![]() |
Warn XD 9000 kytkentäkaavio
Tuli tuossa hiljattain ostettua käytetty (melko vanha) Warn XD 9000 12v vinssi. Vinssistä on kaken piuhat irti siitä liittimestä mihin ne alkuperäisesti tulisi, ja kauko on kytketty omalla virityksellä releboxiin. Virtapiuhat uupuvat myös.
Pitäisi saada kytkentäkaavio tai apua kytkemiseen (kuva releboxista kytkettynä jos jollain sattuu XD 9000 olemaan) niin tiedän tarkastaa tuon kaukosäädin virityksen kytkennän sekä kytkeä virtapiuhat oikeisiin paikkoihin. Liitin yhden irronneen abiko liittimen siihen mihin oletin sen kuuluvan, ja kokeilin apuvirtakaapeleilla uloimpiin kuparikiskoihin virtaa. Kaukosäätimestä ohjattaessa releboxi vaan naputti ja otti melkoisen määrän virtaa. Mutta itse vinssin moottorista ei kuulunut pihahdustakaan. Tämä vinssin ollessa vapaalla sekä vaihde kytkettynä. Pitäisikö muuten vinssin ollessa vapaalla, jaksaa tuota rumpua pyörittää kevyin käsivoimin? Sen saa kyllä pyörimään käsin, mutta melko kovalla voimalla saa vääntää. Entä voiko vinssin moottorin toimivuuden testata kytkemällä virran suoraan vinssille menevään punaiseen ja toiseen mustista kaapeleista? Kokeilin tuota mutta moottorista ei kuulunut elon merkkejä. |
Onkohan kytkentä sama kuin nykyisessä uudessa saman mallisessa:
http://www.warn.com/truck/winches/sr...8/36138-D4.pdf |
täälläkin on jotaa kytkentä ohjeita
http://www.tacomaterritory.com/~ccor..._Sheet_XD9.pdf |
Joo kyllä noiden avulla jo eteen päin pääsee.
Tuon kaukosäätimen kanssa tuossa näköjään on tehty omia modauksia kun nykyinen ei ole kun kolmella piuhalla. Alkuperäinen ilmeisesti viidellä. Releboksi hiukan erilainen, mutta sama määrä releitä löytyy. Jos jollain on vanhan mallin releboxi, niin kuvia kaivattaisiin. Pitää tuosta omasta boksista ottaa kuva tänne malliksi. |
3 Liiteet
Onks sulla sellanen vinssi, jossa relepoksi on itegroitu vinssin rungon päälle. Mulla on oman vinssin huolto jus menossa. Siks piirtelin itselleni kuvan johdoista ennenkuin purin osiin. Tossa kuvassa vihreä ja musta ohjaa vinssiä. Valkosesta menee +sähkö kapulalle ja ruskea on maa. Eli heräte tulee kapulalta aina kahdelle rele-solenoidille. Molempien solenoidien pitää toimia, muuten moottori ei pyöri.
Kolme ja viisnappasessa ohjauksessa ei ole muuta eroa kuin, että viis napasessa kulkee maakin kapulan kautta. Kolmenapaisessa solenoidit saa maata koko ajan. Punanen nuoli on akulta tuleva paksu + virtakaapeli. A, F1 ja F2 navoista lähtee johdot moottorille. Toisessa kuvassa on vinssin moottori ja siihen merkattu neljä napaa. Mootorin voi testata yhdistämällä maajohdon vinssin runkoon eli pulttiin moottorin alapuolella. Sitten yhdistää vaikka ruuvimeisselillä A ja F2 navat ja antaa + virtaa F1 napaan, niin vinssi pyörii toiseen suuntaan. Vastaavasti yhdistämällä A ja F1 ja antamalla virtaa F2 napaan, vinssi pyörii toiseen suuntaan. |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 16:36 (GMT +2). |