Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   hj60 sähkö ongelma (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=92881)

turbodiesel 12.01.2012 20:27

hj60 sähkö ongelma
 
Jep eli tuli ostettua hj60 ja siihen ei tuu virtaa mihinkään. Akuisa on kyllä virtaa mutta mikään valo ei syty. Jonkulainen päävirta katkasin siinä on mutta eipä taija toimia. Mahtaakohan se mennä jonku releen kautta joka ois jumisa. Auto kumminki seissy kaks vuotta pihalla.

Onko muilla nuita päävirta katkasioita? Mistähän ne menee.

fj40 13.01.2012 00:13

Katoppa plus navasta lähtevät johdot, jos alkuperäiset nii siinä pitäis olla muovilooda jossa päävirtasulakkeet ihan akunkengän läheisyydessä. 2 tai kolme kpl. Ohuet johdot, ei paksu jööti .

turbodiesel 13.01.2012 08:17

Jep pitääpä tarkistaa. Ammulla sainki tietää että olivat koittanu työpaikalla laittaa apuvirtaa siihen ja oli joku sulake tiete räpsähtäny. Ku työpaikalta ostin sen.
Vanha ykkös auto ollu paloasemalla :)

Bj Andy 13.01.2012 08:20

Ja mistä päättelit että akuissa on virtaa??

Ihan vakio jutut tietysti ensin eli akun kengät irti ja navat ja kengät putsaten. Ja kun tuo on seissy pitkään niin akut 12 voltin lataukseen.

Onkos se sähköinen vai ihan tavallinen pääkatkaisja??

turbodiesel 13.01.2012 09:54

Vaihoin akut, toinen niistä ei ottanu ees virtaa vastaan. Oli sielä kuulemma valot palanu. Varmaan se on sähkönen. Tulee nii ohkaset johot kapiiniin. Siis ei oo sellanen vipumalli. Oiskohan kellään mitään sähkö kaaviota nii pääsis vähä perille tuon auton sielun elämästä.

TOHJ61 13.01.2012 13:00

HJ tietoutta
 
Suomen LandCruiser klubin sivuilta löytyy runssaasti faktaa asiasta ja sen vierestä!

http://www.slck.net/viewforum.php?f=21

turbodiesel 13.01.2012 17:26

Ei perhana löyvy pää sulakkeita mistään...

Bj Andy 13.01.2012 17:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja turbodiesel (Viesti 839358)
Vaihoin akut, toinen niistä ei ottanu ees virtaa vastaan. Oli sielä kuulemma valot palanu. Varmaan se on sähkönen. Tulee nii ohkaset johot kapiiniin. Siis ei oo sellanen vipumalli. Oiskohan kellään mitään sähkö kaaviota nii pääsis vähä perille tuon auton sielun elämästä.

Kannattaa aloittaa poistamalla kaikki palokuntarekvisiitta. Eli kaikki sätökset hiiteen se pääkatkaisija mukaan lukien. Ja sen pk.n voi vaikka ohittaa siten että kytkee ne paksut johot saman mutterin alle.

Ja jos siellä on toinen akku kuollu niin siitä on mahollisesti otettu jotain 12 v sähköä. Jos näin on niin poista nämä sätökset välittömästi.

Bj Andy 13.01.2012 17:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja turbodiesel (Viesti 839467)
Ei perhana löyvy pää sulakkeita mistään...

Ne pääsulakkeet ei näytä sulakkeilta vaan ne heti siitä akun plus navalta lähtevät ohuet johdot.

Älä hermostu mutta onhan ne akut oikein kytketty eli kyseessä 24 volttinen laite.???

turbodiesel 13.01.2012 20:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 839473)
Ne pääsulakkeet ei näytä sulakkeilta vaan ne heti siitä akun plus navalta lähtevät ohuet johdot.

Älä hermostu mutta onhan ne akut oikein kytketty eli kyseessä 24 volttinen laite.???

Juu vika paikallistettu. Vika ei ollu niisä pää sulakkeisa, mikäli ne oli ne ohkaset johot joisa oli muovinen pyöreä liitin. Vaan pääkatkasian releessä ilmeisemminki. Katkasiassa oli ihtesään sulake palanu ja otettiin se pois välistä nii meni oikkariin koko laitos. Se oli semmonen iso musta muovinen laatikko, ei ilmeisemminkään alkuperänen. Kuskinpuolen akun takana siihen meni suoraan miinus johto ja siitä sitte maahan. Voin kuvanki ottaa mutta empä sitä taija tänne osata laittaa.

Jep kyllä tiesin että on 24v.

Joka tapauksesa kaks vuotta oli auto seissy ja lähti käyntiin heti ku unelma. Ja vieläpä käviki hienosti.

Bj Andy 13.01.2012 21:22

Ok. Eli toimii kuin Toyota.

turbodiesel 13.01.2012 22:24

Joo oikeen yllätti.


Sivu luotu: 00:50 (GMT +2).