Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   HJ 60 vm.-83 käynnistys vikaa! (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=93013)

HJ-ARI 16.01.2012 12:15

HJ 60 vm.-83 käynnistys vikaa!
 
Käyttiksenä on tällä hetkellä tollanen kulkine, muuten pelaa kaikki kun junan vessa, mutta kun "Se" ei ota kylmänä käynnistyäksen!
Saa ihan tosissaan sahata, mutta sitten kyllä hörähtää, siis kylmänä!
Hehkut ja rele vaihdettu, virrat mitattu, ei tulosta!
Lohkossa(letkulämppärissä) kun on pitkään, niin ehkä hiukan paremmin lähtee, mutta kyllä akut on kovilla !
Mutta ihan normaalisti käynnistyy ja toimii , kun autolla on ajeltu ja sammuteltu välillä! Siis lämpösenä!

Elikkä, mistähän helskutista sitä vikaa vois seuraavaksi alkaa etsimään?!

Te viisaat Diesel-Miehet, auttakaa nyt epätoivoista kulkijaa, on jo kaksi projektia tallissa!!! Ei enään kolmatta!

Kiitos!

T: Ari

Jappi 16.01.2012 12:19

Ilmavuodot polttoainepuolella tulee ensimmäisenä mieleen.

turbodiesel 16.01.2012 15:34

Yleensä kyllä jos ottaa ilmaa polttoaine puolelta nii ei se taho lähtiä lämpösenäkään sen kummemmin käyntiin. Riippuu tietenki kuin paljo se ottaa ilmaa.

Mites ajotus? Vai onko vaan harva.

Bj Andy 16.01.2012 16:56

Hehkuttaako se normaalisti??

Jani E 16.01.2012 17:52

vetääkö edic pakkosyötön päälle?

Yölento 16.01.2012 18:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju (Viesti 840630)
vetääkö edic pakkosyötön päälle?

Eikö edic ole vain sammutin?

Bj Andy 16.01.2012 19:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Yölento (Viesti 840636)
Eikö edic ole vain sammutin?

Ei.

Toimii myös pakkosyöttönä.

HJ-ARI 16.01.2012 20:12

Lämpösenä toimii normaalisti , mutta...
 
Siis lähtee normaalisti käyntiin ja toimii, mutta en tiedä, onko yhteyttä, kun on muutaman kerran ajossa jännitteet heitellyt!
Siis , kesken ajon kaikki valot kirkastuu, ihan kun ufoalus laskeutuisi auton eteen, volttimittari menee tappiin asti, kestää muutaman sekunnin ja sen jälkeen tippuu reilusti normaalitasoon tai alle! Yleensä vika poistuu, mutta on myös joutunut sammuttamaan moottorin , siis pelossa, että jotain "poksahtaa!

Tuntuu, että ei oikein pääse mihinkään vikaan kiinni ja koko aika pitäis olla menossa..!
Kyllä potuttaa!

T: Ari

Bj Andy 16.01.2012 21:31

Onkos akunkengät ja kaapelit kateltu ja nitkuteltu? tuo valojen kirkastuminen saattaisi vihjata huonoon kontaktiin jossain...

Ja milloon vika alkoi, ja edelsikö sitä joku remppa tms.??

Ilmavaivakin se voisi olla ja suuttimien paluu putket ja siitä lähtevä letku jos on jostain sopivan ylhäältä murtunnu niin silloin ei välttämättä vuoda ulospäin. Olettaen että paluu ei mene tankille vaan imupuolelle ennen suodatinta????

Ja miten se sitten lopuksi lähtee käyntiin. Eli samalla tavalla normaalisti roheltaen,vai selkeesti pytty kerrallaan?

kiinni ? 18.01.2012 18:23

Hehkut ? irti ja tarkistus.. lämmin kone .hmmm..haiskahtaa ..ilmavuoto ja/tai pumppu loppu ..Muista säätää ensin venttiilit ! Vaikuttaa paljon käyntiin ja kulkuun , työntötankokone (suuret muuttumisarvot).Maadoitukset virtapuolella.?
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 840764)
Onkos akunkengät ja kaapelit kateltu ja nitkuteltu? tuo valojen kirkastuminen saattaisi vihjata huonoon kontaktiin jossain...

Ja milloon vika alkoi, ja edelsikö sitä joku remppa tms.??

Ilmavaivakin se voisi olla ja suuttimien paluu putket ja siitä lähtevä letku jos on jostain sopivan ylhäältä murtunnu niin silloin ei välttämättä vuoda ulospäin. Olettaen että paluu ei mene tankille vaan imupuolelle ennen suodatinta????

Ja miten se sitten lopuksi lähtee käyntiin. Eli samalla tavalla normaalisti roheltaen,vai selkeesti pytty kerrallaan?


Hojotojo 19.01.2012 21:54

Sama vika rahikaisella
 
Mulla on samaa vikaa, joka eilisen jäätävässä tihkussa heitetyn Jyväskylän reissun jälkeen kärjistyi.

Huono käynnistyvyys kylmänä, pitää painaa lusikka startatessa pohjaan ja viimein kun kihnuttaa itsensä käyntiin, savuttaa sinistä. Edellinen Cruiseri lähti 100x paremmin käyntiin.

Lämpimänä ei savuta lainkaan ja käynnistyykin paremmin.

Niin se äsken oli mulla käsikaasulla lämpiämässä tuossa pihalla ja oli sammunut itsekseen, minkä jälkeen en saanutkaan sitä enää käyntiin... mikähän siinä oikein antautui?!

Sattui olemaan uudet hehkut, joten vaihdoin ne, mutta eipä vaikutusta. Täysin mykkä, ei edes lupaa.

Mulla tossa on se edic-systeemin vipunen näköjään heitetty joskus vesilinnuille, sammutus vaijerista ja todella lupaavan näköinen vieteripatentti vetää säätimen pois stop-asennosta.

Viipo 19.01.2012 22:17

Koittakaa kylmiltään pumpata käsipumppu tönköksi ja sit kiinni. Eli pari-kolme pumppausta tai niin kauan, et on jäykkä.
Jos sitten lähtee paremmin, niin jossain on ilmaa. Vikaa en sen paremmin tiiä, mutta kolme autoa jo tiedän, missä tuo auttaa kymäkäynnistyvyyteen :P

Jappi 20.01.2012 10:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hojotojo (Viesti 841853)

Mulla tossa on se edic-systeemin vipunen näköjään heitetty joskus vesilinnuille, sammutus vaijerista ja todella lupaavan näköinen vieteripatentti vetää säätimen pois stop-asennosta.

Pitäisi saada vipu sinne pakkosyöttöasentoonkin jollain... Helpottaa käynnistystä.

HJ-ARI 20.01.2012 17:22

Vikaa on, mutta mihin katosi?!
 
No niin , muutama päivä mennyt ja hiukan ropasin saamillani tiedoilla ja "taidoilla!
En oikein vielä osaa sanoa, mistä pääpiirtettäin johtuu nuo käynnistys häikät, mutta nyt jo kolmatta päivää toiminut ihan hyvin, siis normaalisti!

Pitää varmaan vaan seurata tilannetta ja infota/ihmetellä lisää tilanteen mukaan!

Suuri KIITOS kaikille vinkki-avun antajille, jatketaan vaan samaan malliin!

T: Ari

Skaleton 21.01.2012 00:22

BJ:ssä ainakin auttoi pakkosyöttöä se kun solmi narun siihen edicciin ja veti sillä pakkosyötön päälle liikennevaloissa. Sen siis näkee vysikaalisesti kun se on päällä ja takanatuleva myös haistaa sen. Eli pakkosyöttö on kova juttu myös starttauksessa.

Myös tuo aiemmin todettu käsipumpulla pumppaaminen niin, että varmasti on paine siirtolinjassa tekee sen, että polttoainetta on saatavilla. Yleinen korjaus mm vanhoihin Setoreihin, joilla siirtopumppu vakiona väljä ja joiden siirtopumpun vaihto auttaa vain pyhättömän viikon. Hyvä vinkki antajalta.

Hojotojo 21.01.2012 15:44

Jep, ilmaa saa nyt jostakin perin väärästä paikasta ainakin toi mun kosla. Ilmasin illalla pumpun, ilmaa oli ja yöksi akut latinkiin. Kihnuttelua, ei jaksa käydä. Toinen ukko käsipumpulle ja johan lähti. Hehkuissa taitaa kyllä olla myös vikaa, lämpösenä käynnistyy ihan ok. Täytyy tutkia tota vaijeripatenttia pakkosyötön osalta vielä ja katella uusia letkuja myös. Kiitokset vastauksista.

Jappi 22.01.2012 02:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hojotojo (Viesti 842391)
Jep, ilmaa saa nyt jostakin perin väärästä paikasta ainakin toi mun kosla. Ilmasin illalla pumpun, ilmaa oli ja yöksi akut latinkiin. Kihnuttelua, ei jaksa käydä. Toinen ukko käsipumpulle ja johan lähti. Hehkuissa taitaa kyllä olla myös vikaa, lämpösenä käynnistyy ihan ok. Täytyy tutkia tota vaijeripatenttia pakkosyötön osalta vielä ja katella uusia letkuja myös. Kiitokset vastauksista.

Ei tarvitse olla hehkuissa vikaa, minullakin pelasi auto hienosti lämpimänä mutta kun senkään verran seisoi että jäähtyi niin ei meinannut lähteä käyntiin kun ilmavuoto oli vielä pieni. Kaikki ongelmat korjautui ehjillä polttoaineputkilla tankille.


Sivu luotu: 05:34 (GMT +2).