![]() |
kierteen korjausta
case: vuotava pakosarja
issue: pari katkennutta pakosarjan pulttia tehty "hyvä pikapatentti" poraamalla 6mm reikä ja siitä läpipultilla. result: jengat puoliksi hukassa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93266 otin pakosarjan irti ja tommoset pätkät vanhaa pulttia sieltä löyty, pienellä pistetty pilalle molemmat poraamalla reikä sen verran sivuun että orkkis jenka on pilalla, pultit itsessään lähti aika helposti kannesta kun pari päivää ruikki kärpänkusta, varmaan aikoinaan crc ja jollain piirtopiikillä pyörittämällä olis saanut pyöritettyä pois ja uudet vaan tilalle, nyt onkin sitte tehtävä jotain muuta, hyvät neuvot kallit. millähän sen nyt sitte korjais niin että sais pakosarjat takaisin ja pitämään, helicoilit ja muut on toistaiseksi poissa laskuista kun kannen ollessa koneessa ja/ tai koneen ollessa paikallaan ei porakonetta saa sinne sovitettua, runkoaisa ja pyöräntuennat on tiellä. jenka on 7/16-14 unc, tappi semmoseen ehkä löytynee kun vähän penkoo ja mielellään orkkiskierteen säilyttäiskin mutta... Ehdotuksia? |
Ahdas paikka, mutta pääsiskö kulmaporalla käsiksi.
|
Onko kierrettä sen verran jäljellä että pysyis pinnapultti kierreliiman kanssa ,sitä en tosin tiedä kestääkö ne liimat lämpöö.
|
Eikö helicoilin tappi mee poraamattakin korjattavaan reikään?
|
Lainaus:
Lainaus:
toisessa kierrettä on jäljellä n 3/4 kun pora on osunut vähä keskemmälle ja toisessa vähemmän koska 6,5mm poralla porattu aivan pultin ja jengan rajaan, jenka 11mm tienoilla Lainaus:
|
Lainaus:
Jos käyttää putki mallista irtokierrettä, esim time-sert, niin homma on vähän erilainen. Ensin sama poraaminen ja kierteen teko kuin edellä. Mutta kierre-holkki väännetään kiinni manklaus tapilla. Tappiin on syytä laittaa öljyä, ettei se leikkaa kiinni, ja holkki muokkaantuu/lukittuu paikoilleen. Onko kansi/kannet alua vai valua? Jos laittaa koko pannun ketjun nokkaan, ja ottaa koneen korvakkeet irti, niin paljonko konetta voi nostaa ylöspäin? Saisko tarpeeksi tilaa kunnon helicoil/recoil/times-sert käsittelyyn? Ja turhaa niitä tuumia pakosti viljelee, jos metriset kierteet hoitaa homman. :) |
Viimeksi kun helicoilia, tai siis v-coilia tässä tapauksessa, Tammer-Dieselistä hain niin noin sanoivat. Porasin kuitenkin kun vanhaa reikää oli jo täyttöhitsattu jonkun kerran niin oli aika kovat reunat. Lisäks alkuperäinen aine oli vielä jotain ruostetta hylkivää kamaa.
|
Lainaus:
kattelin ittekki samaa, mutta ei taida nousta lootan kanssa kovin korkeelle, eikä mul oo tallis oikein mitää milla nostaiskaan kun voip painaa aika paljon. helpompi olis irrottaa kansi mut on siinäkin vaan aika työmaa ja kun ei oo tiivisteitä hommattuna niin tulee vähä pitkä projekti, tarttis saada se pois tallista talvisäilöön kun vie tilan omilta hommilta |
Kuulostaa myyntimiehen puheilta, tai sitten jotain mullistaa on keksitty. :D Eikä oo kerrottu meille, vaikka tammer-dieselin äijä käy meillä kerran viikossa.
|
Lainaus:
Kysy piruuttas ens kerralla siltä joka teillä käy. -Kun tiskillä sanottiin, että...- |
Sivu luotu: 13:43 (GMT +2). |