Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Tietoa kaivataan (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=93174)

autotohtori 20.01.2012 15:16

Tietoa kaivataan
 
Tarkoitus olis ottaa kori pois runkolta auto toyota hj61.Mitä pitää irroittaa ennenkuin pystyy nostamaan korin pois runkolta?Sitten haluaisin tietää miten olisi paras tapa nostaa (mistä koria voi nostaa)?:D:D:D

maurichia 20.01.2012 16:20

ikinä en ole nostanut koria rungolta enkä edes nähnyt kun tällläinen operaatio tehdään mutta äkkiseltään perstuntumalla voisin kuvitella että pitää irroittaa ainakin lämmittimen letkut mitkä menee kabiiniin sekä joitain sähköjohtoja ja rattiputkikin olisi varmasti syytä saada tulipellin läpiviennistä pois...

cybress 20.01.2012 16:41

korin kiinnikkeet

tankin täyttöputki

ohjausakseli konehuoneen päästä

sähköliittimet

vesi,jarru ja löpö letkut..

syyläri pois

vaijereita...




Eikös se noilla pitäs jo alkaa irtoomaan,Nosto vaiheessa yleensä joku kannattaa ottaa kaveriksi että kattelee mistä ahistaa jos ahistaa.Niin ei tuu niitä OHO tilanteita

..

en ole ikinä kyseisestä autosta ottanu koppaa pois mutta patrollista kerran.

kippo86 20.01.2012 17:15

Aikanaa ite ku nostin niin otin pois:

tietysti korin kannakkeet
tankin täyttöputki
ja syylärin ohjurilärpäke(mikä on ropellin ympärillä)

Jarru- ja pa-linjat antaa myöten. Ohjausakselia ei tarvi irroittaa/pidentää.
Vaijereihinkaan en koskenu...

Nämä siis kun nostetaan koria 50mm

Ite nostin ihan normi hallitunkilla ja sopivalla pölkyllä helmasta, puoli kerrallaa. Palikat välii, ja pultit perää. Ja sama toiselle puolen. Ku kori oli nostettu, palikat ja pultit paikallaa, niin mutterit ja muut kiinni, ja menoks!

autotohtori 20.01.2012 19:07

Hieman tarkennusta
 
Kori tarkoituksena ottaa kokonaan pois runkon päältä.:)

Viipo 20.01.2012 19:32

Edellämainitut ja sitten kannattaa purkaa vaihdekeppien ympäriltä se pelti irti, pyöräyttää vaihdekeppi kokonaan pois ja irrotella ulosoton kepin ympäriltä se kumi. Vanhemmassa purkaa se ulosoton vaijeri/tanko pois.

Yölento 20.01.2012 19:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 (Viesti 842067)
Aikanaa ite ku nostin niin otin pois:

tietysti korin kannakkeet
tankin täyttöputki
ja syylärin ohjurilärpäke(mikä on ropellin ympärillä)

Jarru- ja pa-linjat antaa myöten. Ohjausakselia ei tarvi irroittaa/pidentää.
Vaijereihinkaan en koskenu...

Nämä siis kun nostetaan koria 50mm

Ite nostin ihan normi hallitunkilla ja sopivalla pölkyllä helmasta, puoli kerrallaa. Palikat välii, ja pultit perää. Ja sama toiselle puolen. Ku kori oli nostettu, palikat ja pultit paikallaa, niin mutterit ja muut kiinni, ja menoks!

Eikös tankki lähde korin mukaan; ainakin 60:ssa? Ja tuulitunnelin voi jättää paikalleen korottaessa kun irrottaa koko syylärin, pulttaa sitten uuteen kohtaan kiinni niin letkutkin käy hyvin. Ja anteeksi ot.


Sivu luotu: 05:43 (GMT +2).