![]() |
Valoja katolle
Ajattelin laittaa vähän lisävaloja tonne auton katolle, mutta siinä ei ole kattokaiteita eikä vesiuria johon saisi kaiteet kiinnitettyä.
Onko olemassa jotain yleismallisia virityksia mitä pystyisin asentamaan, vai pitääkö lähteä romikselta kaiteita kyselemaan ja poraan vaan kattoon reikiä kiinnityksiä varten? Ja miten katsastuksen kanssa käy sitten? Laittomiahan nämä ovat, mutta miten käytännössä? Oletteko joutuneet irroittamaan katsastuksen ajaksi vai katsooko inssi sormien läpi, jos auto muuten kunnossa? |
Lainaus:
http://image.nettiauto.com/extra/car...c11ccecda3.jpg http://www.nettiauto.com/nissan/terrano/3918114 |
Lainaus:
|
Henkilöauton (M 1) kattovalot
Lienee tuohon ensimmäiseen vastaukseen uskominen:...........
Minun käsittääkseni henkilöautossa (M1) ei voi olla kattovaloja. Mutta jos ASIALLISESTI, NIMENOMAA työvaloja, niin katsurilla voi olla niskat niin jumissa, ettei se huomaa....... N1 pikkusen helpompi? |
Eiköhän se riipu taas aika paljon inssistä.
Omalla kohdalla kävi 1v sitten:inssille ei kelvan työvalot katolla mitkä näyttävät eteen. Ja kumminkin oli kyseessä huoltoauto.(N1G) Eikä auttanut vaikka kuinka sanoin että saavat olla siellä. Nyt löytyy "dokumenttia" seuraavaan katsastukseen.:) |
Lainaus:
Mistä sellaisia sit kannattaisi kysellä? Kaikki mitä oon netistä katellut tulee joko vesikouruihin tai alkuperäisiin kaiteisiin kiinni. Ajattelin siirtää puskurista noi lisäpitkät tonne katolle. Jos ne olis siellä vaikka vähän enemmän suojassa. Ja taakse ajattelin laittaa työvalot. Ehkä joskus myöhemmiin myös sivuille, jos on tarvetta.... |
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- http://forums.offipalsta.com/ModernB...s/viewpost.gif Onhan näihin ihan omat kaiteensa, puristellaan katon reunoista kiinni ilman vesikouruja Mulla menis Jeepistä oven tiivisteet rikki, jos siihen jonkun puristaisi. Ei ole vesikourujakaan....:o |
Lainaus:
Englannin eBaystä ainakin löytyy Thulen telineitä: http://www.ebay.co.uk/itm/Thule-Roof...item35b477a811 http://www.ebay.co.uk/itm/Thule-Roof...item1c1d5ea26b Poimi osanumerot tuolta ja käy kyselemässä paikalliselta varakiriltä. |
Meillä mennyt Defenderin katolla kohta kymmenen vuotta katsastuksesta läpi eteenpäin osoittavat työvalot. Riippuu siis katsurista ja ehkä autostakin.
|
1 Liiteet
Saanen haitata vähän OT:llä. Miten on. saako olla keulilla lisä lamppuja vaikka 6 kpl. joista kaks toimii normi valojen pitkien kanssa ja loput omilla katkasimilla?? -kuva havainnollistaa-
|
No jos ne on työvaloja (siis ei kauko- tai sumuvaloja merkintöjen mukaan) niin samoilla säädöksillä ne mennee asennuspaikasta riippumatta.
|
Lainaus:
|
Selkee homma ! Pakettiautossa ( maastopakettiautossa ) saa olla TYÖvalaisimia kuorman lastauta ja purkamista varten.
Sijoituksesta eikä määristä puhuttu tuossa lapussa mitään , mutta tosiaankin pitää olla työvalaisimia ...pitkät taikka sumarit ei kelpaa . Täälä kulmilla ei henkilöautossa kelvanneet mitkään työvalot ei inssille eika seuraavalla viikolla LP:n pojillekkaan :) Onneks tuli auto vaihdettua ... |
Joo oli läjässä 100mmx100mm työvaloja katolla 4 eteen ja taakse, ei koskaan usealla leimalla ollut mitään sanomista.
Ainoo vaan että toi katon etureuna on paskin paikka valoille, ite en tykänny ajella valot päällä edes mettässä, vittumaisesti konepelti heijastaa silmiin ja kovalla lumisateella niitä ei sit voi käyttää ollenkaan, tulee täys seinä eteen vielä vähän pahemmin kuin ajovaloilla. Nyt ne on uudessa vehkeessä keulassa eikä tarvii katolle enää koskaan laittaa mitään. |
Lainaus:
noin 5 euroa kpl, ja valoalue nimenomaan noin 10 metriä auton ulkopuolelle, ja tuo työvalo pari oli tosi hyvä, (siis jos ei ollut jotain ASIANTUNTIJAA, joka näytti valoa), niin myös apujoukot tuli toimeen "markettien" taskulampuila) Ja milloinka saa alkaa näyttää valoa Lasereilla? Siis omat valot omalle toiminta alueelle, ja jos se xxxxx yyyy joutuu toimimaan noilla halpiskaupan otsavaloilla, niin viekää sille kerskamallin otsavalo! Tuo vanha sanonta "valon näyttäjä ei koskaan kiitosta saa" saa täysin uuden merkityksen:mad: |
Lainaus:
kaivetaas vähä: Lainaus:
Mulla ei oo poliisit eikä inssit puuttuneet työvaloihin katolla, vaikka onkin henkilöauto, koska otteessa on maininta "aurausvarustus: vaihtoehtoiset työ- ja suuntavalot". Eihän aurapuskuriakaan tartte autosta kesällä poistaa, miksi valot pitäisi riisua? |
Käväsin tossa Porvoon K1 asemalla ja kyselin samalla saako suuntaa työvaloja pakettiautossa eteenpäin kun työ vähän vaatii että nokka edellä metsään mennään :D Vastaus oli aika kovalla EI! sanoin siihen että eihän mikään laki sitä kiellä niin siihen se vasstas että ei kiellä mutta saa vaan olla ajovalot eteenpäin...Ota nyt niistä sitten selvää, että sinne ei kannata varmaan mennä jos niitä ei käännä taakse.
|
Itse tuli jonkin aikaa sitten pomon kanssa tapeltua tuosta työvalot katolla hommasta... Pomon mielipiteen mukaan työvalaisinhyväksynnällä olevat valot saa asentaa katolle eteenpäin. Ei kelpaa lisäpitkät yms kytkettynä toimimaan "työvaloina". Ja sanotaanko näin, että katolle asennetut valot aiheuttaa katsureissa käsittämätöntä tarvetta tarkistaa oikean hyväksynnän löytyminen valoista(tietty tässäkin on paikkakuntakohtaisia eroja, mutta näin kärjistetysti... =). Eli jos haluat (laittomien) kattovalojen kanssa ajella, niin voin suositella niiden poistoa katsastukseen ellei halua otteelle korjauskehoitusta niistä.
|
Lainaus:
ihan samaa olen huomannu!! kyllä katon etureuna on hanuripaikka! 3ssa eri patrollissa omaa tyhmyyttäni ruuvasin katolle talveksi saman kattotelineen 8valoineen 4x lisäpitkät ja 4x työvalot, aina vitutti niitä käyttää,aluksi se oli ihan edessä,ja aina valuttelin sitä taaksepäin niin paljon kuin johtoja riitti että vähän paranis.. työvalot heijasti GR peilin kromirungosta kivasti viellä silmään,ja lokasuojasta ja konepellistä muut loisti silmiin,ja lumessa ja sateessa,niin tuli just toi kiva seinä eteen että ei niitä pitkiä voinnu käyttää.. hyvä että vihdoin joku osti auton mukaan koko telineen valoineen niin voi laittaa keulaan tai lokasuojien pääälle tästedes.. |
Sivu luotu: 14:15 (GMT +2). |