Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Nissan patrol turbo (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=88737)

tiemuu 24.09.2011 08:19

Nissan patrol turbo
 
osaisiko kukaan neuvoa tai onko kellään kokemusta, laitoin patrolliin turbon niin tyhjäkäynti nousi älyttömän korkealle eikä millään rupea laskemaan. :confused:

Bj Andy 24.09.2011 10:13

Onkos kyseessä kaasuläpällinen kone??

nbf 24.09.2011 10:21

Ootkos kääntänyt syöttöä lisää? Jos olet niin siitähän se johtuu. Eli tyhjäkäyntiä on pienennettävä samalla kun syöttöä lisää

ugly_hj 24.09.2011 11:55

Toyotan 2-h moottorin turbotuksessa piti tehdä kaasuläpän yläpuolelta pumpulle menevään letkuun pieni reikä, en tiedä miksi, mutta vois liittyä tuohon. Ainakaan toyotan 2-h ja 12-ht moottoreissa ei ole tarvinnut tyhjäkäyntiin koskea jos on lisännyt syöttöä.

tiemuu 24.09.2011 12:04

joo kyseessä on kaasuläpällinen sitä pientä reikää kun pitää tukossa nii hieman laskee kierroksia.. tyhjä käynti pienimmillään ja syöttöö hyvin vähän.. täytyy kokeilla tehä se reikä jos korjaantuisi kiitos neuvoista!

tiemuu 24.09.2011 12:06

"joo kyseessä on kaasuläpällinen sitä pientä reikää kun pitää tukossa nii hieman laskee kierroksia.. tyhjä käynti pienimmillään ja syöttöö hyvin vähän.. täytyy kokeilla tehä se reikä jos korjaantuisi kiitos neuvoista!" siis se pieni reikä joka on kaasuläpässä..

ugly_hj 24.09.2011 12:18

tosta vois palstan haulla kyllä löytyä patrollin turbotuksesta vähän tarkempaakin tietoa.

Rolpatti 24.09.2011 16:10

Mulla ainakaan tullut mitään tollasta ongelmaa syöttöpumpun putket menee samalla tavalla kun meni ennen turboa toinen siihen vakiopaikkaansa ja toinen ahtoputkeen ennen kaasuläppää

Bj Andy 24.09.2011 17:17

Jos kerkisit ajamaan sillä niin se syöttöpumpun säätö kalvo sitten varmaan repesi vanhuuttaan.

Sen voi kokeilla siten että laittaa sormen siihen kaasuläpän yläpuoliseen nippaan johon menee sieltä pumpulta letku ja jos siinä tuntuu moottorin käydessä imua niin kalvo on sökö.

Ja kokeilu konsteja on muitakin eli siitä voi vaikka imaista tai puhaltaa koneen ollessa sammuksina ja jos ilme menee läpi niin diagnoosi on sama.

Ei ole tuo datsunin pata kaikista tutuin mutta säätö siinä on saman tyyppiinen kuin toyotassakin.

Ja koska tuo kalvo lienee siinäkin nahkaa niin kolmekymmppisenä alkaa se olla jo aika haperoa.

Luonnollisestihan ne kaasuläpältä pumpulle menevät letkut on tarkistettu vuotojen varalta????

tiemuu 24.09.2011 17:57

kiitos kaikista neuvoista omaa tyhmyyttä olin näköjään jättäny imusarjasta mutterin löysälle:S sittepä tuli semmonen vika ettei sammu avaimesta kun syöttöö lisäilin..mutta hyvin tuntuu vetävän vapariin verrattuna :)

Repro 24.09.2011 22:32

Pistä kolmitieventtiili tai
vaihtoehtoisesti mieluummin bleed-venttiili (säädettävyyden takia) toiselle kierrossäätimen letkuista (en enää muista kumpaan) niin rupeaa kuvio putsaantumaan kun kaasua painaa.
En ota vastuuta mahdollisesta konerikosta! Kierroksia rupeaa nimittäin löytymään.


Sivu luotu: 21:04 (GMT +2).