Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Pickupin teko (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=92685)

solihull 08.01.2012 11:14

Pickupin teko
 
Vieläkö umpikorisesta rungollisesta maasturista on mahdollista tehdä pickup ilman ettei tule isoherra trafista vaatimaan mahdottomia tai pistämään iso laskua perään?

Mielikuvaharjoituksessa suunnittelen vanhemmasta kuin -87 henkilömaasturista lava-autoa...

Niin, ja jos on tarkoituksena ajaa polttoaineella joka ei ole käyttövoimaveron alaista, niin onko myöskään alennetun ajoneuvoveron alaisen auton käyttö mahdotonta.

Eli suomeksi. Jos tekee aikanaan Suomeen tuodusta bensamaasturista puukaasuauton, voiko aihiona käyttää henkilömaasturia johon tekee takaosaan lavan, siten ettei siitä tule sanktioita ja seuraamuksia?


TT

Viipo 08.01.2012 11:50

Huoltoautona tuskin tulee ongelmia, mutta en sitten tiedä miten pakettiautona. Pick-upissahan on lavanmittavaatimukset, mutta jos siihen lavalle sitten asentaa kiinteästi puukaasutuslaitteiston, niin täyttääköhän se enää säännöksiä?

Entäs jos sen kaasulaitteiston laittaa perävaunuun?

Viipo 08.01.2012 11:58

Eli joutuisit tekemään sen lavan tuohon malliin:
http://www.ekoautoilijat.fi/tekstit/...kusen_auto.jpg
http://www.ekoautoilijat.fi/tekstit/...un_2versio.jpg

solihull 08.01.2012 13:46

Joo, mutta noissa kuvissa onkin ongelmana se, että autona on käytetty pakettiautoa, joka ei ole täyden autoveron alainen ja siten lavamittavaatimus pitää edelleen täyttyä. Kun ollaan tarkkoja, edes polttoainetta ei sitten noilla lavoilla saa kuljettaa....

Mun ajatus onkin, että käytettäisiin henkilöautoksi rekisteröityä tai täyden autoveron alaista autoa, jolloin maalaisjärjellä ajatellen on aivan sama minkälainen se lava puukaasutuslaitteita varten on, koska auto ei ole alennetun käyttövoimaveron alainen ajoneuvo.

Mutta mättäkö tässä ajatuksessa joku, luuntavasti kyllä, kun noinkin rumia kötöstyksiä on tehty. Muuten hatunnoston arvoinen suoritus ja tuossa ohjaamon takana on varmasti paljon kalliimmat laitteet kuin liikuteltavan auton kokonaisarvo ;-)

TT

-MaTTi- 08.01.2012 14:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja solihull (Viesti 837587)
Eli suomeksi. Jos tekee aikanaan Suomeen tuodusta bensamaasturista puukaasuauton, voiko aihiona käyttää henkilömaasturia johon tekee takaosaan lavan, siten ettei siitä tule sanktioita ja seuraamuksia?
TT

-87 bensamaasturista ei ole maksettu sen enempää autoveroa kuin dieselmaasturista, eli 30 %, joten pakettiautona tarvii täyttyä autoverolain 23 §:n vaatimukset (eli lava min. 2.25 m2 tai 1,75 m pitkä, tai umpikoppi min. 3 m3). Ja jos mallisarjaan ei kuulu lavaversiota, niin Trafista haettava poikkeuslupa.

Mutta huoltoautona ei lavalla ole minimimittavaatimusta, joten silloin voisit ympätä lavalle noi puupilkekamat. Ehtona min. 1800 kg omamassa.

RalliJari 08.01.2012 14:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 837664)
..... Ja jos mallisarjaan ei kuulu lavaversiota, niin Trafista haettava poikkeuslupa.

....

Olikos tossa vielä semmonen ehto että jos ei mallisarjasta löydy erillisellä lavalla olevaa mallia niin sillon ei saa omastakaan tehdä erillisellä lavalla olevaa vaan lavan oltava osa alkuperäistä koria? Jos siis haluaa pelkällä muutoskatastuksella.

solihull 08.01.2012 15:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 837664)
-87 bensamaasturista ei ole maksettu sen enempää autoveroa kuin dieselmaasturista, eli 30 %, joten pakettiautona tarvii täyttyä autoverolain 23 §:n vaatimukset (eli lava min. 2.25 m2 tai 1,75 m pitkä, tai umpikoppi min. 3 m3). Ja jos mallisarjaan ei kuulu lavaversiota, niin Trafista haettava poikkeuslupa.

Mutta huoltoautona ei lavalla ole minimimittavaatimusta, joten silloin voisit ympätä lavalle noi puupilkekamat. Ehtona min. 1800 kg omamassa.

Mun ajatus nyt vaan taistelee sitä ajatusta vastaan, että jos auto on alunperin henkilömaasturi ja siihen tekee tavaratilan tilalle lavan häkävarusteille ja auto säilyy 5hlön autona jne.... niin miksi auto ei edelleenkin voi olla henkilöauto? Mikä sen estää, kun ajatuksena ei ole nauttia alhaisesta käyttövoimaverosta tms. vaan päästä siitä maksusta vain kokonaan eroon! ;-)

TT

sds500 08.01.2012 16:05

Eikait tuota mikään estä, tuoltahan www.ekoautoilijat.fi/ vastaavia ratkaisuja löytyy muitakin


Sivu luotu: 04:45 (GMT +2).