Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   toyotan diesel moottorien erot (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=91844)

0201346 14.12.2011 21:07

toyotan diesel moottorien erot
 
niiku tuolla projektiosiolla ollu juttua ku tuo 2lt laukes 89 läjässä, ni kysyttävä neuvoa ku omat tiedot loppuu
punninnu eri vaihtoehtoja mitä sen kaa tekis:
tarjolla olis yks pari satkua ajettu hiacen 2.2litrane täysmoottori (tuskin maksaa rahaa), ni mahtasko tähän käydä tuo 2.4td kansi ja syöttöpumppu suoraan heittämällä? koneet näyttäs olevan wikipedian mukaa täysin eriluonteisia kierrosalueiltaa mut mahtaako tuo alakerta poiketa keskenää miten paljon.
toine vaihtoehto on yks palasina oleva 2lt kone, kunto vielä auki kun ei pääse katsomaan kuntoa.

tuosta 2lt koneesta leikkas 4pytyn kiertokangen laakeri kii ja söi laakeri palasiks. kantta en ole vielä innostunu aukasee tosta lauenneesta moottorista, ku aikamoine välys oli kiertokangessa ku tuo laakeri välistä puuttu et mahtokoha napata venttiileihin kiinni.... samaten en vielä tota kampuran kaulaa oo mitannu et onko paljo syöny, vai meniskö hiomalla. pitää laakereita kysyä toyotalta et onko saatavana miten...

tuossa siis kuva vauriosta (ilmeisesti tyyppivika):
http://hiirenkuja.dyndns.org/gallery...4+16_48_40.jpg

onko porukoilla yleensäkki jääny nurkkii lojumaa mitää hyvää vaihtoehtoa tällaiseen, mahollisesti tosi halpaa 2lt II konetta esim :D

Jappi 14.12.2011 21:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0201346 (Viesti 829345)

onko porukoilla yleensäkki jääny nurkkii lojumaa mitää hyvää vaihtoehtoa tällaiseen, mahollisesti tosi halpaa 2lt II konetta esim :D

Mulla on vanhemman 2L-T koneen ehjä kampura ja kiertokanget, siitä amuliinikoppaisesta versiosta. Männät on romut.

0201346 14.12.2011 21:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jappi (Viesti 829357)
Mulla on vanhemman 2L-T koneen ehjä kampura ja kiertokanget, siitä amuliinikoppaisesta versiosta. Männät on romut.

pietää tää mielessä, täytyy nostaa toi motti paikaltaa ens töiksee mut pyhät sotkee aikatauluja ni jää varmaa ens vuoden alkuu. tarkistettava kuiteki tuo yläkertaki ni samalla vaivalla purkaa irti koko mosan.

RIPAX 15.12.2011 00:19

Ei sitä 2.2 pataa.
 
Siinä 2.2 L koneessa ei ollu muistaakseen niitä öljyruiskuja männille,ainaki oli pienemmät laakerikaulat niinku 2L koneessakin verrattuna 2LT pannuun. Ihan viimeset 2L padatkin oli keinu vivuilla ja erään tiedon mukaam samoilla laakerikauloilla mitä 2LTkin. 2L2 ja T tais olla hyvin lähelle sama niinku vanhempikin 2L ja 2LT kin,vanhemmassa turpottomassa oli eri venat ja männät ja puristus oli suurempi ku turpollisessa. Ja edelleen uudemmmassa 1kzt koneessakaan ei ollu mitään ihmeellistä verrattuna 2l2T muuten kuin isompi iskutilavuus,tosin mikään osa ei tietääkseni sovi ristiin niinku vanhemmissa. L sarjan koneissa esim. öljypohjat sopii ristiin L-2l2 koneissa.

0201346 15.12.2011 07:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX (Viesti 829433)
Siinä 2.2 L koneessa ei ollu muistaakseen niitä öljyruiskuja männille,ainaki oli pienemmät laakerikaulat niinku 2L koneessakin verrattuna 2LT pannuun. Ihan viimeset 2L padatkin oli keinu vivuilla ja erään tiedon mukaam samoilla laakerikauloilla mitä 2LTkin. 2L2 ja T tais olla hyvin lähelle sama niinku vanhempikin 2L ja 2LT kin,vanhemmassa turpottomassa oli eri venat ja männät ja puristus oli suurempi ku turpollisessa. Ja edelleen uudemmmassa 1kzt koneessakaan ei ollu mitään ihmeellistä verrattuna 2l2T muuten kuin isompi iskutilavuus,tosin mikään osa ei tietääkseni sovi ristiin niinku vanhemmissa. L sarjan koneissa esim. öljypohjat sopii ristiin L-2l2 koneissa.

ai, käsitin et tos 2l:ssä olis ollu sama alakerta mut hyvä et selvensit. noi kampurat ja veivit mitä oisin tosta kyliltä saanu ostettuu ni on ilmeisesti just 2l koneesta (täytyy viel varmistaa) eli luultavasti ei käy ristii toho miun 2lt:see?
mites ku tos on iha peltine venakoppa ni käyks tollasen alumiinivenakoppasen hilut mitä jappi tarjos ni käyköhä ne taas tähä vanhempaa.... :) frankensteinin kasaus tulee mieleen jo...
tuo männän öljyruisku taitaa olla suositeltavaa jos turbottaa ku varmaa alkaa männän lämmöt olee jonkuumoiset?

0201346 15.12.2011 14:27

mites mahtas käydä 99vuosmallisen haisun 2lt2 kone toho lj70see, kiinnikkeet ym varmaanki menee heittämällä mut tuleekos sähköjumppaa tollasessa ku on 10vuotta uudempi? saattas olla sopivasti yks saatavilla. ja onks noissa pakosarjat keskenää käypäset (89 2lt ja 99 2lt2) ku sellane moisesta puuttuu....?

Jappi 15.12.2011 15:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0201346 (Viesti 829555)
mites mahtas käydä 99vuosmallisen haisun 2lt2 kone toho lj70see, kiinnikkeet ym varmaanki menee heittämällä mut tuleekos sähköjumppaa tollasessa ku on 10vuotta uudempi? saattas olla sopivasti yks saatavilla. ja onks noissa pakosarjat keskenää käypäset (89 2lt ja 99 2lt2) ku sellane moisesta puuttuu....?

Sähköistä en tiedä mutta pakosarja ei käsittääkseni sovi.

H&K 15.12.2011 20:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0201346 (Viesti 829555)
mites mahtas käydä 99vuosmallisen haisun 2lt2 kone toho lj70see, kiinnikkeet ym varmaanki menee heittämällä mut tuleekos sähköjumppaa tollasessa ku on 10vuotta uudempi? saattas olla sopivasti yks saatavilla. ja onks noissa pakosarjat keskenää käypäset (89 2lt ja 99 2lt2) ku sellane moisesta puuttuu....?

Niiku jappi jo laitto, pakosarja ei sovi. Lisäksi jos haisu=hiace niin vanhasta pannusta tarttee siirtää uuteen ainakin jakopäästä vesipumppu, öljypohja sekä laturi. Lisäksi hehkuja ei saa helposti toimimaan läjän vakiosysteemeillä, kannattaa rakentaa hehkuihin joko erillinen aikarelejutska tai sitten nappihehku. Mikään sähköjohto ei mene suoraan töpseli töpseliin, pikkusen joutuu jumppaamaan sammuttimen johtojen kanssa ja riippuen Hiacesta niin hyvällä tuurilla voi jopa saada kierroslukumittarinkin toimimaan.

0201346 15.12.2011 20:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja H&K (Viesti 829670)
Niiku jappi jo laitto, pakosarja ei sovi. Lisäksi jos haisu=hiace niin vanhasta pannusta tarttee siirtää uuteen ainakin jakopäästä vesipumppu, öljypohja sekä laturi. Lisäksi hehkuja ei saa helposti toimimaan läjän vakiosysteemeillä, kannattaa rakentaa hehkuihin joko erillinen aikarelejutska tai sitten nappihehku. Mikään sähköjohto ei mene suoraan töpseli töpseliin, pikkusen joutuu jumppaamaan sammuttimen johtojen kanssa ja riippuen Hiacesta niin hyvällä tuurilla voi jopa saada kierroslukumittarinkin toimimaan.

joo elikkäs tää unohetaa, yhen ison koneswapin tehny mihi piti sähköt tehä oikeestaa kokonaa uusiks (ja sitä meni paljo) ni ei oikee nappaa :D
taitaa olla viisain et kone pois ja täysremppa siihe, tietääpähä mitä se on syöny sitte. mites toi nelospytyn öljysaantiropleema, täytyykö sitä modifioida joteki ettei leikkaa uudestaa kii? vai onks tää kui yleine ropleema?

-Captain- 15.12.2011 21:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0201346 (Viesti 829472)
ai, käsitin et tos 2l:ssä olis ollu sama alakerta mut hyvä et selvensit. noi kampurat ja veivit mitä oisin tosta kyliltä saanu ostettuu ni on ilmeisesti just 2l koneesta (täytyy viel varmistaa) eli luultavasti ei käy ristii toho miun 2lt:see?
mites ku tos on iha peltine venakoppa ni käyks tollasen alumiinivenakoppasen hilut mitä jappi tarjos ni käyköhä ne taas tähä vanhempaa.... :) frankensteinin kasaus tulee mieleen jo...
tuo männän öljyruisku taitaa olla suositeltavaa jos turbottaa ku varmaa alkaa männän lämmöt olee jonkuumoiset?


mie pystyn tsekkaamaa nuo erot ku sattuu olemaa molemmat mosat osina tos tallis :)
2L ja 2L-T.... pitää huomen mittailla

H&K 15.12.2011 22:49

Kyllä toi Ripax ja Jappi on ihan oikeilla jäljillä noissa kommenteissa, eroja /eroavaisuuksia löytyy ihan helvetisti. Vaikka kuin Captain mittailee omasta tallistaan löytyviä osia, se ei tuo yhtään lisäarvoa tohon sun käsillä olevaan hommaan kun ei tiedetä mitä niistä sulle tarjotuista koneista löytyy sisältä ja mitä sun omasta koneesta löytyy. Parasta että lyöt vaan sen oman koneen osiks ja sitten kerrot täällä palstalla mitä on rikki ja millä mitoilla, kyllä sitten joku auttaa sua eteenpän ongelmien ratkaisussa.

Tässä taas paistaa esiin tää palstan/toyotan aiheuttama ongelma. Yleistetään liikaa asioita. Tässäkin topickissa ollaan jo jauhettu L (eli se 2.2 perusvapari), 2L, 2LT, 2L-II ja 2LT-II asioista, näissä menee ihan todella helposti sekaisin ilman sen suurempaa sotkemistakaan.

T: Jussi

RIPAX 15.12.2011 23:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja H&K (Viesti 829750)
Kyllä toi Ripax ja Jappi on ihan oikeilla jäljillä noissa kommenteissa, eroja /eroavaisuuksia löytyy ihan helvetisti. Vaikka kuin Captain mittailee omasta tallistaan löytyviä osia, se ei tuo yhtään lisäarvoa tohon sun käsillä olevaan hommaan kun ei tiedetä mitä niistä sulle tarjotuista koneista löytyy sisältä ja mitä sun omasta koneesta löytyy. Parasta että lyöt vaan sen oman koneen osiks ja sitten kerrot täällä palstalla mitä on rikki ja millä mitoilla, kyllä sitten joku auttaa sua eteenpän ongelmien ratkaisussa.

Tässä taas paistaa esiin tää palstan/toyotan aiheuttama ongelma. Yleistetään liikaa asioita. Tässäkin topickissa ollaan jo jauhettu L (eli se 2.2 perusvapari), 2L, 2LT, 2L-II ja 2LT-II asioista, näissä menee ihan todella helposti sekaisin ilman sen suurempaa sotkemistakaan.

T: Jussi

Juurikin näin,lisään vielä et L lohkoisia on ainakin 2 versiota, 2L on myös 2 versiota ja en välttämättä tiedä kaikkea. Ja onko 100% varmaa et joku ei oo jo aikasemmin sekottanu sun koneessa eri osia keskenään? Eikä oo mitenkää tyypillistä toi petilaakerin hajoaminen joten kaikkea sopii epäillä. Pura ja mittaa ja varmista KAIKKIEN osien saatavuus ennenkuin investoit penniäkään, ettei käy niin remppaat koko koneen ja sit heität sen vidhun ku ei maailmasta löydy laakereita siihen.

0201346 16.12.2011 12:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja H&K (Viesti 829750)
Kyllä toi Ripax ja Jappi on ihan oikeilla jäljillä noissa kommenteissa, eroja /eroavaisuuksia löytyy ihan helvetisti. Vaikka kuin Captain mittailee omasta tallistaan löytyviä osia, se ei tuo yhtään lisäarvoa tohon sun käsillä olevaan hommaan kun ei tiedetä mitä niistä sulle tarjotuista koneista löytyy sisältä ja mitä sun omasta koneesta löytyy. Parasta että lyöt vaan sen oman koneen osiks ja sitten kerrot täällä palstalla mitä on rikki ja millä mitoilla, kyllä sitten joku auttaa sua eteenpän ongelmien ratkaisussa.

Tässä taas paistaa esiin tää palstan/toyotan aiheuttama ongelma. Yleistetään liikaa asioita. Tässäkin topickissa ollaan jo jauhettu L (eli se 2.2 perusvapari), 2L, 2LT, 2L-II ja 2LT-II asioista, näissä menee ihan todella helposti sekaisin ilman sen suurempaa sotkemistakaan.

T: Jussi

joo tosta on hyvä esimerkki mitä slck:ta kahlasin läpi et esimerkiks tota 2lt:ki on jo pelkästää useempaa erikombinaatiota ku ilmeisesti 87vuonna puolvälissä muuttu kiertokanget toisenlaisiks ja männäntapit heittää kooltaa. aina luullu et jaappanin poijaat on tarkkoja tekemää yhenlaista :)

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX (Viesti 829778)
Juurikin näin,lisään vielä et L lohkoisia on ainakin 2 versiota, 2L on myös 2 versiota ja en välttämättä tiedä kaikkea. Ja onko 100% varmaa et joku ei oo jo aikasemmin sekottanu sun koneessa eri osia keskenään? Eikä oo mitenkää tyypillistä toi petilaakerin hajoaminen joten kaikkea sopii epäillä. Pura ja mittaa ja varmista KAIKKIEN osien saatavuus ennenkuin investoit penniäkään, ettei käy niin remppaat koko koneen ja sit heität sen vidhun ku ei maailmasta löydy laakereita siihen.

tää oli suunnitelmissa, et atomeiks ja eka mitattava et onks toi kampura yleensäkkii hiottavissa alikokoo ja kyselyssä on nuo laakerit ym hilut et saaks toho yleensäkkää mitää. viikonloppuna yritys olis et nostan ton mosan pois.
parashan tietty ois jos sais noista nykysistä hiluista kasattuu rempatun koneen ilman et haalii kampuran tuolta, veivit tuolta jne :rolleyes: mut aika näyttää

-Captain- 17.12.2011 12:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja H&K (Viesti 829750)
Kyllä toi Ripax ja Jappi on ihan oikeilla jäljillä noissa kommenteissa, eroja /eroavaisuuksia löytyy ihan helvetisti. Vaikka kuin Captain mittailee omasta tallistaan löytyviä osia, se ei tuo yhtään lisäarvoa tohon sun käsillä olevaan hommaan kun ei tiedetä mitä niistä sulle tarjotuista koneista löytyy sisältä ja mitä sun omasta koneesta löytyy. Parasta että lyöt vaan sen oman koneen osiks ja sitten kerrot täällä palstalla mitä on rikki ja millä mitoilla, kyllä sitten joku auttaa sua eteenpän ongelmien ratkaisussa.

Tässä taas paistaa esiin tää palstan/toyotan aiheuttama ongelma. Yleistetään liikaa asioita. Tässäkin topickissa ollaan jo jauhettu L (eli se 2.2 perusvapari), 2L, 2LT, 2L-II ja 2LT-II asioista, näissä menee ihan todella helposti sekaisin ilman sen suurempaa sotkemistakaan.

T: Jussi

ehkä se ei sitä LISÄARVOA tuo mut sieltä mun tallista löytyy sit niitä osia kumpaankin mosaan!!!! ja pystyn vertailemaan noita eroja.....

0201346 17.12.2011 16:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- (Viesti 830200)
ehkä se ei sitä LISÄARVOA tuo mut sieltä mun tallista löytyy sit niitä osia kumpaankin mosaan!!!! ja pystyn vertailemaan noita eroja.....


kyl se miulle tuo lisäarvoa siin vaiheessa varsinkii jos tos omassa ei oo kampurassa koneistusvaraa, kanki meni kieroks ja sattuu et jommasta kummasta koneesta on osat käypäsiä ton koneen kaa :) eli älä hävitä iha lähiaikoina osia ;) mut enköhä palaa astialle ens viikolla mikäli sikäli ehin purkaa


Sivu luotu: 19:10 (GMT +2).