Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Kierrejouset Blazeriin??? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=93308)

blazer 23.01.2012 19:53

Kierrejouset Blazeriin???
 
En tiiä olisinko toteuttamassa, kuhan nyt tuli mieleen. elikkäs olisko mitään järkee laittaa kierrejousia blazerin ja onkos joku laittanu? Mistä vehkestä sais tukivarret? Mitäköhän mieltä katastusäijä mahtais olla? Olisiko kokohommasta mitään hyötyä tuohon "loistavaan" ajettavuuteen?

veijon-esso 23.01.2012 20:55

Mikä ajettavuudessa ongelmana?

Ei välttämättä kannata tehä kierrejousimuutosta, kyllä lehtien kanssa pärjää kunhan perusjutut on kunnossa.

Jos ongelmana on liian jäykkä alusta, pura, putsaa, rasvaa ja poista jokunen lyhimmistä lehdistä. Pehmenee kummasti. Lisäks hyvät iskarit niin ihan kohtuullinen siitä tulee. Jos ei oo suuntavakaa niin vaihtele puslat ja pallonivelet yms. missä on väljää.

Onko peli offiauto, citymaasturi vai missä käytössä

blazer 23.01.2012 21:09

Kyllä tämä ihan suoraan kulkee, mitä nyt 35" kummit tuovat oman mausteensa. Etupää on ihan ok, mut tuo perse tahtoo olla miin pirun kova(hidastetöyssyissä meinaa tulla romut takaronkista niskaan). Joku aikasempi omistaja on korottanu ton laitteen lisäämällä sinne kierrejouset, et niistä toi ongelma todennäköisesti johtuu... Ne tarttis poistaa ainakin taka-akselilta. Mutta mitäköhän sille sit tekis kun tuo nykynen kerkeus olis muuten ihan ok? Tuo kokonaan muuttaminen kierrejousille oli lähinä villi visio, kuhan nyt kyselin... Käyttöautoksi ostin, mut nyt se on seissy tallissa pari kuukautta happamia paikatessa...

panzer 23.01.2012 21:21

Ota mieluummin niistä takapakoista lehti pois tai 2 (en muista monta niitä takana on) Tai riippuu tietysti millaiset kierteet siellä on.

blazer 23.01.2012 21:59

Yks mitä oon aatellu, et jos heittäis kuikkaa niillä vietereillä ja kääntäis riipukkeet toisin päin...

Rytari 24.01.2012 21:08

riipun asentohan vaikuttaa lehtijousen "jäykkyyteen"



http://www.hotrodders.com/gallery/da...le_diagram.jpg

JanneBlomgren 24.01.2012 22:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytari (Viesti 843686)
riipun asentohan vaikuttaa lehtijousen "jäykkyyteen"



http://www.hotrodders.com/gallery/da...le_diagram.jpg

Eikös toi ole toisinpäin?

Rytari 24.01.2012 23:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JanneBlomgren (Viesti 843724)
Eikös toi ole toisinpäin?

jo, kun kuvaa oikein kattoo niin tosiaan, kyl toi väärinpäin on, no, toi nyt oli eka mikä googlen kuvahaulla osu silmään

blazer 27.01.2012 20:14

eikös se nyt sitten vakiojousilla mee niinku jäykemmän suuntaan kun kääntää riiput, ja riipun kiinnityspiste on kutakuinkin sama?

-MaTTi- 28.01.2012 14:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytari (Viesti 843749)
jo, kun kuvaa oikein kattoo niin tosiaan, kyl toi väärinpäin on, no, toi nyt oli eka mikä googlen kuvahaulla osu silmään

Onko, vai onko vaan oma käsitys ollut nurinpäin? Täältä löytyy sama kuva ja faktatietoa aiheesta: http://www.quadratec.com/jeep_knowle...article-93.htm

Timo_L 28.01.2012 15:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 845160)
Onko, vai onko vaan oma käsitys ollut nurinpäin? Täältä löytyy sama kuva ja faktatietoa aiheesta: http://www.quadratec.com/jeep_knowle...article-93.htm

Kyllä toi kuva vaan on nurinpäin, vai onko toi nyt sitten kiinni siitä miten tuota kuvaa katsoo/ tulkitsee?


Mutta ainakin kun oli XJ:n korottavissa takapakoissa riipuke suoraan alaspäin niin oli varsin jäykkä persaus. Kun oli riipukkeen lehtijousen pää eteenpäin (kuvassa suunta "B"), niin oli vielä jäykempi. Kun oli riipukkeen lehtijousen pää kohti persausta (suunta "A") niin selvästi pehmeämpi.

Ainakin XJ:hin mitä on noita "shackle relocation boxeja" saatavana, niin idea on kaikissa sama, eli siirtää riipukkeen yläpään kiinnityspistettä eteenpäin, jotta meno pehmenee ja saa lisää ulosjoustoa. Tämähän käytännössä vastaa kuvan asentoa "A".


Sivu luotu: 06:59 (GMT +2).