Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Kingcabin alkuperäinen kierroslukumittari (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=89244)

tonikki 07.10.2011 14:49

Kingcabin alkuperäinen kierroslukumittari
 
Autoon vaihdettu SD25 koneen tilalle SD23 vuosimallia 86 edellisen omistajan toimesta.
Kierroslukumittari ei nykyään ole käytössä, mutta mietin sen takaisin käyttöönottoa. Onko tuossa SD23 mallissa kierroslukumittarille anturia ja missä se sijaitsee jos semmonen löytyy?

Lerssinen 07.10.2011 17:12

öö.. Ei SD koneisissa lavureissa ole koskaan ollut kiekkamittaria..

Onko autosi mittaristo vaihdettu vai onko ollut alkujaan bensa..?

tonikki 07.10.2011 17:37

Ei ole tietoa auton historiasta oikein kuin että edellinen omistaja ei ole tehnyt mitään muutoksia autoon.
Saksalainen tarra muistaakseni tuulilasissa ja rekisteriotteessakin taisi olla joku ulkomaalaisen auton rekisteritunnus. Olisko saksasta joskus sitten tullut..

tonikki 07.10.2011 17:38

Mut jos on bensamittariston kiekkamittari niin onko mahdollista saada minkäänlaisella anturilla sitä toimivaan? Vai onko se vaijeripeli? :)

KerT 07.10.2011 18:20

Tee se itse mies purkaisi alkuperäisen mittarin ja jättäisi vaan mittarin taustalevyn. Ja sen taakse sitten joku yleismallinen kiekkamittarin koneisto, joka ottaa signaalin puolalta. :D

tonikki 11.10.2011 09:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KerT (Viesti 806580)
Tee se itse mies purkaisi alkuperäisen mittarin ja jättäisi vaan mittarin taustalevyn. Ja sen taakse sitten joku yleismallinen kiekkamittarin koneisto, joka ottaa signaalin puolalta. :D

Puolaahan tästä pelistä ei löydy kun dieseli on.

En älyä tuota Nissan4U:n kaaviota kierroslukumittarista, että millä lie toimii, tai sitten katson väärää kuvaa. Onko kellään bensa cabin omistajalla hajua mihin ja millä (vaijeri vai sähkö?) tuo kierroslukumittari on yhdistetty?

estate 11.10.2011 11:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tonikki (Viesti 807720)
Puolaahan tästä pelistä ei löydy kun dieseli on.

En älyä tuota Nissan4U:n kaaviota kierroslukumittarista, että millä lie toimii, tai sitten katson väärää kuvaa. Onko kellään bensa cabin omistajalla hajua mihin ja millä (vaijeri vai sähkö?) tuo kierroslukumittari on yhdistetty?

Sähöllä pelaa bensamallissa, signaali tulee puolan miinuksesta. Dieseleissä kierroslukutieto tulee yleensä laturilta (navasta W). Bensamallin mittari ei pelaa oikein laturin antamalla signaalilla, saa toki modattua toimivaksi mutta helpommalla pääsee kun ostaa dieseliin tarkoitetun lisätarvikemittarin ja ruuvaa sen koelaudalle. Jos haluaa hipistellä niin mittaristosta alkuperäisen mittarin sisuskalut pois ja tarvike mittari soveltamalla mittaristoon kiinni. Taustankin joutuu luultavasti tekemään uusiksi, ei varmaankaan osu kierrosluvut kohdalleen alkuperäisessä. Ja tarvikemittaritkin pitää yleensä kalibroida, laturin välitys (hihnapyörien koko) kun vaikuttaa näyttämään.

tonikki 12.10.2011 09:02

Joo pitääpä lyödä mietintämyssyyn tuo alkuperäisen mittarin muuttaminen dieselille sopivaksi.
Helpostihan tuohon itse tulostaa uuden taustapahvin, kun saa vaan lukemat kohdalleen.

Onhan tuo varmasti bensa kingkäbin mittari kun punainen alue alkaa jo 4000rpm kohdalla?

KerT 12.10.2011 21:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tonikki (Viesti 808033)
Onhan tuo varmasti bensa kingkäbin mittari kun punainen alue alkaa jo 4000rpm kohdalla?

Bensamallin mittarissa alkaa punainen alue 5500rpm kohdalla.

Lerssinen 12.10.2011 21:21

Riippuu sitten mikä bensamoottori siellä on ollut.. Nelonen vaiko kutonen...

mikkoimp 13.10.2011 21:37

onhan noissa SD koneissa jenkamittareita ollut, niin king capissa kuin patrollissakin..


Sivu luotu: 07:25 (GMT +2).