Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Vanne sekoilua (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=91000)

Etukeno 20.11.2011 18:16

Vanne sekoilua
 
Mikähän mahtaa olla 88 pajeron vanteen oikea ET, jossain luki että 0-20? Sain sillon auton mukana kolmet "ylimääräset" vanteet joista koitin kattoa merkintöjä.
Löyty seuraavanlaista:

1)Mangels T-6JJx15-1490 DOT6/00 Made in Brasil 135 (nää on ilmeisesti Pajeron alkuperäset? Väri valkoinen ja kyljessä sin ja pun raidat)

2)Tuntematon valm. J15x6JJ DOT TOPY 210 (kahdessa vanteessa tämän 210:n korvasi 228 ja 384) 83 S3.8

3)Tuntematon valm. J15x6JJ DOT (välissä joku merkki) 7 96 LJ26


Tuo 15x6 vielä on selkeä mutta jos joku tietää mitä nuo kaikki muut tarkoittaa niin olkaa ystävälliset ja täsmentäkää :)
Ilmeisesti offset ei käy ilmi mistään noista merkinnöistä? On vaikea mitatakaan kun on vielä vanhat kumit päällä. Tarkoitus olis hommata uudet nastarenkaat joillekin noista mutta kun en tiedä ihan varmaksi onko noi kaikki edes Pajeroon sopivia. Nuo 1) - kohdan vanteet ainakin oli alla viime talvena.
Kiitti vastauksista jo etukäteen, olenhan sentään ajoissa tän talvirengas-asian kanssa :D

-MaTTi- 20.11.2011 18:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Etukeno (Viesti 821015)
Mikähän mahtaa olla 88 pajeron vanteen oikea ET, jossain luki että 0-20? Sain sillon auton mukana kolmet "ylimääräset" vanteet joista koitin kattoa merkintöjä.
Löyty seuraavanlaista:

1)Mangels T-6JJx15-1490 DOT6/00 Made in Brasil 135 (nää on ilmeisesti Pajeron alkuperäset? Väri valkoinen ja kyljessä sin ja pun raidat)

2)Tuntematon valm. J15x6JJ DOT TOPY 210 (kahdessa vanteessa tämän 210:n korvasi 228 ja 384) 83 S3.8

3)Tuntematon valm. J15x6JJ DOT (välissä joku merkki) 7 96 LJ26


Tuo 15x6 vielä on selkeä mutta jos joku tietää mitä nuo kaikki muut tarkoittaa niin olkaa ystävälliset ja täsmentäkää :)
Ilmeisesti offset ei käy ilmi mistään noista merkinnöistä? On vaikea mitatakaan kun on vielä vanhat kumit päällä. Tarkoitus olis hommata uudet nastarenkaat joillekin noista mutta kun en tiedä ihan varmaksi onko noi kaikki edes Pajeroon sopivia. Nuo 1) - kohdan vanteet ainakin oli alla viime talvena.
Kiitti vastauksista jo etukäteen, olenhan sentään ajoissa tän talvirengas-asian kanssa :D

Orkkisvanteiden ET on +22. Mangelssit ovat hyvin monessa Pajerossa, mutta ne eivät ole alkuperäiset.

Saathan sä mitattua ET:n kumit päällä ollessakin rullamitalla aika lähelle. Sihtaat vaan silmällä renkaan ulkopintoja myöten pitäen mitan pään keskireiän sisäpuolella. Siitä lasket erotuksen.

http://img593.imageshack.us/img593/3528/pajero1.jpg

HeikkiH 20.11.2011 19:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 821029)
Saathan sä mitattua ET:n kumit päällä ollessakin rullamitalla aika lähelle. Sihtaat vaan silmällä renkaan ulkopintoja myöten pitäen mitan pään keskireiän sisäpuolella. Siitä lasket erotuksen.

Laudan pätkä renkaan kylkeä vasten ja siitä mittaa ni jää virhemarginaali pienmmäksi silmämääräiseen sihtaamiseen verrattuna.

KoniJeep 21.11.2011 17:00

Sattuskos Matilta löytymään tuollaista paperia 2003 mallin 3,2 pitkästä pajeerosta?

sisua45 21.11.2011 17:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 821029)
Mangelssit ovat hyvin monessa Pajerossa, mutta ne eivät ole alkuperäiset.

Maahantuoja on varmaan ruuvannut noita mankeleita pajeroihin, talvirenkaisiin. Mullakin oli paherossa 7x15 mankelit ja päällä hakkapeliitat.

BJ-40/76 21.11.2011 17:47

Offsetin mittaaminen:
 
otetaan lauta, ja mitataan kiinnityspinnan etäisyys ensin sisäpuolelta, saadaan vaikka 125mm, sitten samatemppu ulkopuolelta saadaan vaikkapa 75mm. ja offset lasketaan: sisämitta - ulkomitta ja erotus jaetaan 2:lla

siis (125-75)/2 = 25

ja käytä valitsemasi vanteet autossa alla, että sopii varmasti pöyrimään.

-MaTTi- 21.11.2011 22:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep (Viesti 821354)
Sattuskos Matilta löytymään tuollaista paperia 2003 mallin 3,2 pitkästä pajeerosta?

Ei ou.


Sivu luotu: 15:01 (GMT +2).