Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   välilaippa 1.9td/tdi+ aw71 onko tarvetta. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=91691)

Jande 10.12.2011 20:01

välilaippa 1.9td/tdi+ aw71 onko tarvetta.
 
eli ois mahdollista tehdä tuollaisia välilaippoja.
vw 1.9td-/tdi koneen ja aisin aw-71 automaatti laatikolle

jos kiinnostaa niin vois tehdä muutaman ylimääräisen.

tarvittaessa myös bolt on paketteja.

HRD 10.12.2011 20:17

Kuulostaa ainakin hyvältä yhdistelmältä. :) Mitäs tulis pelkälle laipalle hintaa, kuvaa moisesta et varmaan erikseen myy?

MikkoS 10.12.2011 20:54

Kuulostaa mielenkiintoiselta. Voisitko vähän kertoa kyseisestä projektista mitä osia ja muuta muokkaamista siihen tarvii tehdä. Kuvat tietty valmiista paketista olis kiva :)

grandi 11.12.2011 00:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jande (Viesti 827818)
eli ois mahdollista tehdä tuollaisia välilaippoja.
vw 1.9td-/tdi koneen ja aisin aw-71 automaatti laatikolle

jos kiinnostaa niin vois tehdä muutaman ylimääräisen.

tarvittaessa myös bolt on paketteja.


Pystyisitko tehä vw 1.9 Tdi koneelle joka laitettais Vitaran automaattiin?
Sellaiselle olis tarvetta.

konttikaira 11.12.2011 20:25

Hinta kiinnostaa. Missä kaikissa malleissa tuota laatikkoa on ollut?

Jande 11.12.2011 20:51

välilaippa 150e
http://www.nuceng.ca/bill/volvo/database/tranny.htm
tuolta löytyy volvon mallit missä vaihteistoa on.
vitarassa muistaakseni kans aisin aw aski.
joissain omegoissa oli kans aw aski.

itellä volvon 240 aw71 jimnyssä.

heikkinen 13.12.2011 21:41

Laipalle olis kiinnostusta.Mitä bolt on paketti sisältää/hinta ?

Jande 14.12.2011 18:17

bolt on paketti sisltää.
välilaipan, sekä adapterin kampiakselin ja vetolevyn väliin, 3mm vetolevy aihion.+ asennus ohjeet+ sopivan startin tyypin. uusi välitetty startti alle 100e

hinta on vielä auki.
riippuu sorvarin aikataulusta sekä montako sarjaa tehdään.

heikkinen 14.12.2011 21:18

Muutetaan kiinnostuksen kohde tuohon bolt on sarjaan mikäli hinta pysyy "siedettävänä"

sos 15.12.2011 10:20

mites adapteria suikan 1,3kone ja aw aski

Jande 15.12.2011 15:34

suikan konetta ei enää ole joten ei pysty tekemään.

kippo86 24.12.2011 08:16

Kiinnostaa tommonen polt on sarja.

Onko väliä minkä mallisesta volvosta laatikko on (bensa/diesel)? Ja onko mitä merkitystä jos laatikko on aw71-03? :confused:

temmi_hoo 24.12.2011 09:32

Suikkaanko näitä ollaan työntämässä?

kippo86 24.12.2011 09:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja temmi_hoo (Viesti 832539)
Suikkaanko näitä ollaan työntämässä?

En minä muista tiedä, mut ite ainaki oon...

Jande 24.12.2011 12:01

suikkaan enimäkseen menny, toki sen voi laittaa mihin vaan.
välilaippoja ois pari vielä. bolt on sarjan teko menee tammikuun puolelle.
eli sit voi ostaa loput osat jos ei ite halua tehdä.
hinta vielä auki kun sorvarilla ollu kiireirä ettei ole vielä kerinnyt tekemään osia.
itellä on kyseinen paketti jimnyssä.


tuo laippa pitais käydä kaikkiiin aisin sarja automaattiin. aw 70 aw71 ainakin.

Jande 10.01.2012 22:27

ensi viikon aikana alkaa bolt on paketin teko.
hinta arvio 300-400e
sisältää välilevyn, adapterit koneen ja turbiinin väliin ja uuden vetolevyn..
tai pelkkä välilevy 150e

laittakaa privaa niin tietää varata sarjoja.

smgt 10.01.2012 22:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 (Viesti 832520)
Kiinnostaa tommonen polt on sarja.

Onko väliä minkä mallisesta volvosta laatikko on (bensa/diesel)? Ja onko mitä merkitystä jos laatikko on aw71-03? :confused:

käsittääkseni bensassa ja diiselissä on sama laatikko.
mutta kytkin kopassa on eroa.

jos laatikko on diesel volvosta niin sen pitäis mennä suoraan kaikkiin vanhempiin vw dieseleihin.

Jande 10.01.2012 23:04

volvon 6 koneen laatikko ei käy suoraan 4 lohkoon.
aw sarjan laatikkolle on tämä sarja. joka on zf laatikkoa lujempi.

tiivonen 11.01.2012 06:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja smgt (Viesti 838588)
käsittääkseni bensassa ja diiselissä on sama laatikko.
mutta kytkin kopassa on eroa.

jos laatikko on diesel volvosta niin sen pitäis mennä suoraan kaikkiin vanhempiin vw dieseleihin.

740(760??)/940 Diisseleissä oli zf-laatikoita ja bensoissa aw70/71(L). Zf:ssä tais olla lyhkäsemmät välitykset ainakin pienissä vaihteissa. Aw71 on hiukan vahvempi kuin aw70 ja siksi niitä löytyykin turboista. Välityksien eroista ei muista... jos turbiibilukko eli L löytyy niin aw70 lukitsee pienemmässä nopeudessa, mutta sillä lienee offikäytössä vähempi merkitystä. Kaikki info huonosta muistista aamukaffen yhteydessä, eli fäkt tsekki wikipediasta tai autowikistä paikallaan :D

smgt 11.01.2012 08:26

näin se saattaa ollakkin.
onko aw sarjassa irrotettava kytkinkoppa?

onko 4 ja 6 koneella sitten iso ero kun 6 laatikko menee kuitenkin 5 koneen perään?

omassa kulkineessa on dieselin m47 2,5tdi:n perässä

sisua45 13.01.2012 17:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja smgt (Viesti 838645)
näin se saattaa ollakkin.
onko aw sarjassa irrotettava kytkinkoppa?

onko 4 ja 6 koneella sitten iso ero kun 6 laatikko menee kuitenkin 5 koneen perään?

omassa kulkineessa on dieselin m47 2,5tdi:n perässä

Sitten on vielä olemassa: 2.0 D (D20) 1986 cm³ 5-sylinterinen diesel 68 hv (1979-81). Noita koneita oli 244 malleissa jonkun verran, vähän laiskoja. :D Onkohan niissä sama pulttikuvio kuin uudemmissa viitosissa?

Pari audin bensa-viitosta löytyy irtonaisena nurkista.

smgt 13.01.2012 23:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 839478)
Sitten on vielä olemassa: 2.0 D (D20) 1986 cm³ 5-sylinterinen diesel 68 hv (1979-81). Noita koneita oli 244 malleissa jonkun verran, vähän laiskoja. :D Onkohan niissä sama pulttikuvio kuin uudemmissa viitosissa?

Pari audin bensa-viitosta löytyy irtonaisena nurkista.

moottorin pääty on sama kuin 6 diiselissä.
samaa konetta on audi 100 mallissa jossa sitä on käytetty paljo enemmän.
volvolla oli muistaakseni 78-79 vuosina tuota 2 litrasta.
joka tapauksessa vain muutamana vuotena :)


Sivu luotu: 11:47 (GMT +2).