![]() |
Kierrejouset Blazeriin???
En tiiä olisinko toteuttamassa, kuhan nyt tuli mieleen. elikkäs olisko mitään järkee laittaa kierrejousia blazerin ja onkos joku laittanu? Mistä vehkestä sais tukivarret? Mitäköhän mieltä katastusäijä mahtais olla? Olisiko kokohommasta mitään hyötyä tuohon "loistavaan" ajettavuuteen?
|
Mikä ajettavuudessa ongelmana?
Ei välttämättä kannata tehä kierrejousimuutosta, kyllä lehtien kanssa pärjää kunhan perusjutut on kunnossa. Jos ongelmana on liian jäykkä alusta, pura, putsaa, rasvaa ja poista jokunen lyhimmistä lehdistä. Pehmenee kummasti. Lisäks hyvät iskarit niin ihan kohtuullinen siitä tulee. Jos ei oo suuntavakaa niin vaihtele puslat ja pallonivelet yms. missä on väljää. Onko peli offiauto, citymaasturi vai missä käytössä |
Kyllä tämä ihan suoraan kulkee, mitä nyt 35" kummit tuovat oman mausteensa. Etupää on ihan ok, mut tuo perse tahtoo olla miin pirun kova(hidastetöyssyissä meinaa tulla romut takaronkista niskaan). Joku aikasempi omistaja on korottanu ton laitteen lisäämällä sinne kierrejouset, et niistä toi ongelma todennäköisesti johtuu... Ne tarttis poistaa ainakin taka-akselilta. Mutta mitäköhän sille sit tekis kun tuo nykynen kerkeus olis muuten ihan ok? Tuo kokonaan muuttaminen kierrejousille oli lähinä villi visio, kuhan nyt kyselin... Käyttöautoksi ostin, mut nyt se on seissy tallissa pari kuukautta happamia paikatessa...
|
Ota mieluummin niistä takapakoista lehti pois tai 2 (en muista monta niitä takana on) Tai riippuu tietysti millaiset kierteet siellä on.
|
Yks mitä oon aatellu, et jos heittäis kuikkaa niillä vietereillä ja kääntäis riipukkeet toisin päin...
|
riipun asentohan vaikuttaa lehtijousen "jäykkyyteen"
http://www.hotrodders.com/gallery/da...le_diagram.jpg |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
eikös se nyt sitten vakiojousilla mee niinku jäykemmän suuntaan kun kääntää riiput, ja riipun kiinnityspiste on kutakuinkin sama?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Mutta ainakin kun oli XJ:n korottavissa takapakoissa riipuke suoraan alaspäin niin oli varsin jäykkä persaus. Kun oli riipukkeen lehtijousen pää eteenpäin (kuvassa suunta "B"), niin oli vielä jäykempi. Kun oli riipukkeen lehtijousen pää kohti persausta (suunta "A") niin selvästi pehmeämpi. Ainakin XJ:hin mitä on noita "shackle relocation boxeja" saatavana, niin idea on kaikissa sama, eli siirtää riipukkeen yläpään kiinnityspistettä eteenpäin, jotta meno pehmenee ja saa lisää ulosjoustoa. Tämähän käytännössä vastaa kuvan asentoa "A". |
Sivu luotu: 06:59 (GMT +2). |