Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Suzukin dieselöintiä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=90670)

jakenbj 12.11.2011 17:35

Suzukin dieselöintiä
 
Kumpi volkkarin dieselikone se nyt on helpompi heittää sinne suskan keulalle?Pitkittäin vai poikittain oleva??? Koneen vaihto olis edessä.

MikkoS 12.11.2011 17:53

Eikös pitkittäiskoneisessa öljynsuodattimenjalka ole sillein vinossa. Saa oman suodattimen laitettua. Itse laitoin poikittain olleen vw 1.6 ja siihen sopi suzukin pieni öljynsuodatin. Kiinnikkeet tein sillein että sen pystyy juuri ja juuri vaihtaan. Tiedä mitä haittaa siitä pienemmästä suodattimesta on, muutaman testiajon toiminut normaalisti. Ei kai niissä muuta suurta eroa ole.

konttikaira 13.11.2011 13:07

Mistä hommasit adapterin suzukinlaatikon ja VW-koneen väliin? Pitäs itekkin sellanen jostain haalia talveks.

nuti-90 14.11.2011 00:09

nimimerkki make-lj teki noita laippoja ainakin jokuaika sitten. varmaan saa makelta niitä vieläkin.. ainakin minulle laitto vielä mukaan hienot kuvalliset asennus ohjeet yms.

LaaLaa 14.11.2011 08:29

Huhun mukaan helpoin on laittaa Audin pitkittäin oleva moottori

sisua45 15.11.2011 06:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa (Viesti 818919)
Huhun mukaan helpoin on laittaa Audin pitkittäin oleva moottori

Vuosien 1973-1987 ja 1997-2005 Passatit ovat myös pitkittäis koneella, eli teknisesti 80/A4 Audeja.

grandi 29.11.2011 23:31

Vitaran dieselöinti
 
Mulla 1.6 16v vitara ja olen harkinnut sen "dieselöimistö". Jos nyt laittais siihen tollasen ww:n 1.9tdi koneen niin onko kokemuksia/vinkkejä et mitä asioita tulee asennuksen osalta eteen/huomioitava, vai meneekö kone "heittämällä" paikolleen (lukuunottamatta vaihelaatikon adapteria mikä oli jo edellä). Onko esim. moottorin kiinnikkeet samoilla paikoilla. Pistäkääpä vinkkejä/kokemuksia asiasta. Kerran olen moottorin tohon autoon vaihtanut, nyt vaan meinasin laittaa dieselin.

temmi_hoo 30.11.2011 11:27

Viistosti OT:ksi karkaamisenkin uhalla, meniskö Suikkaan aiempaa Audismia seuraten myös semmonen viispyttynen dieseli tahi ottokone? Jäähdytykset saa tässä kohtaa varmaan suosiolla rakentaa penkin taa tai jonnekin muualle ammattioffipelin tapaan.

BJ-40/76 30.11.2011 11:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja grandi (Viesti 824159)
Mulla 1.6 16v vitara ja olen harkinnut sen "dieselöimistö". Jos nyt laittais siihen tollasen ww:n 1.9tdi koneen niin onko kokemuksia/vinkkejä et mitä asioita tulee asennuksen osalta eteen/huomioitava, vai meneekö kone "heittämällä" paikolleen (lukuunottamatta vaihelaatikon adapteria mikä oli jo edellä). Onko esim. moottorin kiinnikkeet samoilla paikoilla. Pistäkääpä vinkkejä/kokemuksia asiasta. Kerran olen moottorin tohon autoon vaihtanut, nyt vaan meinasin laittaa dieselin.

Tarkistappa ensin, että saatko katsastettua!

Nimittäin tuo vitara taitaa olla jo sen verran uus, että pitää päästötodistuksia alkaa teettämään vtt:llä?

Lineekö nykyään jotain fiksumpaa tulkintaa, aikaisemmin noille -90 luvun puolen välin vehkeille olis pitänyt teettää vtt:llä omaisuuden hintainen
päästötesti, jos olisi vaihtanut ahtimen tai lisännyt coolerin, eri moottorista puhumattakaan.

Palex 30.11.2011 12:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 824240)
Tarkistappa ensin, että saatko katsastettua!

Nimittäin tuo vitara taitaa olla jo sen verran uus, että pitää päästötodistuksia alkaa teettämään vtt:llä?

Lineekö nykyään jotain fiksumpaa tulkintaa, aikaisemmin noille -90 luvun puolen välin vehkeille olis pitänyt teettää vtt:llä omaisuuden hintainen
päästötesti, jos olisi vaihtanut ahtimen tai lisännyt coolerin, eri moottorista puhumattakaan.

Jaa, mulla on ollut kyllä sellainen käsitys, että jos vaihtaa tekniikan johonkin autoon, niin silloin päästöt katsotaan sen vehkeen mukaan mistä tekniikka on peräisin. Eli vaikka vitara olisikin vähäpäästöinen, niin turboa siihen ei voi lisätä ilman vtt:n todistuksia, mutta tekniikkaa vaihtamalla se on moottoriltaan volkkari, joten päästöt ovat samat kuin volkkarissakin. Vähäpäästöisyys koskee moottoria, eikä koria.

Saa oikaista jos olen tajunnut jotain väärin!:D

grandi 30.11.2011 20:02

Kyselin katsastuskonttorilta asiasta. Homma onnistuu. Käskivät ottaa sellaisen moottorin jossa on rekisteriote tallella, siitä näkevät tarvittavat päästöt. Sanovat et ku uudemman moottorin laittaa ku tää nykyinen niin ei tule ongelmia.

tdi 30.11.2011 20:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Palex (Viesti 824249)
Jaa, mulla on ollut kyllä sellainen käsitys, että jos vaihtaa tekniikan johonkin autoon, niin silloin päästöt katsotaan sen vehkeen mukaan mistä tekniikka on peräisin. Eli vaikka vitara olisikin vähäpäästöinen, niin turboa siihen ei voi lisätä ilman vtt:n todistuksia, mutta tekniikkaa vaihtamalla se on moottoriltaan volkkari, joten päästöt ovat samat kuin volkkarissakin. Vähäpäästöisyys koskee moottoria, eikä koria.

Saa oikaista jos olen tajunnut jotain väärin!:D

tää on kyllä niin sekavaa että.. minä taas olen ymmärtänyt että korin mukaan menee vähäpäästöisyys ei koneen.
jossain on välillä että jos on esim 90vm bensakori joka on vähäpäästöinen ja siihen haluaisi diiseliä tulisi diiselin olla samaan mallisarjaan kuuluva vähäpäästöinen kaikkine saastelaitteineen ja 90 tai nuorempi.
jotkut sanoo että riittää kun asentaa diiseli koneeseenkin katin jos bensa auton rekisteri otteeseen on katti merkattu ?
turbottaa ei saa mutta vakio turbon saa laittaa cooleria ei saa ellei se ole kuulunut koneen varusteisiin?

kyl jotenki suomi on niin erikoinen näissä moottoripuolen muutoksissa että :D
saattaa olla 20 vuoden päästä aika kortilla ei vähäpäästölliset kulkineet joista vielä turbo vehkeitä ym tehdään :( ellei joku laki rupee muuttuu tai sit porukka vaan jättää katsastamatta uudet autonsa ja tekee mitä lystää ?

HRD 30.11.2011 20:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Palex (Viesti 824249)
Jaa, mulla on ollut kyllä sellainen käsitys, että jos vaihtaa tekniikan johonkin autoon, niin silloin päästöt katsotaan sen vehkeen mukaan mistä tekniikka on peräisin. Eli vaikka vitara olisikin vähäpäästöinen, niin turboa siihen ei voi lisätä ilman vtt:n todistuksia, mutta tekniikkaa vaihtamalla se on moottoriltaan volkkari, joten päästöt ovat samat kuin volkkarissakin. Vähäpäästöisyys koskee moottoria, eikä koria.

Saa oikaista jos olen tajunnut jotain väärin!:D

Mun mielestä just nurinpäin. :D Ei esim -76 vuoden autosta mitata päästöjä vaik siinä olis 2000 vuoden moottori, eikä 2000 vuoden autoa saa vapautettua päästömittauksesta laittamalla siihen -70 vuoden mottia. Kun sitä ei saa edes tehdä. Eli kyllä se vähäpäisyys juttu riippuu autosta.

Palex 30.11.2011 20:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HRD (Viesti 824409)
Mun mielestä just nurinpäin. :D Ei esim -76 vuoden autosta mitata päästöjä vaik siinä olis 2000 vuoden moottori

Ei tietysti mitata päästöjä jos siihen ei ole mitään syytä, kuten tuossa esimerkissäsi.

Lainaus:

eikä 2000 vuoden autoa saa vapautettua päästömittauksesta laittamalla siihen -70 vuoden mottia. Kun sitä ei saa edes tehdä.
Olet varmasti oikeassa tässä, mutta ehkä tää homma ei toimi molempiin suuntiin samalla tyylillä:D

Vähäpäästöistä autoa ei voi turbottaa ilman vtt:n lupaa, mutta jos vähäpäästöiseen asentaa moottorin vähäpäästöisestä turbo autosta, niin sen kyllä pitäisi onnistua, koska tehdasvalmisteisen turbokoneen päästöt ovat jo tiedossa tehtaan toimesta. Jälkiasennus turbotuksessa taas moottorin päästöarvot muuttuvat, ja niihin ei saa selvyyttä ilman vtt:n kalliita testejä.

EDIT: Eli vähäpäästöiseen autoon voi laittaa minkä vaan vähäpäästöisen moottorin, oli se turbolla tai ei, mutta ei-vähäpäästöinen moottori ei kelpaa.

EDIT 2: Joten, vähäpäästöiseen Vitaraan voi asentaa vähäpäästöisestä autosta peräisin olevan TD-koneen. Vai miten tää nyt oikein menee?:D:D:D


Sivu luotu: 05:40 (GMT +2).