Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Land Rover Defender savuttaa (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=91635)

valu 08.12.2011 19:38

Land Rover Defender savuttaa
 
Koneena TD5 ja auton vm.2004
Savua tulee oikein niin maan paljon ku vähä antaa jenkaa mutta tyhjäkäynnillä ei ja käy ihan nätistikin,mutta joskus aina ei lähe ees käymäänkään.Pakoputkesta lentelee semmosia noki kikkareita kanssa,voisko olla joku suutin kipeenä?Vaihdettuja osia on jo polttoainesuodatin,ilmansuodatin,rail putken päähän tuleva paineanturi.

Pikaisia ideoita otan vastaan kiitos.

Mika_T 08.12.2011 19:59

Minkäs väristä savua se puskee?

Sinistä? harmaata? mustaa?

Kertoo jo vähän viasta kun tietää minkäväristä savua se puskee.

valu 08.12.2011 21:39

Kyllä sieltä tulee ihan voima savua eli mustaa tulee putken täydeltä ja vähän enempikin.
Kierroksia ottaa aikas hitaasti ja auto ei kiihdy yhtään mihinkään.

pee 08.12.2011 21:45

ollenkaan niitä td5 koneiden suutinrauhasten liristelyä tuntematta, tulis mieleen ne kauhutarinat...

oleks googlannu ne td5 perusmurheet ? onks ahtoputket ehjät ?

esim: http://www.roverfriends.fi/foorumi/viewtopic.php?t=3180

ja: http://forums.offipalsta.com/archive...p/t-78005.html

Angelo 08.12.2011 22:04

Ecun punainen liitin kannattaa tarkistaa. Öljyä jos löytyy niin voisi olla siinä vika.

-MaTTi- 08.12.2011 22:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 827185)

Olisko tälleen helpompilukunen? http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=78005

pee 08.12.2011 22:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 827207)


heh :o - on !


-MaTTi- modeks !!!

valu 08.12.2011 22:10

Huomen jatkuu tutkimukset.

solihull 09.12.2011 09:15

Kannattaa katsoa myös jos on EGR-venttiili auki tai raollaan... mutta ei se nyt noin isoja ongelmia kokonaisuudessaan aiheuta.

TT

valu 09.12.2011 10:07

Milai tuo suutin muuten lähtee pois,mitä tarvii purkaa,näyttää aikas hämärältä ratkaisulta????

ranke 09.12.2011 18:23

Ettei olis turbo jostain syystä pois pelistä, jos kerran voimaton ja palamatonta dieseliä tupruttaa, eli ilman puutetta syöttöön nähden.

TEMÄHIK

hiski 09.12.2011 18:44

Eiköhän siinä ilmamassan mittaus rajoita ruiskutettavaa polttoainemäärää jos ahdin on pois pelistä.

Tosin hiipuva ilmamassamittarikin voi aiheuttaa ongelmia, mitäs se tekee jos koittaa massamittarin piuha irti?.

valu 09.12.2011 19:32

Juu eli 2.syl suutin saatu pois ja huomasin et toinen niistä pulteista oli löysäs mikä yhdistää sähköpotikan ja suuttimen eli nyt nippuun ja kokeillaan käymään.Imusarja ja egr putsattu sisältä tyystin.Jos ei vörki vieläkään niin sitten kokeillaan muita juttuja.

On muuten lisääntynyt moottoriöljy tai siis pitäis sanoo et diesel öljytilassa mutta se johtu mahtollisesti siitä 2 suuttimesta.Kansi on ehjä.

valu 09.12.2011 19:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiski (Viesti 827469)
Eiköhän siinä ilmamassan mittaus rajoita ruiskutettavaa polttoainemäärää jos ahdin on pois pelistä.

Tosin hiipuva ilmamassamittarikin voi aiheuttaa ongelmia, mitäs se tekee jos koittaa massamittarin piuha irti?.

Vois juu siinäkin olla mahollinen oire kyllä.Koitetaan tulille taas ku saa nippuun.

Angelo 09.12.2011 20:14

Laske sitä öljyä hyvissä ajoin pois. Työkalut vierelle ja ilmaa läpäisemätöntä kangasta. Jos ryntää niin imuputkea pois ja tukkoon.

valu 09.12.2011 22:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Angelo (Viesti 827512)
Laske sitä öljyä hyvissä ajoin pois. Työkalut vierelle ja ilmaa läpäisemätöntä kangasta. Jos ryntää niin imuputkea pois ja tukkoon.

Joo mutta kyllä se vika tarvis saaha pois ennen kuin se ottaa hullut tai ainakin pyrkimys on siihen :)

Angelo 09.12.2011 22:32

No katsoitko sen punaisen liittimen? Aika helppo tarkistaa.

valu 09.12.2011 22:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Angelo (Viesti 827572)
No katsoitko sen punaisen liittimen? Aika helppo tarkistaa.

Se muuten jäi vielä kattomatta,missäs se on?

Angelo 09.12.2011 23:00

Vänkärin penkin alla, punaiseen liittimeen tulee suuttimien johtosarja joka öljyää Ecun. Aiheuttaa kaikkea kivaa just käynnistymiseen ja tehottomuuteen liittyvää.

Öljyn tasoa se ei kyllä lisää, siihen veikkaisin suuttimen o-rengas vuotoa tai kansi halki..

Mikki 11.12.2011 00:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja valu (Viesti 827488)
Kansi on ehjä.

Millä tarkastit???
Jos on halki öljytilaan polttoainekanava, niin ei muuten erotu kun irroittamalla ja painetestillä!!!

Sitten ei jää vaihtoehdoksi kuin vuota suutintiiviste, mutta se ei mustaa sauhua tee, vaan sammuttaa koko pannun!
Sitte se apparin penkki auki ja kato se punainen liitin. Jos on öljyä, niin uusi suuttimien johtosarja HETI! Pari kertaa pitää sen jälkeen putsata liitin, mutta johtosarjaa ei ihan ekaks kannata vaihtaa kokonaan...

Sitte ahtimesta tarkastat onko hukkaportti juuttunu, se meinaa kiusaa uskomattoman monia kun ajelevat "sunnuntai" kirkkoajoa ja ahtimen hukkaportti ei liiku --> ruostuu jumiin!!!
Siihen CRC ruosteenirroitinta ja kellosepän vasaraa (löytyy Angelolta). :D:D:D
Sitte kun liikkuu niin grafiittipohjaista deodoranttia perään ja toimii taas jonku aikaa, ellet ala moottorin woimawaroja kuten pitääkin!

valu 12.12.2011 18:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikki (Viesti 827946)
Millä tarkastit???
Jos on halki öljytilaan polttoainekanava, niin ei muuten erotu kun irroittamalla ja painetestillä!!!

Sitten ei jää vaihtoehdoksi kuin vuota suutintiiviste, mutta se ei mustaa sauhua tee, vaan sammuttaa koko pannun!
Sitte se apparin penkki auki ja kato se punainen liitin. Jos on öljyä, niin uusi suuttimien johtosarja HETI! Pari kertaa pitää sen jälkeen putsata liitin, mutta johtosarjaa ei ihan ekaks kannata vaihtaa kokonaan...

Sitte ahtimesta tarkastat onko hukkaportti juuttunu, se meinaa kiusaa uskomattoman monia kun ajelevat "sunnuntai" kirkkoajoa ja ahtimen hukkaportti ei liiku --> ruostuu jumiin!!!
Siihen CRC ruosteenirroitinta ja kellosepän vasaraa (löytyy Angelolta). :D:D:D
Sitte kun liikkuu niin grafiittipohjaista deodoranttia perään ja toimii taas jonku aikaa, ellet ala moottorin woimawaroja kuten pitääkin!

Joo eli punainen ecun liitin tarkastettu ja naftaahan siellä oli,putsasin sen ja avasin ecunkin ja puhaltelin ilmalla mutta ei alka viel toimimaan.
Käy hyvin tyhjäkäyntii mutta kun kaasua painaa niin kierrokset ei nouse juuri mitään vaan alkaa heti savuttaan,myös hukkaportti koitettu ja se liikkuu ihan hyvin.Mitähän nyt tekis??

kaitsu 12.12.2011 18:44

Pyöriihän ahdin????

defet 12.12.2011 18:47

veikkaisin kans ettei ahdin ole mukana tai ahtoputki irti

pee 12.12.2011 19:03

tuliks tää vika yhtäkkiä, kovan rasituksen, vai ei tietoa ?

Angelo 12.12.2011 21:26

Ahtaa kumminkin normaalisti? Pieni ahtomittari ei paljoa maksa ja tosi helppo kytkeä vaikka tilapäisesti jos ei muuten selviä. Välijäähdytin kannattaa katsoa kanssa, nää öljyää sitä ja saattaa ahdistaa ennen jäähdytintä. Eli onko ahto putket kovana? Sit jos väli jäähdytin ok, voi letku olla antautunut. Sisäpinta irronnut muutamasta mitä ja tukkii putken kun paine menee kangas kerrokseen.

Mut selvitä nyt ekeksi se suutin ongelma. Jos naftaa menee öljyn sekaan ei se oikein voi käydä, vai?


Sivu luotu: 22:47 (GMT +2).