Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   2.8 gr Patrol öljynpaine (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=91257)

nove 27.11.2011 21:05

2.8 gr Patrol öljynpaine
 
Ongelma: moottoriölpin paine on heikko, vaikkakin öljyjä on vaihdeltu. Onko (jos on) ja missä ölpin ohivirtausventtiili? Onko mahdollista kirrata, esim jousta vaihtamalla tai muutoin.. Vai onko ölppipumppu topolina ja paineen nostoon ainoa vaihtoehto on pumpun vaihtaminen..

PatrolGR 27.11.2011 21:06

ootko mitannu erillisellä painemittarilla ? Saattapi myös olla öljypaineanturi kakkanen

nove 27.11.2011 21:40

en ole mutta sen huomaa jo vanttilien nakutuksesta jotta paineet ei riitä yläkertaan..

BryGgi 27.11.2011 22:35

alakerran laakerit finaalissa?

nove 28.11.2011 05:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi (Viesti 823470)
alakerran laakerit finaalissa?

No tietysti tämäkin on tullut mieleen.. mutta jos nyt lähtis ensteks selvittämään tuon ohivirtausventtiilin toiminnan ennen kun laitan konetta osiksi. Toinen juttu, löytyykö tuosta ohivirtausventtiilistä mitään "räjäytyskuvaa" tai vastaavaa jotta vois ryhtyy sitä tutkimaan? Kiitokset etukäteen.:rolleyes:

HCK 28.11.2011 07:48

Mahtaa olla sama raapasta koko pumppu pöydälle ja mitata välykset. Mulle maksoi koneistus satasen hujakkaa ja tuli paineet kuntoon kerrasta. Taitaa olla tyyppivika nuissa.
Miten onko kylmänä miten paineita?

nove 28.11.2011 07:56

kylmänä paineet semmoset reilu 3kg/cm² lämmetessä öljy tohon 80Cº ni tippuu lähelle nollaa, ei hirveemmin uskalla ajella, tosin koneessa nyt uudet öljyt jotain hi-tec paskaa.. mutta ei se vanhoillakaan ölpeillä pysyny hyvänä.. Onko muuten paskamainen operaatio tuo pumpun irrotus eli ilmeisesti öljypohja pois ja niin edelleen?

HCK 28.11.2011 08:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nove (Viesti 823510)
kylmänä paineet semmoset reilu 3kg/cm² lämmetessä öljy tohon 80Cº ni tippuu lähelle nollaa, ei hirveemmin uskalla ajella, tosin koneessa nyt uudet öljyt jotain hi-tec paskaa.. mutta ei se vanhoillakaan ölpeillä pysyny hyvänä.. Onko muuten paskamainen operaatio tuo pumpun irrotus eli ilmeisesti öljypohja pois ja niin edelleen?

Jakopää pois,syyläri pois(suosittelen ei pakkoa), öljypohja pois, alapyörä pois ja öljy pumppu pois. Muutama tehokas tunti jos ei vastuksia pohjolan tallissa. Se ylipaine venttiili on siinä pumpussa itsessään.

nove 10.12.2011 10:21

Öljypumppu..
 
Hello..

Nyt kun työt ja kiireet hieman helpottaneet, ni kerkee taas paneutumaan tuohon projektiin..

Sain jostain netin kätköistä ladattua patikan 260 korjaamokirjan, mutta kun tuo Espanjankielen kurssi jäi kouluaikoina lyheksi, ni tuon kielen kanssa on ongelmia..
Kuvista nyt jotain toki ymmärtää, mutta tuossa ohessa kuva ja tuumailin jotta saako tuon pumpun pois paikaltaan ilman öljypohjan irroitusta. Eli irroittaa vain öljypohjan etupään pultit jolloin käsittääkseni tuo pumppu on käsissä..

Asiasta toiseen kun ei auennut meitsille tuon "välyksen" mittaaminen ja ylipäätään tuo välys, ni koskeeko se päittäinvälystä vai pumpun pesävälystä.. vai mitn..:eek:


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=95321



Löytyykö keneltäkään tuota patikan 260 (2.8 dsl) korjaamokirjaa vaikka englannin kielisenä, olis vaan eri apu. Laittaa voi vaikka s-postiin

Danke!



sumpe 10.12.2011 13:26

Eikös toi imuputki mahda olla pumpussa kiinni joten taitaa olla mahdoton tehtävä saada kampiakselilta tulemaan ulos ilman et ottais ö,pohjaa pois.

mikkoimp 10.12.2011 22:40

ja tietysti se ö-pohja nyt kannattaa kokonaan tipauttaa jos kumminkin sitä joutuu löysäämään, näkee mitä on pohjalla paskaa ja samalla tietysti vilkaisee laakerit..

Jare 10.12.2011 22:43

Pitääkös huhu paikkaansa, että noi öljypumpun pultit löystyy, jolloin pumpun ja lohkon välistä alkaa paine karkaamaan???

nove 12.12.2011 22:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HCK (Viesti 823507)
Mahtaa olla sama raapasta koko pumppu pöydälle ja mitata välykset. Mulle maksoi koneistus satasen hujakkaa ja tuli paineet kuntoon kerrasta. Taitaa olla tyyppivika nuissa.
Miten onko kylmänä miten paineita?


Pumppu purettu ja välystä tuntus olevan joka suhteessa mutta paljon on sopiva tai "ei haittaa"?

Toinen mielenkiintoinen huomio tuossa purkaessa jonka tein, niin joku seppä vaihtanut laturin ja laturin päässä öljypumppu, joka kytketty samoihin kanaviin lohkossa missä koneen öljyt liikkuu!?
Oliskos mahdollista jotta se "viritys" vuotaa läpi eli painepuolelta pääsee sen laturipumpun läpi paineet paluupuolelle, näinollen paineita ei saavuteta vaikka pumppu olis miten timmissä?:rolleyes:

Toytdi 13.12.2011 00:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nove (Viesti 828639)
Pumppu purettu ja välystä tuntus olevan joka suhteessa mutta paljon on sopiva tai "ei haittaa"?

Toinen mielenkiintoinen huomio tuossa purkaessa jonka tein, niin joku seppä vaihtanut laturin ja laturin päässä öljypumppu, joka kytketty samoihin kanaviin lohkossa missä koneen öljyt liikkuu!?
Oliskos mahdollista jotta se "viritys" vuotaa läpi eli painepuolelta pääsee sen laturipumpun läpi paineet paluupuolelle, näinollen paineita ei saavuteta vaikka pumppu olis miten timmissä?:rolleyes:

Eikös se ole alipainepumppu siinä laturissa, ja sille on öljyvoitelu, ei kai sen pitäs vuotaa jos se on vaihettu. Kai se yleensä alkaa vuotamaan laturin puolelle akselin tiivisteestä. Aika normaali rakenne japsidieselissä.


Sivu luotu: 02:46 (GMT +2).