![]() |
Renkaiden laittoa?? Homma hoidettu mutta ketju pysyy
Onkos kellään palstalaisella iltaisin mahdollisuutta ottaa renkaita pois vanteelta ja toiset kumit takaisin vanteelle ja puntittaa niin se on plussaa ei pakollista...
Työajat haittaavat normaaliaikoina rengaspajalle menoa ja olen kuullut liikaa turinaa siitä että renkaat on vanhat ja blaah blaah blaah. Rengaskokokin on inhimillinen 235/75/15 sahara joten ei tartte olla mikään himomasiina jolla saa päälle väännettyä :) Pääkaupunkiseudun alueella jos on on todellinen plussa mutta tarvittaessa voisi vähän pidemmällekin mahdollisesta ajella. yhteydet nroon:0407034555 |
Hämeenlinnassa onnistuu ainakin, jos et lähempää löydä tekijää..
|
Mulla on koneet tossa Ylästössä. Tasapainotusta ei ole, mutta jos haluat vanhojen renkaiden vielä pitävän ilmaa, niin mites olis 11D aine renkaan sisään? Ei tarvi tasapainottaa sen jälkeen. Maksoi viimeksi 70€/4 litraa, noihin voisi riittää 0,5 litraa/rengas.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Vanteet on kyllä meillä tupattu korjaamaan hitsaamalla. :) |
Lainaus:
|
joo hitsaamalla olis kyl kaikkein paras, mut ku ei millään viittis ku just maalasin noi vanteet
|
No en tiedä siitä tasapainotus ominaisuudesta muuta, kuin että isot kuorkin pyörät tasapainotetaan sellasella jauholla. Kokeiltu on, että esim. vesi-glykoliseos toimii hyvin tasapainotusaineena. Tästä johdettuna tuo 11D taitaa toimia myös tasapainotusaineena, mutta en ole maantiellä koittanut. Hiekkatiellä ei pomppinut renkaat, vaikka yhdessä on kylkipaikka ja vauhtia varmaan satasen verran. Koostumus on sellasta löysää kaurapuuroa, tarvii melkoset lehmän hermot, jos aikoo laittaa ventiilirei'än kautta tubeless pyörään.
|
Kyllähän ton kokoset renkaat vääntää rengasraudallakin tunnissa vanteille ja takasin.
|
Siitä vaan saa tulla vääntämään jos tuntuu että on liikaa energiaa ja nauttii siitä hommasta....Meikäläistä ei ainakaan kiinnosta raudan kanssa muuten väännellä ellei ole ihan pakko tai olosuhteiden pakosta. Kutsukaan laiskaksi mutta se on vaan mukavuuden halua
|
Toi painotus on kans maastureissa aivan turha homma,ainakin kannattaa ensin kokeilla ilman.Ikinä en ole painottanu.
|
nooh, ei sitä nyt huvin vuoksi ala tekeen sen myönnän;) .
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
Kokeilin aluksi ilman 31" renkailla, mutta 80 vauhdissa vipotti niin perkeleesti että meinasi hampaat lähteä ja ratti heilui 5cm kädessä. Kaikissa renkaissa oli 70-100 gramman heitto. Painojen jälkeen menee kuin junassa istuisi. :) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Homma hoidossa muiden osa-alueiden osalta paitsi puntituksen kun ei löydetty liimapuntteja :) Yllättävän vähän vipotti tuossa kun sen 80-90 ajoi vaikka heittoa oli jonkin verran kuitenkin.
Kiitokset kertille ja muille asianosaisille. Castrol kiittää!! |
Hiluxiin vaihdettiin renkaat ja vanteet, puntattiin ja penkillä ei meinaa pysyä 80 km/H vauhdissa. Vanhoilla renkailla ei mitään. Voisiko johtua ohjauskulmista ? Tuo on kuitenkin käyttöpeli jolla ajellaan kaikki ajot.
|
Lainaus:
Mulla teki sama kerran kun laitoin kartion kanssa koneeseen. Mutta kun terranon vanteissa on pulttien kohalla sellaiset ulokkeet, niin toi kartio ei keskittänyt kunnolla. Tuli sellaiset about 300g heitot. :rolleyes: Laitoin sit tolla pulttihässäkkällä vanteen koneeseen ja sain puntit kohille. :) |
"Sormilla" puntitettiin, kahdessa eri paikassa. Tulee herkemmältä mieheltä housuun tuolla vatkaamisella ;)
|
No mutta jos vanhojen kanssa ei ollut ongelmia niin sitten täytyy olla uusissa jotain vika eikä ohjauskulmissa?
Olisiko sitten joku vanne kiero tai runkovikainen rengas? |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 08:59 (GMT +2). |