Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   LJ:n akkujen korvaaminen yhdellä? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=88188)

ponsse 09.09.2011 19:41

LJ:n akkujen korvaaminen yhdellä?
 
ois tarkotus konttiin laittaa 1kpl traktorin akkuja . siis lj 70 2 akkua korvata yhdellä isommalla ! toimiiko vai turha vaiva ?:confused:

offroadjouni 09.09.2011 19:51

Kyllähän se toimii, amppeerituntien kokonaismäärä on yleensäottaen ratkaiseva määrä. Itsellä oli joskus yksi 55ah punainen Optima LJ:ssä eikä senkään kanssa ollut ongelmia.

ponsse 09.09.2011 19:59

niin ja vinssillekkin vissiin riittää tuotto ku oman kaapelin vaan vetää akulta asti ?

offroadjouni 09.09.2011 20:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ponsse (Viesti 797824)
niin ja vinssillekkin vissiin riittää tuotto ku oman kaapelin vaan vetää akulta asti ?

Satunnaisessa käytössä yhdellä akulla selviää ihan hyvin, itsellä on kilpurissakin yksi akku vaikka kahdesta olisi usein hyötyäkin. Riittävän paksut johdot asennetaan tietenkin suoraan akulta (tai päävirtakatkaisijalta jos sellainen on asennettu).

offroadjouni 09.09.2011 20:09

Huomasinpa vasta nyt että puhuit akun laittamisesta konttiin? Itsellä oli akku LJ:ssä taka-akselin päällä mutta johto oli 95 neliöistä. Helpommalla pääset kun laitat akun/akut alkuperäiselle paikalle.

ponsse 09.09.2011 21:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni (Viesti 797829)
Huomasinpa vasta nyt että puhuit akun laittamisesta konttiin? Itsellä oli akku LJ:ssä taka-akselin päällä mutta johto oli 95 neliöistä. Helpommalla pääset kun laitat akun/akut alkuperäiselle paikalle.



no kyl se edelleen ois konttiin tarkotus laittaa . mut kaapelihan pitää kyl kunnollista olla mikä konehuoneeseen viedään. syy on se miksi kontiin nii sen takia ku weba pitäs saada toisen akun tilalle ja toinen akku on vaan muuten haitalla !

Dectane 09.09.2011 21:56

En edes jaksanut kaikkia posteja lukea, mutta. Laittaa yhden kunnon akun niin toimii. Mulla on itellä pajerossa 1x 55ah yellowtop, käytetty. Perusvermeet + lisärit + työvalot jaksaa tuo akku jauhaa. Ja perusvermeet + vinssin, ihan vittuilematta. Tallissa oottaa vielä toinen 55:nen ja yksi 75:nen. En ole vielä nähnyt tarvetta asentaa paikoilleen.

Nyt luin muutkin postit :D Tuosta kaapelipolitiikasta.. 1x 50 neliöinen OIKEA kuparikaapeli riittää kyllä aika helvetin pitkälle, vedä 2x niin ei ikinä mtn ongelmaa..

Tuukka Impala 09.09.2011 22:18

Eikös niissä oo 2 akkua sen takia että lähtis täällä peräpohjolan kylmissä talviolosuhteissa paremmin käymään. ainaki joku sano et jossain etelän maissa niissä ei oo vakiona kun 1 akku.....
Jos akku on kontissa niin pitkälle matkalle paksumpi kaapeli. Mää ehkä laittasin toisen akun webastoa ja muita semmosia varten joita käytetään sillon kun auto ei oo käynnissä. Ja sen akun lataus releen taakse ettei tyhjennä käynnistysakkua.....

Hailux 10.09.2011 10:38

itsellä läjässä viiskymppinen optiman redtoppi ja ei ongelmia,on vinssiä ja muuta sälää..ei alunperinkään ole ollut kuin yhdellä akulla toi mun auto..

-Captain- 10.09.2011 22:47

omas LJ:s on myös pelkästään 1 akku (varta silver dynamic 100ah) työkalulaatikos takana, heti siinä laatikon kyljes on päävirtakatkasin ja olisko jotai 50 neliöistä kuparikaapelii millä menee eteen johto.. mekaanine vinssi on edes ja taakse laitetaa sähkövinssi ni jää tuo vinssin virtakaapeli aika lyhkäseks..

hyvin on pelittäny, tietty akkukin on alle vuoden vanha ja 3vuoden takuulla..


Sivu luotu: 11:21 (GMT +2).