![]() |
suzuki carryn vaihdelaatikon sekoitus sj410 lootaan
Eli millainen homma tuo lootien sekoitus on? riittääkö kun sekoittaa vaan laatikoiden hännät vai pitääkö purkaa koko loota ja vaihtaa rattaat?
Ykkönenhän tuossa on 10% hitaampi kuin sj410 lootassa? |
Kai ny joku tietää? selviää se itelleenkii jossaa vaiheessa. ;)
|
Ihan arvaus..
Tietääkseni on saman valmistajan ku tojotankin rasiat. Ja tojossa ovat paljolti samaa kaliiperia,tietyt osat käyvät ristiin. Itte päättelisin tyyppi numerosta,eli jos on esim. "a" sarjaa molemmat ni sillon risteytyy. Mut jos Carrysssa esim. "b" sarjaa ja Sjssä a-sarjaa ni ei. Eli tojoisssa R sarjalaiset risteytyvät keskenään ja G sarjalaiset keskenään ja suurin osa hiasteiden laatikoista naittautuu tietyin edellytyksin hiluksin rasioiden kera. Ja esim. vaihdekepit käy melkeen miten päin vain. Yhtäläisyyksiä on paljon,varmimmin toki mittailemalla mut vahva veikkaus et jos kuoret näyttää samalta ni onnistuu.
|
Muistaakseni pitää purkaa ja siirtää rattaat. Siinähän on kaikki vaihteet 10% lyhyemmät. Jossain näin kuvien kera kyseisen operaation mutta en tietenkään löydä sitä enään.
|
Minkä vuotinen SJ410 ? eli onko vanhemmalla vai nuoremmalla vaihteistolla ?
|
eli vanhemmalla lootalla. ( vm83 )
|
Rattaat vaihtoon..
Carryn rattaat ovat hieman kapeampia kuin 410:n mutta tuskin sillä on vaikutusta kestävyyteen niillä ajosuoritteilla mitä sj:llä vuodessa ajataan. Muutama kuva laatikoista: http://kooee.kuvat.fi/kuvat/Autot/Su...1/IMG_0236.JPG |
No nyt alko löytymää niitä kaivattuja kuvia. kiitän neuvoista.
edittinä lisäilen projekti kuvia kahdesta eri laatikko projektista. jos näistä olisi jotkin apua. Eli molemmat laatikot auki, carryn rattaat siirretää 410 akseliin koska ovat eri mittaiset, vaihtoon menee myöskin sivuakseli, pakin rattaat olen jättänyt 410 koska ovat leveämmät. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97695 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97696 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=184203 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=184202 |
Sivu luotu: 23:57 (GMT +2). |