Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   HydroDynamic Buggy (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=93188)

tikpe 20.01.2012 20:43

HydroDynamic Buggy
 
Täytyy sanoa että onhan melekonen vekotin, harmi ku kotokisoissa ei saa ajella öljykardaani vekottimilla:
http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=763311

0ltzi 20.01.2012 20:55

on kyllä melkone http://www.youtube.com/watch?v=tlClH...eature=related

hpotteri 20.01.2012 21:50

Täytyy sanoo että pettymys melkonen videon jälk.

Toinen yhtä yleis hyödyllinen kapitus.
http://www.youtube.com/watch?v=tXyA2...eature=related

Timo_L 20.01.2012 22:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri (Viesti 842184)
Täytyy sanoo että pettymys melkonen videon jälk.

Jaa, millähän perusteella? Kun sillä ei ajettu kolmen metrin paskassa tai umpisuolla niin että rapa roiskuu? Vai siksi että ei rengas pyöri kalliota vasten ihan vitusti niin että savu nousee? :D

Aika hyvin tuo tuntui mielestäni toimivan siinä hommassa mihin se on tehty, ja toisaalta ainakin videon kuvauksessa luki että "...testing at the Hammers". Eli ei varmaan ole vielä ihan lopullisissa säädöissä tuossa. Olihan tuon rakennustopikissa ihan aiheellista kritiikkiäkin toki, eikä varmasti ole täysin ongelmaton laitos tuollainen. Muun muassa huippunopeus jää aika pieneksi (~30mph), mutta kyllä sen pitäisi kivikiipeilyssä riittää. Liukkaalla kalliolla tjsp. missä voisi tarvita renkaalle pyörintänopeutta ongelmia saattaisi ilmetä.


Mutta on tuo helvetin hienosti tehty laite, ei voi muuta sanoa.

hpotteri 21.01.2012 00:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 842217)
Jaa, millähän perusteella? Kun sillä ei ajettu kolmen metrin paskassa tai umpisuolla niin että rapa roiskuu? Vai siksi että ei rengas pyöri kalliota vasten ihan vitusti niin että savu nousee? :D

Aika hyvin tuo tuntui mielestäni toimivan siinä hommassa mihin se on tehty, ja toisaalta ainakin videon kuvauksessa luki että "...testing at the Hammers". Eli ei varmaan ole vielä ihan lopullisissa säädöissä tuossa. Olihan tuon rakennustopikissa ihan aiheellista kritiikkiäkin toki, eikä varmasti ole täysin ongelmaton laitos tuollainen. Muun muassa huippunopeus jää aika pieneksi (~30mph), mutta kyllä sen pitäisi kivikiipeilyssä riittää. Liukkaalla kalliolla tjsp. missä voisi tarvita renkaalle pyörintänopeutta ongelmia saattaisi ilmetä.


Mutta on tuo helvetin hienosti tehty laite, ei voi muuta sanoa.

No sorrrrry että petyin.

Vehje on mammutti. En lukenu por.in threadia kokonaan mutta vehjes vissiin tehty rosterista eli painaa vitusti. Tehoo on monta sataa heppaa ja uusilla ajomoottoreilla toivotaan saatavan tupla vääntö ja jopa yli 25mph wheelspeediä melko rajua.
Puhumattakaan siitä että vehje on useemmin kolmella pyörällä kun mun volvo, mikä ei oo ihan vähää.

Laite on kieltämättä ite rakennettu ja siltä se myös näyttää. Pääasia että laitteen omistaja ymmärtää muotojen päälle.

Vehje ei pese keppivetosta crawleria millään osa alueella mut hei ei se haittaa onhan voimansiirto hydraulinen. Vittu ei muutakun tampella keulille ja rautapyörät alle ni voi sillä ainakin vetää junavaunuja rovaniemeltä kemijärvelle.

Olikohan siinä Timolle perustelut mun pettymisestä.
On tässä jo tovi odoteltu oikeesti tehtyä täys hytky maastoajoneuvoa ja olis ollu kiva nähä jotain erilailla erikoista kun erillisjousitettu pyöräkuormaaja ilman kauhaa.

Äänet pelittää seon aina plussaa.

hpotteri 21.01.2012 00:31

Samakohta kolmevuotta aikasemmin. Oliko tää auto tähän hommaan tehty?
http://www.youtube.com/watch?v=tUMkrIGQugI

veijon-esso 21.01.2012 08:29

Toi hydrauliveto on siitä kätevä ettei takarenkaat kulunu ollenkaan tossa kalllioportaassa... kun ei ne renkaat pyöriny. Eli jossei renkaan ny sudi vitusti ja savua, niin vois kait ne renkaat sentään pyöriä. Ja lyhyt akseliväli hankaloittaa kiipeilyä entisestään. Lisäks toi hydyveto tekee tosta kivien ylittelystä tasamaalla samanlaista kuin ajais automaatilla pitkällä puolella, eli melko ryntäilevää.

Mut jos haluaa tehä erilaisen niin sitähän toi on ollu. Ja mielenkiintoista varmaan kokeilla erilaisia ratkaisuja. Mutta ei noitten testivideoiden jälkeen ihan pienellä kehittelyllä hyväks muutu. Mut katellaan ku tulee uutta materiaalia että mihin toi kykenee loppujen lopuks.

KoniJeep 21.01.2012 10:23

Sähkömoottoreilla sähäkkyyttä, mutta on tuohon häkkyrään laitettu jonniin verran hydroakin...
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=EmzVWEAD6wA

Fiksummalta vaikuttaisi "sähköveto" hydrauliseen verrattuna.

young n dum 21.01.2012 19:58

höh. ompahan hölmön näkönen auto:D

perkeleen hienon näköstä jälkeä pukkaa ja vehkeet muuteki vimosen pääle mut... koitettu keksiä ilmeisesti uudelleen paras yhdistelmä maastoon:)

miu mielestä aivan älyttömän näkönen katiska:D hyviä perusteluja miks ei voi toimia tuossa ylempänä x 2 .......:D

r2ree 22.01.2012 11:10

Eniten otti silmään tossa kallionousussa beadlockit ja renkaissa varmaan kolmatta kiloa painetta??

-MaTTi- 22.01.2012 12:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep (Viesti 842291)
Sähkömoottoreilla sähäkkyyttä, mutta on tuohon häkkyrään laitettu jonniin verran hydroakin...
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=EmzVWEAD6wA

Fiksummalta vaikuttaisi "sähköveto" hydrauliseen verrattuna.

Tää kampehan on vielä kilvissäkin!

Samsonite 22.01.2012 13:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri (Viesti 842244)
En lukenu por.in threadia kokonaan mutta vehjes vissiin tehty rosterista eli painaa vitusti.

Onhan noissa tosiaan eroa, teräs 7,8 kg ja rosteri 7,9 kg . 30 hp riittäs varmaan tuohon suorituskykyyn.

veijon-esso 23.01.2012 09:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite (Viesti 842781)
Onhan noissa tosiaan eroa, teräs 7,8 kg ja rosteri 7,9 kg . 30 hp riittäs varmaan tuohon suorituskykyyn.

Osa kait tossa on alsaa eikä rosteria. Paino noin 2500-2600kg. Alkuperäinen topikkihan oli poistettu koska jengi rupes riehuu niin paljon..! :-) tosi yllättävää. Mut sieltä ois nähny rungon rakennusta.

Samsonite 23.01.2012 11:19

Juu lukasin alkuun tuota topikkia ja kun ei ollu kivoja kuvia ni en jaksanu pitemmälle.

Timo_L 23.01.2012 17:43

Kyllä siellä niitä kivoja kuviakin oli, kun vähän selasi pidemmälle. Suurimmaksi osaksi alumiinia koko hökötys, ja aika samoissa lukemissa paino kuin iso osa muistakin crawlereista mitkä rakennettu johkin auton alustalle alunperin. Toki puhtaalta pöydältä rakennetuksi aika painava.

Se miksi tosta korista on tehty noin helvetin korkea niin ei mitään hajua, toisaalta eihän toi nyt ihan susirumakaan ole.. jotenkin teollisen näköinen :D

Musta vaan tuntuu että monilla täälläkin palstalla unohtuu se, että jos ei kukaan koskaan kokeile mitään uutta, niin mitään kehitystä ei tapahdu. Ilman pellepelottomia ei varmaan olisi edes tällaisiamaastureita mitä nyt. Ja mitä vittua, maasturin perusrakenne ei ole muuttunut juuri mihinkään vähintään 70 vuoteen - jäykät akselit, alennusvaihteisto ja riittävästi maavaraa. Lehtijouset ehkä vaihtuneet vietereihin, tehoa tullu lisää ja renkaat isontunu. Eikö muka ole enää mitään kehityksen varaa?

Mun mielestä ihan hieno juttu että ihmisillä on rohkeutta toteuttaa tollasia karmeesta vastustuksesta huolimatta, ehkä joku seuraava keksii tuohon jotain mikä saa sen toimimaan paremmin? Potentiaalia tossa on, vaikka tuollasenaan vielä hieman raakile.


Sivu luotu: 07:10 (GMT +2).