![]() |
"kromipallon" vaihto patrol y61?
moi!
etsin&kattelin netissä räjäytyskuvia patrollin etuaksilasta....mites tuo "kromipallo" vaihdetaan...Defenderissä ko osa oli pulteilla kiinni, mites patrollissa? Vai onko se ikuinen huoltovapaa osa? ;) Koko osaakaan ei löydy/löytänyt varaosana....! //Janne |
Lainaus:
|
Vaihdetaan silleen, jotta varovasti rälläköidään hitsisauman juuresta akseliputki poikki, ja naputellaan loppuosa sielä putkesta irti. Se tumppi yltää pari senttiä sinne akseliputken sisään ja se akseliputki on jotain 5mm paksua.
Sitten toiselle akselille sama homma ja taputellaan paikoilleen toiseen akseliin. En tosin ymmärrä, mitä varten se pitäisi vaihtaa, vaikka olisi kuinka ruostunut? Tietty, jos suunitelmissa on vaihtaa isommat murrokset ja vaihtaa noi isommat maljatkin sit sitävarten. |
Lainaus:
Kerran o jo koitettu vaihtaa tiiviste muttei pidä tiiviisti! //janne |
Leimalle ilman rasvaa. Ei mene mitään rikki vaikka kuivaisit liavilla sen.
|
vassut kyllä kestää varmasti sisässä, mutta todennäkösesti vuotaa pihalle, koska siellä akseliputkenssa olevat vetoakselin stefat laskee peräöljyä murrokselle ja se huuhtoo mennessään kaikki vaseliinitkin.
Ja sitten vinkkinä: ainakin y60 patrolliin oli pirun kalliita nuo orkkistiivisteet tuohon kääntökuulalle, mutta paikallisesta laakeriliikkeestä sattu löytymään sopivankokosia julmetun isoja stefoja, eikä ne maksaneet kuin parikymppiä kipaleelta. |
moI!
Mitäs-minkämoista-laatuista vaseliiniä sinne pallosisään laittaa ettei murrokste tykkää kyttyrää? Nythän sielä on jotku "Puolivenyvät" EP90 rasvat tms! //Janne |
Sivu luotu: 23:57 (GMT +2). |