Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Pajeron sisälämpö ongelmat. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=92438)

Terri71 02.01.2012 16:38

Pajeron sisälämpö ongelmat.
 
Elikkäs kyseessä on vm.92 2,5td pajero ja sen lämmöt taikka ennemminkin niiden puute.
Jos ulkolämpötila laskee alle -10 niin lämpösäädin saa olla koko ajan täysillä ja silti ei todellakaan sisällä tule liian kuuma.
Moottorin lämmöt ainakin mittarin mukaan normaalit tai no ehkä hieman alakantissa mutta kuitenkin normin. rajoissa.
Onko kenelläkään heittää minkäänlaista faktaa ko. ongelmaan kun ei jaksaisi purkaa taas koko autoa osiksi vikaa etsiessä. Kiitokset jo etkäteen tiedoista.

pee 02.01.2012 16:46

ekaks tulis mieleen termarin uusinta ja jäähdytysjärjestelmän pesu / huuhdonta

porro1 02.01.2012 18:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 835391)
ekaks tulis mieleen termarin uusinta ja jäähdytysjärjestelmän pesu / huuhdonta

tuo autto minun pajerossa kun lämpeni sisältä huonosti,
autto myös muutenkin pajeron lämpö onkelmiin kun
oli vähän paikat tukossa.

mp 03.01.2012 01:18

Oiskohan tossa 92 mallissa myös samanlailla kun vanhassa kopasssa ilmaläppä hanan lisäksi. Jos on niin laita hana täysille ja säädä kylmäilma läppä kokonaan kiinni kennon takaa (tai edestä=siis kennon hytin puolelta) siinä on semmonen karkea hammastus säätö. Ja sit kesällä muuten jos et säädä uusiksi niin sieltä tulee hiukan kuumaa mukaan.

Nuhapumppu 03.01.2012 17:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mp (Viesti 835669)
Oiskohan tossa 92 mallissa myös samanlailla kun vanhassa kopasssa ilmaläppä hanan lisäksi. Jos on niin laita hana täysille ja säädä kylmäilma läppä kokonaan kiinni kennon takaa (tai edestä=siis kennon hytin puolelta) siinä on semmonen karkea hammastus säätö. Ja sit kesällä muuten jos et säädä uusiksi niin sieltä tulee hiukan kuumaa mukaan.

Ainakaan 2.5TD 1gen:issä ei vesiventtiiliä ole,vaan kylmä/kuuma ilma säädetään kennon ohi virtauksella,ja uskoisin että näin on kaikissa diesel 1geneissä. Tuo ei itsellä mennyt kunnolla kiinni niin ei puhaltanut kuin haikua,pikku säädöllä sai pitämään ja kuumaa hyttiin.

SamuliR 14.01.2012 12:22

Kaveri ratkas sillee et veti letkut hyttii ja siihen semmonen Sähkötoiminen kenno/puhallin. Rupes tarkenee.
Auto oli kylläkin patrol

wuntzikka 16.01.2012 20:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu (Viesti 835819)
Ainakaan 2.5TD 1gen:issä ei vesiventtiiliä ole,vaan kylmä/kuuma ilma säädetään kennon ohi virtauksella,ja uskoisin että näin on kaikissa diesel 1geneissä. Tuo ei itsellä mennyt kunnolla kiinni niin ei puhaltanut kuin haikua,pikku säädöllä sai pitämään ja kuumaa hyttiin.

kuinka säädit? ja mistä... nopeasti kun häläyttää kylmän puolelta kuumalle, niin kuuluu semmonen klops. eli kai se läppä siellä sulkeutuu...?

Nuhapumppu 16.01.2012 23:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka (Viesti 840723)
kuinka säädit? ja mistä... nopeasti kun häläyttää kylmän puolelta kuumalle, niin kuuluu semmonen klops. eli kai se läppä siellä sulkeutuu...?

Jos en nyt väärin muista niin seon siellä keskikonsolin ja rintapellin välissä se kenno,ainakin sieltä murjoin yhtä läppää kunnolla kiinnipäin ja vaikutti sisätilan lämpöihin,siinä vissiin on joku säätökin mutta itse käytin vain voimaa:) Jos kuuluu lopsahdus niin kyllä se silloin menee kunnolla kiinni.

lusEkki 09.02.2012 13:10

Itsellä kans samaa ongelmaa että ei hytti lämpene, sellaist just ja just ehkä kädenlämpöistä hönkää tulee. Termari on vaihdettu, se yksi "vesihana" täysin auki ja se kopsahtelu kuuluu kun vääntelee kylmältä lämpimälle nopeasti, että siellä joku läppä menee kiinni. Mutta sitä jotai peltiläppää en oo viel löytänyt mistä aikaisemmin maininta että olis jossai kennon/rintapellin välissä.

Niitä vipuja ja vaijereita olen koittanut räplätä jokasuuntaan mitä vähänkin sieltä konsolin takaa löytyy. Ja ne vesiletkut mitkä menee kennoon ja muutenki pyörivät siellä keskikonsolin takana nii käyvät niin kuumina kun konekkin on lämmin ettei kättä kestä hetkeäkään mutta silti tulee tosiaan sellaista lämmintä lehmänpierua puhaltimesta. Niin ja koneen lämmöt on normaalit siellä puolessavälissä pyörivät. Et et mitäs sitten keksis :o


edit: 2,5TD -87

Terri71 09.02.2012 14:25

Eipä tule vieläkään minullakaan lämpöä kunnolla perkele sentään laitoin viimeset rahat likoon ja ostin lämpöhaalarit ens hätään. Tosin kävin kyllä vesipumpunkin hakemassa uuden kun vaan tarkenis vaihtaa sen. Kaverilla oli ollut samat oireet ja sillä oli ollut niin penteleesti ilmaa järjestelmässä että kun oli saanut ne pois niin oli ruvennut lämpöä riittämään.

JJ90 09.02.2012 17:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Terri71 (Viesti 850248)
Eipä tule vieläkään minullakaan lämpöä kunnolla perkele sentään laitoin viimeset rahat likoon ja ostin lämpöhaalarit ens hätään. Tosin kävin kyllä vesipumpunkin hakemassa uuden kun vaan tarkenis vaihtaa sen. Kaverilla oli ollut samat oireet ja sillä oli ollut niin penteleesti ilmaa järjestelmässä että kun oli saanut ne pois niin oli ruvennut lämpöä riittämään.

Ajat sen nokka taivasta kohden jotain penkkaa vasten, ja ilmausruuvia aukomaan kone käynnissä. Sieltä ne lukot tulee pois jos on tullakseen. Eihän kansi oo halki että puskee painetta nesteeseen?

Terri71 09.02.2012 20:17

Mistäpä tuota tietää,nesteet ainakin vielä pysyy suht hyvin sisässä mutta ainahan se pelko on olemassa.

khn81 09.02.2012 20:47

Kulkeeko kennosta ilmaläpi? Puhaltaako kylmää ilmaa läpi? Ilmaputket voi olla myös irti ainakin puhaltimen läheltä


Sivu luotu: 06:01 (GMT +2).