Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   OM617 ja OM617A moottoreiden ulkoiset erot? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=90198)

Tapsa 31.10.2011 19:52

OM617 ja OM617A moottoreiden ulkoiset erot?
 
Mistä otsikon mukaiset Mersun moottorit erottaa toisistaan ulkonäön perusteella - siis muusta, kuin siitä turbosta?

Olisi tarvis sellaiselle tiedolle, jota voisi puhelimessa kysellä näkemättä itse moottoria. Täytyisi varmistaa siis se, että onko moottori oikea turbokone, eikä jälkikäteen turbotettu tavallinen kolmesatanen.

Itsellä on kokemusta ainoastaan noista tavallisista kolmesatasista OM617-koneista - ja niistäkin melko vähän.

HV 31.10.2011 20:09

turbollisessa isompi/leveempi öljypohja ja tietysti lohkon numerosta

Tapsa 31.10.2011 20:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HV (Viesti 814412)
turbollisessa isompi/leveempi öljypohja ja tietysti lohkon numerosta

Nää olikin jo tiedossa. Ajan takaa sitä, että löytyisi joku sellainen yksityiskohta, jonka asiaa tuntematon asiamies voisi tarkistaa ilman vertailukohtaa siihen tavalliseen koneeseen. Esim. tuo lohkon numeron sijainti auttaisi hieman.

pee 31.10.2011 20:22

tuolla muuten löytyy ne vapareiden ja turbollisten numerolliset erot aika selkeesti

http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_OM617_engine

Rolpatti 31.10.2011 20:27

eiks turbollisen venakoppakin ollut hiukan erinäkönen?

pee 31.10.2011 20:30

Juu

Siin se tunniste on heti kansitason alla:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=92347

mikkoimp 31.10.2011 20:33

oliko tuossa öljynjäähdytin neste/neste mallinen suodattimen jalassa? siinä varmaan turbon hyväksi myös eroa..

HV 31.10.2011 20:39

eikohän toi numero riitä, kuskinpuolelta takaa löytyy, 952 turbo, 912 turboton lohko

Tapsa 31.10.2011 21:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HV (Viesti 814428)
eikohän toi numero riitä, kuskinpuolelta takaa löytyy, 952 turbo, 912 turboton lohko

Tän pitäis riittää, kiitos ! :)

Mika_T 31.10.2011 22:30

Vapari lohkossa on noin 1. sylinterin kohdalla öljypumpun akselin holkin päässä iso "pulttikanta"
Turbossa ei tätä ole koska öljypumppu pyörii ketjulla.

EDIT

http://image.nettix.fi/extra/partimg...b8a0d2348b.jpg

Tuossa vaparikone. "pultinkanta näkyy 1. sylinterin kohdalla syöttöpumpun etupuolella.

http://unimogshop.com/wp-content/upl...39-500x374.jpg
Ja tässä turbokone. Pikku kuva mutta siinä ei ko. kantaa ole.


Sivu luotu: 15:22 (GMT +2).