![]() |
volvon kuusmukisen kannentiiviste
mites tollanen otsikon mukaisen auton koneen kannen tiiviste, voiko vuotaa etupäästä öljyä mukavasti öljyä ulospäin?
vedet ei mene öljyn kans sekaisin, taikka toisinkaan päin. tuli hankittua tommonen, meni matkalla turbo (sylkee öljyt läpi ja piti vaihtaa se), sitten mukana tullut venttiilikopan tiivisteen vaihdoin. se pitää nyt vielä avata vaikka uudestaan ja kattoo ettei ole mennyt ruttuun jostain kohtaa. ja nyt sitten tuli tämä öljyvuoto etupäästä. jakopään sisään ei vuoda, hihna on kuiva. ja minkähänlainen olisi hinta arvio kannen tiivisteen vaihdolle? samalla saisivat kokeilla suuttimet läpi. |
Mikä volvon kuusimukinen? Niitä kun on 2.4 litrasta aina 16 litraan asti.
Edit: Luki näköjään että hihna, eli on siis 2.4 litrainen volkkarin kone... |
juu, sepä se... pitää kokeilla crc:n ihmeainetta ja kaataa se koneen sisään moottoriöljyn sekaan.
|
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Ja tarkastuksen / vaihdon alle: - alipainepumppu - nokka-akseli ja nostimet (jos hydraulinen) - suuttimet - etukammiot - imusarja (onko halki) |
kiitän asiallisesta vastauksesta! :)
juups, pitää vielä aukasta venttiilikoppa... ettei ole lähtenyt asentaessa ttiviste pois urasta. niin ja ei sitä pysty laittaa väärinpäin, on pulttijako sellainen. |
mitenhän tiukkaan pitää vetää sen kopan mutterit?
olivat päistä aavistuksen löysällä, pitää viikolla hakea uus kopan tiiviste ja yrittää uudestaan. |
En suosittele avaamaan tosta koneesta kantta, tulee vielä kalliiks:)
Ne kun on lähtökohtasesti aina halki. mulla on uudet ohjurinkumit ja nokan stefat ylimääräsenä jos tarviit. hintaa vaikka 10e |
no ei olekkaan tarkoitus kantta aukasta... mietin vaan hintaa, et paljonhan kertyy :)
mutta tosiaankin, on varmasti jollain jotain tietoo antaa, et kuinka tiukkaa pitäis vetää vent.kopan mutterit? |
6-8Nm
|
tuli vaihdettua toisenlainen vent.kopan tiiviste, ei nyt ainaskaan enää niin paljoa vuoda. vielä pitää tutkia rasvamontulla, ku jostain heittää kylkeä vielä vähän märäks ja siis moottorin kylkeä.
|
Sivu luotu: 01:20 (GMT +2). |