![]() |
OM617 ja OM617A moottoreiden ulkoiset erot?
Mistä otsikon mukaiset Mersun moottorit erottaa toisistaan ulkonäön perusteella - siis muusta, kuin siitä turbosta?
Olisi tarvis sellaiselle tiedolle, jota voisi puhelimessa kysellä näkemättä itse moottoria. Täytyisi varmistaa siis se, että onko moottori oikea turbokone, eikä jälkikäteen turbotettu tavallinen kolmesatanen. Itsellä on kokemusta ainoastaan noista tavallisista kolmesatasista OM617-koneista - ja niistäkin melko vähän. |
turbollisessa isompi/leveempi öljypohja ja tietysti lohkon numerosta
|
Lainaus:
|
tuolla muuten löytyy ne vapareiden ja turbollisten numerolliset erot aika selkeesti
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_OM617_engine |
eiks turbollisen venakoppakin ollut hiukan erinäkönen?
|
|
oliko tuossa öljynjäähdytin neste/neste mallinen suodattimen jalassa? siinä varmaan turbon hyväksi myös eroa..
|
eikohän toi numero riitä, kuskinpuolelta takaa löytyy, 952 turbo, 912 turboton lohko
|
Lainaus:
|
Vapari lohkossa on noin 1. sylinterin kohdalla öljypumpun akselin holkin päässä iso "pulttikanta"
Turbossa ei tätä ole koska öljypumppu pyörii ketjulla. EDIT http://image.nettix.fi/extra/partimg...b8a0d2348b.jpg Tuossa vaparikone. "pultinkanta näkyy 1. sylinterin kohdalla syöttöpumpun etupuolella. http://unimogshop.com/wp-content/upl...39-500x374.jpg Ja tässä turbokone. Pikku kuva mutta siinä ei ko. kantaa ole. |
Sivu luotu: 15:22 (GMT +2). |