Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   rj 70 uusi tuulilasi (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=88110)

junttijuu 07.09.2011 12:15

rj 70 uusi tuulilasi
 
joo elikkä pitäs uusia tuulilasi.mistähän kannattas kysellä oisko kellä tietoo?
auto on rj 70 vuosmalli 90 eli uusi koppanen.

tepa78 07.09.2011 12:46

Ensmäseks tulee mieleen autolasiliike...:)

Nalle 07.09.2011 12:54

No ainakin pohjosen väkeä palvelee Koivikon lasiliike Rovaniemellä aivan hienosti.. Eikä muistaakseni ollut kovin kalliskaan, kun HoJoon hommasin lasin tuossa muuan vuosi takaperin.

Mutta kyllähän nyt autolasifirmoja on vaikka kuinka ja monta, eli helposti löytynee ja paikoilleen pantunakaan ei ole kovin tyyristä lystiä. Tokihan tuon nyt itsekin värkkäilee paikoilleen, mutta itse mieluummin kyllä laitatan amatimiehellä...

Viipo 07.09.2011 16:15

Ite kävin Joen Osasta, 2-värinen Saintgobain tais olla jotain 130e. Tilaustavaraa, mutta tulee päivässä-parissa.
Ja kahteen pekkaan tuommosen tiivistelasin vaihtaa puolessa tunnissa.
Vanhan irroittamiseen, niin että tiiviste pysyy ehjänä, menee 20min, uuden paikoilleen vetäsemiseen 2min :P

BJ-40/76 07.09.2011 20:44

Varaa pikkasen enemmän aikaa
 
Nimittäin aika suuressa osassa tuon ikäisiä autoja on alkavaa ruostetta
tuulilasin tiivisteen alla:o

Niin, ja tiivisteen puhdistkseen kannattaa käyttää pikkasen aikaa, nimittäin jos jää
likaa lasin ja tiivisteen väliin, niin alkaa varmasti vuotamaan.

Ja samaten jos jää joku vanha tiiviste makkara tms tiivisteeseen, niin menee vesi
korin ja tiivisteen välistä.

Ja tuossa lasin paikolleenlaitossa on monta tapaa, kuten on myös asentajia.
Yksi tykkää laittaa maalarinteipin koriin, siihen 2 peltin pistehitsitsisauman päälle
liukasteeksi (helpottaa asennusta, mutta teippi ei varmaan ainakaan paranna ruostekestävyyttä)
toinen voitelee tiivisteen silikonilla, mikä taasen haittaa mahdollista tiivistekittittiä......
yksi vetää narulla, toinen sähköjohdolla....
Ensikertalaisella vois olla tarpeen 3 käsiparia, joista 4 kättä painaa ulkopuolelta,
kun 2 vetelee naruja sisältä:p

p.s äkkinäisellä tahtoo lasi sattua pikkasen puoleen reiästä -> viimmenen reuna
ei ala mennä paikoilleen millään... -> lasi irti ja uusintayritys:)

Ja kukaanhan ei kiellä harjoittelemasta vanhalla lasilla, mikäli lähti ehyenä irti.

Jappi 07.09.2011 21:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 797281)
Nimittäin aika suuressa osassa tuon ikäisiä autoja on alkavaa ruostetta
tuulilasin tiivisteen alla:o



Ja tuossa lasin paikolleenlaitossa on monta tapaa, kuten on myös asentajia.
Yksi tykkää laittaa maalarinteipin koriin, siihen 2 peltin pistehitsitsisauman päälle
liukasteeksi (helpottaa asennusta, mutta teippi ei varmaan ainakaan paranna ruostekestävyyttä)
toinen voitelee tiivisteen silikonilla, mikä taasen haittaa mahdollista tiivistekittittiä......
yksi vetää narulla, toinen sähköjohdolla....



Tuo ruoste on liki jokaisessa vanhemmassa autossa ja sitä ei lasiasentajat juuri korjaa.

Kuorma-autoihin ja työkoneisiin on tullut useampi lasi laitettua ja Fairy on liukkareiden ykkönen :) Sähköjohdolla vedettiin paikalleen. Ja vanhan tiivisteen kunto kannattaa tarkistaa, jos on löysä lasin ympärille ja/tai lasin ura löysä niin uusi tiiviste hankintaan.

junttijuu 21.09.2011 10:49

joo 1-värinen sävylasi tuli otettua, asennettuna hintaa 180e karjalan purkupojilta.


Sivu luotu: 15:05 (GMT +2).