Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Perintöä odotellessa (wrangler pohdintaa) (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=92427)

Ex_inkkari 02.01.2012 10:29

Perintöä odotellessa (wrangler pohdintaa)
 
Tässä kun on hyvää aikaa haaveilla ja pyöritellä kivoja ajatuksia niin Jeep Wrangler on alkanut kutittelemaan takaraivossa, onko noissa vuosimalleissa paljon eroa jos puhutaan jostain 90-91 tai 95-97 malleista, onko ihan samaa kamaa vai onko jotain eroja.

Koneitahan noissa on 4.0 ja 2.5, oliko niin että automaatti tuli tuon 4.0 kanssa.
Pärjääkö tuolla 2.5 miten ?

Superlon 02.01.2012 10:45

Mulla on tässä kohta vuoden päivät ollu Jeep Cherokee XJ 2,5L koneella. Rakenteeltaan ja kestävyydeltään se on samalla viivalla 4.0L HO-koneen kanssa. Tehoja tietysti on vähemmän, mutta toisaalta manuaalikoneellisissa malleissa perävälitykset on maastoon sopivammat jo vakiona.

Omaan ajotyyliin nuo pikkulohkon tehot riittää mainiosti, ja veikkaan, että kyllä noillakin tehoilla saa vetarit poikki jos väärässä paikassa polkasee. :)

Timo_L 02.01.2012 11:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 835291)
Tässä kun on hyvää aikaa haaveilla ja pyöritellä kivoja ajatuksia niin Jeep Wrangler on alkanut kutittelemaan takaraivossa, onko noissa vuosimalleissa paljon eroa jos puhutaan jostain 90-91 tai 95-97 malleista, onko ihan samaa kamaa vai onko jotain eroja.

Koneitahan noissa on 4.0 ja 2.5, oliko niin että automaatti tuli tuon 4.0 kanssa.
Pärjääkö tuolla 2.5 miten ?

Aika paljonkin eroa, YJ:t on vankkurinjousilla ja TJ:t kierrejousilla. Vanhemmissa YJ:sä on on vielä ihan kaasarikoneet (4.2 litrainen) tai yksipisteruisku, uudemmat monipisteruiskuja. Itse suosittelisin TJ:tä jos vain rahkeet riittää, ei tartte heti olla kaikkea muuttamasta alustassa ja koneissakin vähän paremmin ruutia verrattuna vanhimpiin.


Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Superlon (Viesti 835292)
Tehoja tietysti on vähemmän, mutta toisaalta manuaalikoneellisissa malleissa perävälitykset on maastoon sopivammat jo vakiona.

Ei se 2.5 litran manuaali jaksaisi kunnolla liikkua niillä 4.0 +AW4- paketin välityksillä. Ne tiheät perät on juuri vähäisemmän tehon ja laatikon välitysten takia :) 4.0 + 5-v manuaali niin perät onkin varsinaiset aavikkoversiot, ei todellakaan tiheät välitykset. Sama koskee Wrangleriakin.


Sivu luotu: 06:47 (GMT +2).