Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Ahdin Pajeroon? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=91301)

kkartsa 28.11.2011 22:54

Ahdin Pajeroon?
 
nyt tarvittas ihmisten mielipiteitä pajeron uudesta turbosta pajerohan on 2.3td koneella, mikä vnt ahdin ois sopivan kokoinen kyseiseen koneeseen?

Nuhapumppu 28.11.2011 23:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kkartsa (Viesti 823791)
nyt tarvittas ihmisten mielipiteitä pajeron uudesta turbosta pajerohan on 2.3td koneella, mikä vnt ahdin ois sopivan kokoinen kyseiseen koneeseen?

Garret gt2052 on ihan passeli tuohon koneeseen,herää alhaalta ja jaksaa ahtaa ylhäälläkin. Nuita käytetään mm. E39 530D bemareissa. Juotuu tekemään muutamia muutoksia muttei paljoa.

kkartsa 29.11.2011 08:23

onko nuhapumpulla omaa kokemusta kyseisen ahtimen laitosta löytyskö kuvia? pakosarjan laippa ei vissiin käy että välilaipan joutuu tekemään?

Nuhapumppu 29.11.2011 11:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kkartsa (Viesti 823853)
onko nuhapumpulla omaa kokemusta kyseisen ahtimen laitosta löytyskö kuvia? pakosarjan laippa ei vissiin käy että välilaipan joutuu tekemään?

Kaveri moisen sinne laittoi. Joo pakosarjaan pitää tehdä sovite,akku kääntää pitkittäin,pesunestesäiliö pitää siirtää moottorin toiselle puolelle.
Ite turboon piti siipiensäätöön vaihtaa alipaineella toimivan kellon tilalle painekello,öljyputki tehdä uusi ja pakoputki on kans aika rajoilla että sopii turbon ja rintapellin väliin.
http://personal.inet.fi/cool/nettijussi/uus_turbo.jpg
Aika täyttä tulee olemaan pajeron konehuoneessa. Mutta eikait se kun alkaa tekemään niin siinähän ne vastoinkäymiset sitten opastaa miten pitää tehdä.

kkartsa 30.11.2011 22:21

onkos kaverillas miten pitkään ollu ahdin kiinni,miten heräilee, paljos max ahdot, tuon ahtimen tuotto varmaan parempi mitä ton 2.3td vakio? itellä ahdot tällä hetkellä 1.3bar, l200 imusarja, perus syötönlisäys, karan kääntö isompi putki, mutta herää tuo ahdin jotenki myöhään eli alakierroksille kaipais kyllä eloa?

Nuhapumppu 01.12.2011 00:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kkartsa (Viesti 824474)
onkos kaverillas miten pitkään ollu ahdin kiinni,miten heräilee, paljos max ahdot, tuon ahtimen tuotto varmaan parempi mitä ton 2.3td vakio? itellä ahdot tällä hetkellä 1.3bar, l200 imusarja, perus syötönlisäys, karan kääntö isompi putki, mutta herää tuo ahdin jotenki myöhään eli alakierroksille kaipais kyllä eloa?

Ei ole enää tuota kun hajosi laakerit viallisen öljypumpun takia,ja nuihin ei garret myy korjaussarjoja ollenkaan niin antoi sitten asian olla,osat löytäis jos jaksais tehdä salapoliisi työtä tovin. Kuulema alkoi ahtamaan heti kun tyhjäkäynniltä polkaisi kaasua ja paineita oli 1,4bar,tuolloin pajero veti kuulema uskomattoman hyvin. Tuollainen ahtaa jonkun 2-2,5bar aika huoletta eikä pahemmin pakolämmöt/paineet vielä tuolloin karkaile,näin isotpojat on minulle ainakin sanoneet.
Joo se 2.3td vakio ahdin on metsään huono,siinähän ei ole hukkaporttia ja on aika ylävireinen ahdin.

Dectane 01.12.2011 11:39

Aika paljo teillä on kyllä ollu pajeroissa ahtoja, ainaki mun mielestä.. Alkaa varmasti jo pakopaine karkaileen :D Laittakaa samalla ne pakopainemittarit kun noita turboja laittelette niin näkee vähän mitä silläki saralla tapahtuu :D

Itelle oon kans uutta ahdinta katellu ku tuntuu että alkaa tuo vanha loppuun, ja muutenki pitäis saada vähän vetoa lisää.. Tuosta gt20vnt:stä ois kyllä aikasempaaki kokemusta ja varmasti pelais pajerossaki hyvin mutta hirvittää tuo laatikon kohtalo vnt ahtimella.. Remmiahtimen muuten laittasin mutta sillä nyt ainaki paikat saa rikki näistä louskuista. Jos sitä jonku näppärän holsetin tuonne työntäs? Kuullostaa ainaki shellin baarissa miehekkäämältä ku pajerossa on holsetti pellin alla :o

tdi 01.12.2011 11:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 824549)
Kuullostaa ainaki shellin baarissa miehekkäämältä ku pajerossa on holsetti pellin alla :o

hah totta turiset :D:D

kkartsa 01.12.2011 18:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 824549)
hirvittää tuo laatikon kohtalo vnt ahtimella..

Kaikenhan saa rikki ;) ja voihan sen laatikon aina vaihtaa :D

Nuhapumppu 01.12.2011 21:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 824549)
Aika paljo teillä on kyllä ollu pajeroissa ahtoja, ainaki mun mielestä.. Alkaa varmasti jo pakopaine karkaileen :D Laittakaa samalla ne pakopainemittarit kun noita turboja laittelette niin näkee vähän mitä silläki saralla tapahtuu :D

Tuon kokoisella ahtimella niin ei varmasti pakopaineet karkaile 1,4bar paineilla,eikä tuolla 2,3TD vakio ahtimellakaan. Nuo molemmat on oikeasti kunnon kokoisia kun vertaa tuohon 2,5TD pikkupaskaan. Eikä sinun tartte niin siitä laatikosta huolehtia,se ei enää ole niin heikko kuin 1gen pajeroissa. Mutta oikeassa olet,pakopaineita ja myöskin lämpöjä kannattaa seurata,varsinkin lämpöjä VNT kanssa,tulee äkkiä juuttuva/puuttuva siipinen:D

SptV 04.12.2011 10:36

Miten tuon alipainekellon vaihto paineelliseen käytännössä menee?

Olisi hyllyssä kaksi vnt ahdinta. Toinen säätää siipiä sähköllä toinen alipaineella, painekellot vaihtamalla saisin molemmat ahtimet hyötykäyttöön.

Mistä uudet kellot?
Muuta huomioitavaa?

jyrden 04.12.2011 11:57

Jostain VAG:n sukusesta löytyy VNT-ohjaukseen sopivaa kelloa... En vaan muista, että missä mallissa ois sellanen ali-/ylipaine kello. Itekkins ellasen sattumalta löysin ja ostin heti pois. En kyllä oo VNT:tä asentanut Pajeroon, vaan se on tällä hetkellä velin Turbo Luupäässä.
Itse seuraavaan Pajeron koneen kylkeen ja korjauksen yhteydessä laitan 300 Mersustalähtösin olevan Garretin. Ja ellei toi riitä niin sit ois Holset He221:nen....

Nuhapumppu 04.12.2011 13:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SPTV (Viesti 825631)
Miten tuon alipainekellon vaihto paineelliseen käytännössä menee?

Olisi hyllyssä kaksi vnt ahdinta. Toinen säätää siipiä sähköllä toinen alipaineella, painekellot vaihtamalla saisin molemmat ahtimet hyötykäyttöön.

Mistä uudet kellot?
Muuta huomioitavaa?

Kaveri laittoi TD camryn turbosta kellon,teki itse sen tangon ja kierteet siihen.


Sivu luotu: 12:58 (GMT +2).