![]() |
lj 4,2 koneella?
moi!
sattui silmään http://www.blocket.se/goteborg/Toyot...3.htm?ca=2&w=3 tuosta voisi saada kivan trayback aihion! Onko ko autoon laitettu jälkeenpäin 4,2 vai on 70siä ollut 4,2 koneella? Onko se liian raskas 70seen? //Janne |
|
Ja saahan sitä nykyään myös 4.5l V8 dieselinä. 4.5L suora bensakutonen on ollut iät ja ajat mallistossa, joka tosin nykyään on vaihtunut 4.0l V6:een
|
Nämä isommalla koneella varustetut 70-sarjalaiset on HD-alustalla, eli lehtijousilla ja vahvemmalla rungolla.
Kierrealustaiset RJ:t LJ:t ja KZJ:t on sitten kevyempää mallistoa. |
itsellä löytyy hzj73 joka on tuolla 4,2 vapari koneella. Ja alun perin lehtijousilla ja vähän pidempi akseliväli kuin äljii70:ssä
|
Tuolta voi katsella malleja, niitä kyllä riittää... http://4rouesmotrices.com/?rub=22&cat=4
VDJ79 olis ihan näpsäkkä peli. :) |
Lainaus:
|
Onkos esim. tällaista mitenkään mahdollista saada kilpiin??
http://www.transauto.be/car/car.php?vehicle=961&lg=en Myynti puheiisa oli ettei sertifikaattia ja vain eec:n ulkopuolelle mutta silti... Edittinä että näköjää ekassa viestissä semmoinen oli vaan entäs tuommoinen vdj???? |
Toyotan koodit
Jossain oli nämä ihan listana, mutta muutama tässä:
Ensimmäinen kirjain (kirjaimet)moottori (B=B-sarjanmoottori H=H-srj moottori hd= hd sarjanm. esim 1hd-t) Viimmenen kirjain esim J tarkoittaa autoryhmää, J= Land cruiser E= corolla.... Ensimmäinen numero tarkoittaa korimallia esim. 4- 6- 7- 8- jne ja viimmeinen numero/numerot alatyyppiä, esim akseliväliä tai versiota. (eivät ole ikäjärjestyksessä, ainakin BJ-45 on vanhempi kuin BJ-42) Muuttukohan LJ(RJ)-70 ns. hd-alustaksi kun mentiin isompiin koneisiin? en tiedä. |
No tuolla Mobile.de:ssä on noita uudempia J7 malleja myynnissä.. Osa on jopa Saksan rekisterissä, niin eikös ne ole silloin Suomeenkin rekisteröitävissä.. Ne mallit tosin on olleet 4.2 koneella olevia 5-ovisia malleja, eli pickuppeja ja troopcarriereita ei ole tuolla faceliftilla näkyillyt edes Mobilessa.
Mutta on tää persiistä (ei ollut vihapuhe!!!!), että maahantuontipolitiikka on näinkin pielessä.. Isot pojat Toyotalla sanovat, että Suomeen ja Skandinaviaan tuotavat mallistot päätetään Toyota Europen toimesta, jossain huusan Brysselissä. Onko tässä touhussa mitään järkeä?? Ja perustelut noiden työkalujen myynnin vähäisyydellä voitaisiin torpata heti alkuunsa jo pelkästään sillä, että esimerkiksi puolustusvoimien ja Rajan käyttöön menis aivan varmasti melkoinen volyymi noita kestäviä malleja. Nythän pojat ajelee Hiluxeillä, jotka nekään nyt ei liene sieltä heikoimmasta päästä liene, mutta silti enempi heavy dutylle olis kuulemma käyttöä monessakin mielessä... Puhumattakaan sitten esimerkiksi kaivosyhtiöistä, GTKsta, maansiirtofirmoista, metsäyhtiöistä, voimayhtiöistä, sun muista urakoitsijoista.... Nythän poijjaat tuskastelevat neliveto Transporttereiden kanssa, kun pitäis pahoihin paikkoihin päästä. Onneksi näillä edellämainituilla kuulemma on edelleen noita vanhoja 60siä ja 75sia, joilla vielä pääsee. |
Nii ja jotainhan kertoo sekin että vanhat 70 sarjan pick upit menee kuin kuumille kiville ikäänsä nähden yli hintaan,ja jopa ulkomaille.
Hluxi nyt ei vaan ole land cruiseri ei vaikka miten uskottelisi,eikä taas semmoista 200 sarjalaista raaski ostaa aura-autoksi. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Pituus vai poikki suunnasssa???:D:D |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 16:08 (GMT +2). |