Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   vw taro 2.4 diesel (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=89097)

mikok 03.10.2011 16:47

vw taro 2.4 diesel
 
Voiko tommusen taron turbottaa siten että sen sais vielä katsastettua tuolle turbolle. Hiluxin kassahan ei ilmeisesti ongelmia ole ku niitä on turboinakin valmistettu. Mutta taro on kai eri asia?? Onko kellään faktaa lyödä pöytään?

t.haapala 03.10.2011 19:41

Vuosmallista taitaa olla hyvinkin pitkälti kiinni et saako jälkiahtaa

Viipo 03.10.2011 22:00

alle -90 ja jos ei ole vähäpäästöinen, niin onnistuu se jälkiahtaminen, uudemmissa eli vähäpäästöisissä sitten onnistuu koko moottoria vaihtamalla, kuhan tehot ja kuutiot ei mee yli.

mikok 04.10.2011 09:28

Jaa. Lukeeko se otteessa onko vähä päästöinen vai ei? -90:nen tuo on savunmäärästä päätellen ei ainakaan ole vähäpäästöinen:)

Varmaan on kyllä näistä 2l2:sen turbojutuista paljonkin juttua täällä. Jotkut sanoo että turbo vaa kylkeen ja malttia virityksen kanssa. Mutta hullulle tuntuu ku mittarissa on 472 tkm tällä hetkellä. Tosin ei se kyllä öljyä vie ym. käyntiin lähtee laakista jne. mutta kulkupuoli ja polttoaineen kulutus on jotain aivan perseestä.
Tietysti jos jollain löytyy edullisesti projekti konetta ym asiaan liittyvää ni tarjotkaa rohkeasti. Myös niille jotka ovat homman suorittaneet heittäisin kysymyksen, Että minkälainen "paketti" olis hyvä tämmöseen ihan normaali katuajoon. Jolla kulkupuoli paranis ja sitämyöten ehkä myös talouspuoli. Kyllähän tuolta netin syövereistä saattaa löytää jonkun 500tkm ajetun vakioturbon mutta tuskin semmuselle voi suurta asrvoa laskea. varmaan kokeneimmilla on joku näkemys minkä mallinen ahdin tämmyseen natsaa parhaiten.

-MaTTi- 04.10.2011 10:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mikok (Viesti 805535)
Jaa. Lukeeko se otteessa onko vähä päästöinen vai ei? -90:nen tuo on savunmäärästä päätellen ei ainakaan ole vähäpäästöinen:)

Ei lue, mutta jos suomi-auto niin -90 ei ole vähäpäästöinen, vasta vm. 1993 tuli vähäpäästöinen malli. Sen erottaa myös siitä että jos otteessa lukevassa LTJ-mallimerkinnässä lukee SONDERKABINE PICKUP niin se ei ole vähäpäästöinen, jos puuttuu tuo SONDERCABINE niin silloin on.

Eli turpo kiinni ja tehopenkin kautta muutoskatsastukseen. Tehoa saa irrota max. 82,8 kW (bensakoneen 69 kW + 20 %).
Päästötason selvittämiseksi riittää konttorilla tehtävä päästötesti. Periaatteessa tarvitaan myös selvitys että Taron bensa- ja dieselmalleissa on samat jarrut/akseliston osat.


Sivu luotu: 04:43 (GMT +2).