "offi kisoihin" menossa, että siihennähen tulee olemaan suhtellisen sievällä käytöllä.

KooPee 06.02.2012 09:12

5 Liiteet
Kuten sanottu, kukin tavallaan. Tulee vaan kalliiks joskus säästää...

Ja mitä tästä opimme- emme yhtään mitään, koska näitä tulee meille Toyota merkkihuollosta korjauspyynnöllä tasaseen tahtiin, ja varmasti tulee tulevaisuudesakin...

Selvennykseksi siis, tämä ei ole meidän tekemä/myymä/asentama- me vain korjaamme jäljet ja teemme takuuvastuuselvityksen Toyotalle...

HAILUXI-07 06.02.2012 16:32

Kiitokset nuista asiaa valaisevista kuvista.

Taitaa sittenkin jäädä tuo korotussarja tilaamatta...Ei oikein houkuttele nuo näkymät nuissa kuvissa.

http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...,24,565,88,175

Tuo sarja olis varmaan vähä järkevämpi, vai? Ei ainakaan korotusta tule niin paljon eikä vetareiden kulmat muutu niin paljon.

Rotpal GR 06.02.2012 17:43

Miks korottaa risukeulasta alustasta ? :o Koria nostamalla alusta pysyis ajettavana maantiellä ja silti sais isompaa pyörää ?

HAILUXI-07 06.02.2012 17:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal GR (Viesti 849079)
Miks korottaa risukeulasta alustasta ? :o Koria nostamalla alusta pysyis ajettavana maantiellä ja silti sais isompaa pyörää ?

Sen takia ei kovin miellytä tuo korin korotus koska joutus helsinkiin asti lähtemään asennuttamaan, kun ei lähempänäkään(pohjoispohjanmaata) taida olla josta nuita korinkorotussarjoja sais/asennuttas.

Ei tuota korinkorotusta varmaan kotikonstein pysty tekemään!?

JJ90 06.02.2012 19:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HAILUXI-07 (Viesti 849086)

Ei tuota korinkorotusta varmaan kotikonstein pysty tekemään!?

Joo, Offivarusteellahan nää meidän kaikkien offiskikkareet on korotettu. :rolleyes: Eihän se ole muutaku pultit auki ja pois, tunkilla koppa ylös, palat väliin ja pidemmillä pulteilla kiinni. Riippuu autosta, että missä on paikat joita pitää päästellä löysälle tai irti, mutta pääpiirteittäin ns. heleppo homma.

Palikoita saa nimimerkeiltä joker tai Gegguli86.

hiluvitkutin 06.02.2012 20:07

http://www.ebay.com.au/itm/ws/eBayIS...m=260923686862

tuon näköstä palikkaa korinkorotuksessa näköjään hiluxiin. ja ohjeet mukana!
eiköhän saa suomalaisistakin offi liikkeistä. ja varmaan tältä palstalta löytyy vinkkejä, jos tekee "omista" osista.
vähän aikaa sitten tais olla uudempi lava mitsu jossa nousi kori, jos muistan oikein.
ja taitaa löytyä juttua uudemmista tojoistakin.

D_Bar 06.02.2012 20:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HAILUXI-07 (Viesti 849086)
Sen takia ei kovin miellytä tuo korin korotus koska joutus helsinkiin asti lähtemään asennuttamaan, kun ei lähempänäkään(pohjoispohjanmaata) taida olla josta nuita korinkorotussarjoja sais/asennuttas.

Ei tuota korinkorotusta varmaan kotikonstein pysty tekemään!?

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91890

Noissa olosuhteissa tuli syksyllä värkättyä korotus...
Lämpötila nollassa ja välillä tiputteli räntää taivaalta, mutta valmista tuli :)

En toki tuosta Hiluksista tiiä tarkempia yksityiskohtia...
Eikä kyllä minulla hirveästi oo kokemusta autojen kanssa puuhastelusta, mutta virheitä tekemällä oppii... vai miten se meni :D


Niin ja palikat löytyi täältä

KooPee 07.02.2012 00:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 (Viesti 849136)
Joo, Offivarusteellahan nää meidän kaikkien offiskikkareet on korotettu. :rolleyes: Eihän se ole muutaku pultit auki ja pois, tunkilla koppa ylös, palat väliin ja pidemmillä pulteilla kiinni. Riippuu autosta, että missä on paikat joita pitää päästellä löysälle tai irti, mutta pääpiirteittäin ns. heleppo homma.

Palikoita saa nimimerkeiltä joker tai Gegguli86.

Joo, aika harvalle todelliselle tekijämiehelle ollaan korinkorotuksia tehty, eihän se oikeasti ole kun pultit auki- kori ja lava irti rungosta- palikat väliin ja pultit kiinni.
Me vaan tullaan kuvaan sillon kun joku haluaa saada korotetun ajoneuvon ajoon nopeasti ja varmasti ilman häslinkiä tai takuumurheita- avaimet käteen ja katsastettuna.

JJ90 07.02.2012 18:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KooPee (Viesti 849304)
Me vaan tullaan kuvaan sillon kun joku haluaa saada korotetun ajoneuvon ajoon nopeasti ja varmasti ilman häslinkiä tai takuumurheita- avaimet käteen ja katsastettuna.

Niin, käyttäähän jotkut merkkihuoltoakin ettei tarvi pirkkapäissään kiroilla helvetin kylmässä tallissa kunnei onnistu.:) Jossei osaa, ole työkaluja tai tilaa, niin oikeinhan se on teettää hommat sillä jolla onnistuu!

Perämettä 15.02.2012 00:05

Tarttis kanssa meidän firman -07 Hilux korottaa ja ei tuo karvan vajaa 2k€ korinkorotus oikeen kiinnosta, kun etrasta saisi halvalla tarvikkeet ja paikka sekä työkalut jo olemassa...

Niin onnistuuko tuo 2" korinkorotus ilman ohjausakselin jatkamista ja mikä olisi maksimi jousien korotus ilman että nuo etuvetarit kärsivät? (eteen vähän enemmän kuin taakse, että saa auton suoraksi)
Tarjota saa jos on valmiita ratkasuja takataskussa!

Perämettä 12.03.2012 00:14

Itselle vastaten...
Lähti tuolta ausseista lentopostilla tommonen:
http://www.vehiclemods.net.au/shop/v...haft-extension
Ja tuollaiset:
http://store.snakeracing.com.au/~sna...07ca2a5c6e41ca
Etolasta hain tangon nailonia ja pultit pitää vielä etsiä.
Saapi nähdä mitä inssi tuumaa...
Ainakin tulee halvemmaksi mitä kotosuomessa tarjottiin.
33:sta olisi tarkoitus lyödä alle.

Tuolla jutustelua:
http://www.pakwheels.com/forums/4x4-...ing-hilux-vigo
Ja tuolla paljon juttua, mutta vaatii kirjautumisen sekä vaarana että homma lähtee lapasesta... ;b
http://www.newhilux.net

Niin joo ja tuolta saa diffin pudotus sarjaa jotta ei käy niin kuin ylemmissä kuvissa ja yläpallot kannattaa myös vaihtaa.
Käsittääkseni tarvitsee sarjan vasta yli 2" jousikorotuksissa ja pohjaanlyöntikumit olisi myös tarkoitus omassa operoida.

Dirty69 26.08.2014 19:00

Uskaltaakos tonne eteen asentaa maltillisen 2,5" jousienkorotussarjan? Eli ne alumiiniblokit sinne yläpäähän, mitä ebay tarjoaa noin 70€ kotiintuotuna.

Olis vaan tarkotus saada 33"/12,5" ängettyä tohon 2011 SR hiluun ja taitanee olla tuon verran pakko nostella, että homma onnistuu mutkitta, vai?

Korotusta en haluais, mutta kunnon pitoa ja hieman maavaraa, joka tulee jo riittävästi renkaista. Myös etupään nosto balanssiin takapään kanssa olis tervetullut lisä (näissähän keula alkuperäsenä vähän sukeltaa...).

Eli kestääkö vetareitten suojakumit tuollaisen maltillisen (halvan ja helpon) korotuksen??

JERKKU 30.08.2014 07:18

Pakko kommentoida tähän, että ollaan asennettu näitä useita ja toi entisen kilpailijan pelottelu vetareiden välittömästä räjähtämisestä on puppua. Yksi tapaus kolmeen vuoteen, jossa on tullut ongelmia oli Hilux mihin tuli tämä http://www.4x4parts.fi/jousisarjat/1...go-2005-3.html ja sen lisäksi vielä asiakas oli asentanut OME:n +40mm jouset ja iskarit.
Se on varmaa että jyrkemmässä kulmassa olevat vetoakselit kuluvat nopeammin, mutta ei voi sanoa että ne on menossa heti rikki.
Suurin osa vielä ajaa näillä takavedolla asfaltilla, jolloin vetareiden vaihtoväli ei kasva ollenkaa.
Ulosjousto rajoittuu näillä +38mm korokepaloilla (joiden vaikutus on n75mm) siten että täydessä ulosjoustossa murros pyörii ilman ongelmaa ja "murtamista"
Jos asia arveluttaa, niin mulle voi aina soittaa ja kysyä 040-5510227. Jarno

-MaTTi- 30.08.2014 09:06

Takavedolla ajelu ei säästä vetarin kumeja kuitenkaan, koska ne pyörii koko ajan (alipaineella katkaistaan oikea vetari perän puolelta). Mutta kuten Jerkku totesi, eipä juuri ongelmia maltillisella nostolla (30-40 mm), mutta isommalla nostolla kumeja saa vaihtaa tihiään.

Etuperäänhän saa monestakin paikkaa ostettua (tai itse tekemällä) pudotuspalikat, jolloin vetarien kulma korjaantuu selvästi.
https://bilsteinlifts.com/wp-content...equoia-4x4.jpg
Ks. esim:
http://www.tacomaworld.com/forum/2nd...drop-pics.html

Ponssekuski 30.08.2014 09:20

Mahtuukos tuota etuperää laskemaan niin, jottei tuo maavara kärsi? Eli onko perän ja "panssarin" välissä riittävästi ilmaa.. Ja hommaa napalukot, ni häviää nuo nivelien kulumisongelmat.. ainakin osittain.

Dirty69 30.08.2014 09:48

Hei kiitos vastauksestasi. Juu kyllähän se on fakta, etten minäkään pääsääntöisesti aja, kuin asfaltilla. Mukava, vaan jos sillon satunnaisina kertoina, kun tieltä poikkee joko kuvaan tai sitten metsästään, että sillon olis kulkuneuvo, jolla pääsee.

Mukava kuulla, että asia ei ole aivan niin mustavalkoinen. Eli ei muutakuin rohkeesti pari tuumaa taivasta kohti ja renkaista loppu korotus! :)

Taidan vielä laittaa viestiä ja kysellä teitin tuotteista...

-MaTTi- 30.08.2014 14:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ponssekuski (Viesti 1156568)
Mahtuukos tuota etuperää laskemaan niin, jottei tuo maavara kärsi? Eli onko perän ja "panssarin" välissä riittävästi ilmaa.. Ja hommaa napalukot, ni häviää nuo nivelien kulumisongelmat.. ainakin osittain.

Joutuu muokkaa hivenen panssaria tai laskee sitä palikan paksuuden verran alaspäin.
Jep, napiksilla hoituu. Ainaki ite laittasin jos olis 3" korotettu.


Sivu luotu: 15:57 (GMT +2).