Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   levyjarrut taakse bj40:seen (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=88577)

jaskapa 19.09.2011 19:18

levyjarrut taakse bj40:seen
 
Aatelin tossa väsätä bj40:seen taakse levyjarrut niin onko kellään mitään hajua millä satuloilla sais leimalle kun silläkin kuuleman mukaan on väliä. Ois tossa yhet pajeron etu satulat mut hyväksyykö ne sit konttorilla niitä? Nii ei tarviis turhaa työtä teha :D

Lalli bj40 19.09.2011 19:30

kyllä ne hyväksyy jos jarrut paranee ja on tehokkaammat mitä vakiot joudut laittamaan paineen alennus venttiilin muuten takapää on yhtätehokas mitä etupää siitä voivat naputtaa

jaskapa 19.09.2011 19:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lalli bj40 (Viesti 800912)
kyllä ne hyväksyy jos jarrut paranee ja on tehokkaammat mitä vakiot joudut laittamaan paineen alennus venttiilin muuten takapää on yhtätehokas mitä etupää siitä voivat naputtaa

Ok eli näillä mennään :) Kiitoksia avusta.

Vilz 19.09.2011 19:45

Eikös jarruissa pidä täsmätä myös akselimassat, eli levyt ja satulat pitää olla semmoisen auton akselilta, jossa on sama tai suurempi akselimassa?

Jappi 19.09.2011 19:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Vilz (Viesti 800921)
Eikös jarruissa pidä täsmätä myös akselimassat, eli levyt ja satulat pitää olla semmoisen auton akselilta, jossa on sama tai suurempi akselimassa?

Kyllä.

jaskapa 19.09.2011 20:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Vilz (Viesti 800921)
Eikös jarruissa pidä täsmätä myös akselimassat, eli levyt ja satulat pitää olla semmoisen auton akselilta, jossa on sama tai suurempi akselimassa?

No tätähän minäkin juuri mietin, niin minkähän auton satulat ja levyt siihen sit kävis. Tai noh pitänee varmaan käydä huomenna konttorilta kysäsemässä jos sieltä jotain selviis :D

jaskapa 25.09.2011 19:42

No joo, eipä tuolla konttorilla oikeen osattu sanoo oikeen selvää vastausta, niin pajeron satuloilla mennään. Tosiaan ei niillä akselimassoilla niin väliä taida olla kunhan ei taka jarrut ole yhtä tehokkaat etusten kanssa. Ja mistäs ne konttorilla niin tarkasti tietää mistä autosta ne on :D Sanoo vaikka et on sellasesta missä on suunilleen sama akselimassa :P

pee 25.09.2011 20:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jaskapa (Viesti 802797)
No joo, eipä tuolla konttorilla oikeen osattu sanoo oikeen selvää vastausta, niin pajeron satuloilla mennään. Tosiaan ei niillä akselimassoilla niin väliä taida olla kunhan ei taka jarrut ole yhtä tehokkaat etusten kanssa. Ja mistäs ne konttorilla niin tarkasti tietää mistä autosta ne on :D Sanoo vaikka et on sellasesta missä on suunilleen sama akselimassa :P


Sano mitä sanot, tee mitä teet, annanpa oman kantani aiheeseen:

Akselimassat on yllättävän tärkeä asia noissa alustamuutoksissa, ja asia kannattaa ymmärtää JA sisäistää ennenkuin tekee turhaan ja hölmöjä, liikenteessä kun on monta kummallista asiaa jotka... ...pientä kulkijaa!

Se, että on enempi tai vähempi tehokkaat, isommat tai pienemmät ja muut mutu-pohjaiset asiat ei paljoa lohduta jos tai kun jotain sattuu... (onneks nuo Trafia palvelevat virkamiehet ja -naiset on näissä aika valveutuneíta...) Ja muistathan, että sillä sun muutoskatsastamalla ja rakentamalla autolla voi joskus ajaa joku muukin, vaikkapa vuosien kuluttua...

Miks muuten ei vois tehdä niinkuin vaaditaan ? Ei oo sen kalliimpaa, eikä juurikaan vaikeampaa ! Yleisestikin Suomen maassa tää autojen rakenteellinen muuttaminen on aika jäyhää, ja ehkäpä pohjautuu osin myöskin siihen, että kaikenlaista "kyläseppämäistä kyllä nuo kelpaa" asennetta on aina löytynyt.


Sivu luotu: 08:58 (GMT +2).