Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Mistä SOA muutokseen pitkät jarruletkut? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=88366)

Jare 13.09.2011 20:47

Mistä SOA muutokseen pitkät jarruletkut?
 
Joo eli minkäs autojen jarruletkuja on ihmiset käytelleet Toyotissa, kun on soa muutos tehty. Alkuperäisethän jää auttamatta liian lyhyiks ja lähipäivinä pitäis käydä motonetissä tai biltemassa ostoksilla, niin missäs autoissa on pidempiä letkuja, mutta samat päät, ku HJ:ssa??

IironSika 13.09.2011 20:57

Oliskohan ollu noin -85 King Capissa yli 50 senttinen takaletku. Muistikuva olis semmonen, mutta oottele nyt kuitenkin, kun joltakin tulee kumminkin kohta exaktia tietoa varaosanumeroineen... :D

JES 13.09.2011 21:05

LJn vm 86-89 takaletku on 46cm.

Tuolta lisää:
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=...ght=jarruletku

tapsa4x4 13.09.2011 21:09

ainakin 88-king cap neliveto on takana lähemmäs 60cm jarruletku.

Viipo 13.09.2011 21:15

ja hojon letkuja voi aina laittaa peräkkäin vaikka kuinka monta.

bj45lava 13.09.2011 21:19

Helpommalla pääsi kun kävi hydromarketissa, saa jarruletkut sen pituisina kun haluaa ja semmosilla päillä kun haluaa, onnistuu valmiiks puristettuina kiinteäpäisinä tai sit tee-se-itse mallisina.
Ja toi teräspunos kestää erittäin hyvin.

Reetu 13.09.2011 23:34

Itel ol hojos ees joskus hätäapukorjausen muistaaksein S80 volvon jarruletku ja se pit pyöräyttää nipparilla lenkille ku ol liika pitkä..

Jare 14.09.2011 07:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 799110)
ja hojon letkuja voi aina laittaa peräkkäin vaikka kuinka monta.

Tää kuulostaa ehottomasti parhaimmalta "viritys" ratkaisulta:D:D:D:D

Viipo 14.09.2011 07:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 799195)
Tää kuulostaa ehottomasti parhaimmalta "viritys" ratkaisulta:D:D:D:D

No, niin me tehtiin ekassa rojektissa... Lopulta katsastusmiehen mielestä se oli huono idea. :P

Kunnon "tee-se-itse-miehen viritys" olis se, et jarruputki irrotetaan kiinnikkeistään ja taivutetaan riittävän lähelle akselia, jotta alkuperänen letku riittää.

piipari 14.09.2011 08:06

Itte menin vaan paikalliseen motonettiin jarruletkun päiden kanssa ja kysyin että minkähänlaisia letkuja näillä päillä mahtais löytyä. Löyty napoihin ja molemmille akseleille sopivat, kun vaan nyt muistas että mistä autoista niitä tuli. Toyota tercelistä oli joku, S40 volvosta oiskohan ollu joku (onkohan siinä nyt samat päät, kannattaa tarkistaa), sit oli ehkä joku corollakin...Menee vaan rohkeesti kiusaamaan asiakaspalvelijoita, ne tykkäävät kun menee aina ostamaan jotain osaa "tällanen pitäs saada", "mistäs se mahtaa olla?" "ei mitään hajua...".

Seuraavaan vehkeeseen kun tarviaa speciaaliletkuja taas, ni komppaan kyllä bj45lavaa. Ainakin täältä paikallisesta hydromarketista saa justiin metallipunosletkuja määrämittasina ja hintaa tulee jopa vähemmän ku valmisletkuille.

toyota4x4 14.09.2011 09:31

citroen xm ja saab 9000 on ollu mun suosikkeja noin 55cm

mikjus 14.09.2011 09:43

Mulla on saab 9000 edessä. Tosiaan noita hojon letkuja saa laitettua peräkkäin, mulla ollut niin vuodesta 2004 käytössä ongelmitta edessä ja takana rungosta akselille menevässä osassa.

jv 14.09.2011 09:55

hojossa, ja muissakin japskeis on sit yleensä TX-päät jarrulinjoissa, eurooppalaisissa ja itä tuotteissa on omat päänsä, kait jenkeis myös? joissain käy kierteet ristiin TX-pään kans mut kartio on väärä ja saattaa olla haasteellinen saada liitos pitämään...
suosittelen tota king capin 60cm letkua, on valmiiks oikeella päällä letku hojoon. ei tartte päitä vaihdella jarrulinjoihi. mut myös xm citicasta ja 9000 suapillusta saa hyvät letkut, muistelisin et noihin tarvi tehdä päämuutos.

Jare 15.09.2011 08:08

Nissanin letkuissa ei ollu samanlaista kartiota urospäässä, kuin mitä oli sit LJ toyotan letkussa. Joten päädyin ostaan pari LJ:n letkua.

WinChester 18.09.2011 20:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava (Viesti 799117)
Helpommalla pääsi kun kävi hydromarketissa, saa jarruletkut sen pituisina kun haluaa ja semmosilla päillä kun haluaa, onnistuu valmiiks puristettuina kiinteäpäisinä tai sit tee-se-itse mallisina.
Ja toi teräspunos kestää erittäin hyvin.

Omassa XJ:ssä mainasi tästä syystä pasahtaa korjauskehoitus. http://forums.offipalsta.com/showthr...593&page=5#116
Hydrauliletkua EI SAA käyttä autossa, ainakaan kilvitetyssä. Katsuri löysi lopulta DOT-merkinnät ja keskustelu loppui siihen.

Henkka Haamu 18.09.2011 21:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja WinChester (Viesti 800568)
Omassa XJ:ssä mainasi tästä syystä pasahtaa korjauskehoitus. http://forums.offipalsta.com/showthr...593&page=5#116
Hydrauliletkua EI SAA käyttä autossa, ainakaan kilvitetyssä. Katsuri löysi lopulta DOT-merkinnät ja keskustelu loppui siihen.

Samasta syystä hankin ite pidemmät letkut korotukseen tämmöisestä racing-putkasta: http://www.racingpalvelu.fi/ Letkut ei tosin oo vielä autossa kiinni kun homma on vielä vaiheessa... Noilla letkuilla on kaiken maailman hyväksynnät eli leimauksessa ei pitäis ainakaan sen takia tulla ongelmia. Letkut maksaa muistaakseni 34e/kpl.

Saa kanssa just niin pitkät letkut ja sellaisilla päillä kun haluaa. Ja niin, ei oo maksettu mainos, mulla ei oo mitään kytköksiä k.o. firmaan ;)

WinChester 18.09.2011 21:44

Hyvä! Olishan se nyt jo ihan liikaa, jos mikään putiikki ei sais tehdä Suomessa tämmösiä viriviri-palikoita laillisesti!

Eskimo 19.09.2011 13:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 799195)
Tää kuulostaa ehottomasti parhaimmalta "viritys" ratkaisulta:D:D:D:D

Ei taida se metalliliitos olla heikoin kohta.
Mulla on ollu kans pari peräkkäin useita vuosia ja joskus muistaa katsuri naputtaa mutta yksikin yltää katuajoon.

Toki jos saa valmiiksi pitkää letkua niin ilman muuta. Omalle kohdalle ei vaan silloin sattunu.

-Captain- 19.09.2011 17:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 799475)
Nissanin letkuissa ei ollu samanlaista kartiota urospäässä, kuin mitä oli sit LJ toyotan letkussa. Joten päädyin ostaan pari LJ:n letkua.

omassa ex-Rj:ssä oli edessä takaletku ja takana muutettu se metalliputki pidemmäks eli siirretty siihe poikkipalkkiin... tää muutos riitti RJ:ssä vaikka oli 5"korotukset... LJ:ssä on nyt 3"korotukset ja samanlaiset muutokset tulossa..


Sivu luotu: 23:39 (GMT +2).