Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   detroit locker,aussie locker tms. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=90753)

Slayer 14.11.2011 10:21

detroit locker,aussie locker tms.
 
Moro

mikäs noista automaattilukoista on kestävin ja paras? ajattelin berttaan lyödä sellaiset. mistä saa ja mihin hin

Taan?

pjtk 14.11.2011 10:39

Eiköhän se vahvin (kallein) ole detroitti. Siinä kun tulee uusiks koko murikka. Aussie ynnä muut luncbox lockkerit korvaa murikasta vain pikku rattaat: http://www.offroaders.com/tech/Lunchbox-lockers.htm
Detroitti: http://www.offroaders.com/tech/Detro...ic-lockers.htm

lacrits68 14.11.2011 10:42

moi!

"korvaako" tuollanen automaatti lukko esim paineilma käyttöisen manuaalilukon?

Eli sellanen pro/con juttu! Kai noissa kummassakin on hyvät ja huonot puolensa?

//Janne

Slayer 14.11.2011 11:00

Onko lockrightit sitten ollut heikkoja hajoamaan? missä hinnoissa noi pyörii? Detroit ja lockrightit?

hakoteilla 14.11.2011 11:48

HJ:ssa ollut Aussie Locker n. 60 tkm, ei mitään moitittavaa käytön tai kestävyyden suhteen. Renkaat 33":t.

BJ:ssä 37" kumeilla vastaava kapistus, mutta Powertraxin LockRight, kestänyt sekin on, mutta kilsoja ei ole yhtä paljoa takana. Tehoa kyllä enemmän.

Mielestäni hyvä hankinta, vielä kun hintakin on edullinen.

Slayer 14.11.2011 11:52

Mistä toi powertrax lockright ostettu ja mitä maksoi? Onko minkälainen asentaa?

hakoteilla 14.11.2011 11:57

Tilasin muistaakseni Summitilta: http://www.summitracing.com/parts/PWT-1630-LR/

Asennus on helppoa. Kitkaperään ei käy, vaatii avoimen perän. Korvaa tosiaan ne tasauspyörästön pikkurattaat. Ohjeissa oli suositellut välykset, voi olla että joutuu shimmaamaan, mutta ainakin mulla meni heittämällä paikalleen ja toimii hyvin. Käy semi- ja full-floateriin. Aussie Locker on ainakin mun mielestä täsmälleen samanlainen.

Slayer 14.11.2011 12:12

Onko aussie locker tuota powertraxia halvempi?

mparty 14.11.2011 13:15

Nykyään löytyy lunchbox lockereista myös Spartan locker jossa on nuo lukkotapit huomattavasti paksummat (= kestävämmät) kuin lock rightissa.
Mallivalikoima on vaan vielä suppeempi kuin esim lock rightissa.

http://www.lowrangeoffroad.com/index...-sl-t8-30.html

-mP

Slayer 14.11.2011 14:19

Joo ei vissiin oo spartania tohon bertan perään. laittakaa ihmeessä hintoja ja linkkejä mistä niitä saa

Slayer 14.11.2011 21:41

Vielä kaivataan linkkejä mistä noita lukkoja kannattaa tilata.

Edit. http://www.roadlessgear.com/Merchant...Store_Code=TOY

tuolta löyty halpa detroit locker. onko nämä nyt missä tulee koko murikka?

Timo_L 14.11.2011 22:38

Ei ole koko murikka, Detroitin EZ- locker on lunchbox- lukko. Detroit Locker ja Detroit Truetrac (torsen- tyyppinen limited slip) on sellaisia missä tulee kokonaan uusi murikka.


Voin kyllä Detroit lockeria suositella, ei pitänyt kadullakaan kääntyessä pahaa meteliä (kesällä ikkuna auki hiljaa ajaessa kuului pientä kilkatusta), toimii kuin unelma, nappaa kiinni metsässä hyvinkin nopeasti, ja toisaalta kevyellä kaasulla tien päällä avaa lukon helposti - jopa parkkipaikalla tiukemmissa käännöksissä. Toki reilumpi veto päällä sitten huomaa että siellä on 100% lukko takana :D

Slayer 15.11.2011 05:55

En nyt oikein tiedä minkä sitä tilaisi. varmaan mennään noilla lunchbox lukoilla ihan sen hinnan takia. sit vielä kaipaisin tietoa mistä esim. lockrightin saa halvimmalla. linkkejä. Australia vai jenkit

Jeeper 15.11.2011 08:21

1630 Lockright:

http://www.ebay.com/itm/Toyota-Landc...-/230367239039

1 kpl Rockautosta:


http://www.rockauto.com/catalog/images/Car.gif1991 TOYOTA LAND CRUISER 4.0L 3956cc L6 MFI (F) [3FE] OHVhttp://www.rockauto.com/catalog/images/Gear.gifDrivetrain : Differential Locker
RICHMOND GEAR Part # PT1630 PowerTrax (Only 4 Remaining)
4WD; Rear Differential; 30 Splines; 6 Lugs
€256.99€256.99http://www.rockauto.com/catalog/images/Remove.gifSubtotal€256.99
Country: Postal Code:
Shipping: from United States€55.18
Total€312.17

2 kpl:

http://www.rockauto.com/catalog/images/Car.gif1991 TOYOTA LAND CRUISER 4.0L 3956cc L6 MFI (F) [3FE] OHVhttp://www.rockauto.com/catalog/images/Gear.gifDrivetrain : Differential Locker
RICHMOND GEAR Part # PT1630 PowerTrax (Only 4 Remaining)
4WD; Rear Differential; 30 Splines; 6 Lugs
€256.99€513.98http://www.rockauto.com/catalog/images/Remove.gifSubtotal€513.98
Country: Postal Code:
Shipping: from United States€70.24
Total€584.22

Krisse 25.03.2012 20:05

Tuohon Läjän kitkaperään kun ei 'heittämällä' (lue: ilman muita hankintoja/askarteluja/etu- ja takaperän ristiin vaihtamista tms) taida mennä näistä kuin Detroit Locker ja Truetracki niin kyselyttää noiden suorituskykyerot siinä vaiheessa kun alkaa pito heiketä toiselta pyörältä?

Kuutisen sataa oli ainakin joltain ameriikkalaiselta iipeimyyjältä rahteineen, tulleineen ja alveineen tuo Truetracki - sikäli kun 913A610 olisi oikea tuohon.

Timo_L 25.03.2012 20:17

Truetrack vaatii pitoa huonommin pitävällä puolella että saa jaettua voimaa pitävälle renkaalle. Suomeksi sanottuna ristiriipunnasta truetrackeillä oleva auto ei liiku omin voimin kuin huijaamalla (= jarrua painamalla jolloin heikommin pitävä puoli saa pitoa).

Detroit lockerilla veto päällä ei haittaa vaikka olisi toinen puoli ilmassa.

blazer 79 08.02.2015 21:04

onko kellään kokemuksia spartan lockerista etuperässä?

Janex 09.02.2015 08:42

Yks vaihtoehto olis Kaiser. Laitoin tommosen Pajeron etumurikkaan reilu vuosi sitte. Olen ollu kyllä toistaseksi tyytyväinen. Toimii niinku pitääki ja auto kääntyy hyvin lukosta huolimatta. Kestänykki on offihommissa 35 tuuman kumeilla. Suomesta ostin ja saanee vieläkin. Hintaa noin 700€.

Kaitsu67 09.02.2015 10:22

Meinasin ja pari vuotta sitten ostaa ton keisarin, mut sitten tuli eteen sattumalta uusi Detroit Locker (100% automaattilukko) jonka lunastin pois ja toiminut Rover-perässä takana hyvin. Hiljainen se on, joskus vapauttaessaan kuuluu pieni kilahdus tms. mutta ei naputa ajaessa. Maastossa ei tarvi miettiä milloin pitää painella napeista lukkoa päälle, eli vaivatonta menoa.

Eli komppaan Timo_L:ää että hyvä ostos.

blazer 79 09.02.2015 15:11

Kiitos tiedoista ostin blazeriin dana 60 etuperän siinä oli spartan valmiina mietin vain että miten 35 booriset vetarit kestää vaiko vaihdanko suosiolla truetrackiin.

blazer 79 09.02.2015 15:12

Ja millanen on ajaa pitääkö siirtymiin aina napsaa napalukot pois.

kippo86 31.12.2017 00:20

Onko käytännön eroa detroit lockerilla ja halvemmilla automaattilukoilla?
Saako suomesta detroittia tojotan 9,5" perää?
Ja ylipäätään käykö c-klipsiperään?

baxxter 31.12.2017 00:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 (Viesti 1368278)
Onko käytännön eroa detroit lockerilla ja halvemmilla automaattilukoilla?
Saako suomesta detroittia tojotan 9,5" perää?
Ja ylipäätään käykö c-klipsiperään?

Detroit kestää ja halvat ei. Tai kait kestää ne halvemmatkin, mutta se yksi ristitappi jonka varassa ovat, ei kestä.
4x4partsin sivuilla on jotain eatonin tuotteita.
c-clippien kanssa sopii kait 187C152A detroit locker.

Timo_L 31.12.2017 01:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 (Viesti 1368278)
Onko käytännön eroa detroit lockerilla ja halvemmilla automaattilukoilla?
Saako suomesta detroittia tojotan 9,5" perää?
Ja ylipäätään käykö c-klipsiperään?

Detroit locker, Grizzly locker ja vastaavat palalukot mitkä korvaa koko murikan on toki vahvempia, ja ainakin oman komemuksen mukaan Detroit locker on hiljaisempi ja aavistuksen pehmeämpi toimimaan kuin lunchbox lockerit mitkä korvaa pelkän tasayspyörästön.

Ainakin jenkkivehkeisiin on vaikka kuinka ja paljon palalukkoja tarjolla c-clippiperiin, eiköhän niitä ole Toyotaankin?


Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja baxxter (Viesti 1368280)
Detroit kestää ja halvat ei. Tai kait kestää ne halvemmatkin, mutta se yksi ristitappi jonka varassa ovat, ei kestä.

Vahvalla ristitapilla kyllä kestää aika hyvin. Mutta Detroit locker itsessään on kestävämpi, kun siinä vaihtuu koko murikka ja lukon osat sisällä on isommat kuin samaan perään tehdyt lunchbox- lockerit.

kippo86 31.12.2017 09:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja baxxter (Viesti 1368280)
Detroit kestää ja halvat ei. Tai kait kestää ne halvemmatkin, mutta se yksi ristitappi jonka varassa ovat, ei kestä.
4x4partsin sivuilla on jotain tuotteita.
c-clippien kanssa sopii kait 187C152A detroit locker.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1368285)
Detroit locker, Grizzly locker ja vastaavat palalukot mitkä korvaa koko murikan on toki vahvempia, ja ainakin oman komemuksen mukaan Detroit locker on hiljaisempi ja aavistuksen pehmeämpi toimimaan kuin lunchbox lockerit mitkä korvaa pelkän tasayspyörästön.

Ainakin jenkkivehkeisiin on vaikka kuinka ja paljon palalukkoja tarjolla c-clippiperiin, eiköhän niitä ole Toyotaankin?




Vahvalla ristitapilla kyllä kestää aika hyvin. Mutta Detroit locker itsessään on kestävämpi, kun siinä vaihtuu koko murikka ja lukon osat sisällä on isommat kuin samaan perään tehdyt lunchbox- lockerit.

Kiitos.
Ei säästetä taas väärässä paikassa... Tilauslistalle...


Sivu luotu: 21:21 (GMT +2).