![]() |
Suzukin dieselöintiä
Kumpi volkkarin dieselikone se nyt on helpompi heittää sinne suskan keulalle?Pitkittäin vai poikittain oleva??? Koneen vaihto olis edessä.
|
Eikös pitkittäiskoneisessa öljynsuodattimenjalka ole sillein vinossa. Saa oman suodattimen laitettua. Itse laitoin poikittain olleen vw 1.6 ja siihen sopi suzukin pieni öljynsuodatin. Kiinnikkeet tein sillein että sen pystyy juuri ja juuri vaihtaan. Tiedä mitä haittaa siitä pienemmästä suodattimesta on, muutaman testiajon toiminut normaalisti. Ei kai niissä muuta suurta eroa ole.
|
Mistä hommasit adapterin suzukinlaatikon ja VW-koneen väliin? Pitäs itekkin sellanen jostain haalia talveks.
|
nimimerkki make-lj teki noita laippoja ainakin jokuaika sitten. varmaan saa makelta niitä vieläkin.. ainakin minulle laitto vielä mukaan hienot kuvalliset asennus ohjeet yms.
|
Huhun mukaan helpoin on laittaa Audin pitkittäin oleva moottori
|
Lainaus:
|
Vitaran dieselöinti
Mulla 1.6 16v vitara ja olen harkinnut sen "dieselöimistö". Jos nyt laittais siihen tollasen ww:n 1.9tdi koneen niin onko kokemuksia/vinkkejä et mitä asioita tulee asennuksen osalta eteen/huomioitava, vai meneekö kone "heittämällä" paikolleen (lukuunottamatta vaihelaatikon adapteria mikä oli jo edellä). Onko esim. moottorin kiinnikkeet samoilla paikoilla. Pistäkääpä vinkkejä/kokemuksia asiasta. Kerran olen moottorin tohon autoon vaihtanut, nyt vaan meinasin laittaa dieselin.
|
Viistosti OT:ksi karkaamisenkin uhalla, meniskö Suikkaan aiempaa Audismia seuraten myös semmonen viispyttynen dieseli tahi ottokone? Jäähdytykset saa tässä kohtaa varmaan suosiolla rakentaa penkin taa tai jonnekin muualle ammattioffipelin tapaan.
|
Lainaus:
Nimittäin tuo vitara taitaa olla jo sen verran uus, että pitää päästötodistuksia alkaa teettämään vtt:llä? Lineekö nykyään jotain fiksumpaa tulkintaa, aikaisemmin noille -90 luvun puolen välin vehkeille olis pitänyt teettää vtt:llä omaisuuden hintainen päästötesti, jos olisi vaihtanut ahtimen tai lisännyt coolerin, eri moottorista puhumattakaan. |
Lainaus:
Saa oikaista jos olen tajunnut jotain väärin!:D |
Kyselin katsastuskonttorilta asiasta. Homma onnistuu. Käskivät ottaa sellaisen moottorin jossa on rekisteriote tallella, siitä näkevät tarvittavat päästöt. Sanovat et ku uudemman moottorin laittaa ku tää nykyinen niin ei tule ongelmia.
|
Lainaus:
jossain on välillä että jos on esim 90vm bensakori joka on vähäpäästöinen ja siihen haluaisi diiseliä tulisi diiselin olla samaan mallisarjaan kuuluva vähäpäästöinen kaikkine saastelaitteineen ja 90 tai nuorempi. jotkut sanoo että riittää kun asentaa diiseli koneeseenkin katin jos bensa auton rekisteri otteeseen on katti merkattu ? turbottaa ei saa mutta vakio turbon saa laittaa cooleria ei saa ellei se ole kuulunut koneen varusteisiin? kyl jotenki suomi on niin erikoinen näissä moottoripuolen muutoksissa että :D saattaa olla 20 vuoden päästä aika kortilla ei vähäpäästölliset kulkineet joista vielä turbo vehkeitä ym tehdään :( ellei joku laki rupee muuttuu tai sit porukka vaan jättää katsastamatta uudet autonsa ja tekee mitä lystää ? |
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
Vähäpäästöistä autoa ei voi turbottaa ilman vtt:n lupaa, mutta jos vähäpäästöiseen asentaa moottorin vähäpäästöisestä turbo autosta, niin sen kyllä pitäisi onnistua, koska tehdasvalmisteisen turbokoneen päästöt ovat jo tiedossa tehtaan toimesta. Jälkiasennus turbotuksessa taas moottorin päästöarvot muuttuvat, ja niihin ei saa selvyyttä ilman vtt:n kalliita testejä. EDIT: Eli vähäpäästöiseen autoon voi laittaa minkä vaan vähäpäästöisen moottorin, oli se turbolla tai ei, mutta ei-vähäpäästöinen moottori ei kelpaa. EDIT 2: Joten, vähäpäästöiseen Vitaraan voi asentaa vähäpäästöisestä autosta peräisin olevan TD-koneen. Vai miten tää nyt oikein menee?:D:D:D |
Sivu luotu: 05:40 (GMT +2). |