Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   KC vaihdelaatikon laakerien vaihto (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=87626)

Mik_ 25.08.2011 18:52

KC vaihdelaatikon laakerien vaihto

Nonniin, nyt on saatu laatikko tiputettua alas ja otettu pöydälle työn alle, vielä en muuta tehny kun jakolaatikon irrotin.

Nyt kaipailis vähän neuvoja et miten tuo kannattaa purkaa, ja missä asennossa, ettei leviä ihan käsiin koko lodju.

Ja ja ja kaikki vinkit tuohon hommaan otetaan ilomielin vastaan :D

Räjäytyskuvat mulla onkin jo, mutta eka laatikon korjausyritys, ja hiukan arveluttaa mitä tulee, niin kettumainen ottaa laatikot irti ja laittaa takas, ettei huvita montaa kertaa tehdä ;)

Edit, niin siis nelikko kinkkukaapiin lodju oli kyseessä.

Hompppa_ 25.08.2011 20:06

Tein omaan laatikkoon kk sitten pakkirempan ja tiiän kyllä ettei se laatikko ole mikään kevyt :D

Irrotat laatikon keskeltä pultit pois ja muistaakseni piti myös vaihdekeppi ottaa irti, sen jälkeen joudut luultavasti vääntelemään vaihteensiirtäjää ja laatikon pitäisi haljeta kahtia.
Nyt sitten aukaset kytkinkopan sisältä sen kannen( 4-5pulttia) ja otat pääakselilta lukkoprikan pois niin saat kytkinkopan irti.

Jotakuinkin näin :rolleyes:

No enempää minun ei tarvinut tehä muutakuin vaihtaa pakin rattaat;)

Mik_ 26.08.2011 06:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hompppa_ (Viesti 793378)
Tein omaan laatikkoon kk sitten pakkirempan ja tiiän kyllä ettei se laatikko ole mikään kevyt :D

Irrotat laatikon keskeltä pultit pois ja muistaakseni piti myös vaihdekeppi ottaa irti, sen jälkeen joudut luultavasti vääntelemään vaihteensiirtäjää ja laatikon pitäisi haljeta kahtia.
Nyt sitten aukaset kytkinkopan sisältä sen kannen( 4-5pulttia) ja otat pääakselilta lukkoprikan pois niin saat kytkinkopan irti.

Jotakuinkin näin :rolleyes:

No enempää minun ei tarvinut tehä muutakuin vaihtaa pakin rattaat;)

Tämäkin jo helpottaa niin tietää mistä aloittaa, kattoo sit mitä sieltä vastaan tulee :D

Mik_ 26.08.2011 18:40

Vähän sain jo purettua, ensimmäisen liitoksen keskeltä, ja kytkinkopan puolelta laippa ja lukitusrenkaan pois, mutta en saanu toista keskiliitosta auki kun puoli senttiä, ja siihen toppas, pitääkö vaan käyttää voimaa, vai oliko jotain vielä purettava?

JJo 26.08.2011 19:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mik_ (Viesti 793652)
Vähän sain jo purettua, ensimmäisen liitoksen keskeltä, ja kytkinkopan puolelta laippa ja lukitusrenkaan pois, mutta en saanu toista keskiliitosta auki kun puoli senttiä, ja siihen toppas, pitääkö vaan käyttää voimaa, vai oliko jotain vielä purettava?

Muistelisin että tässä vaiheessa toimii haku, eli jotku toisetkin on taistellu saman ongelman kanssa ;)

Hompppa_ 26.08.2011 19:25

Lainaus:

Jos nyt puhutaan samasta liitoksesta niin siellä tökkii justiinsa se vaihteensiirtäjä. Kato jakolaatikon puolelta sisälle niin näet sen hommelin.

Mik_ 26.08.2011 21:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JJo (Viesti 793656)
Muistelisin että tässä vaiheessa toimii haku, eli jotku toisetkin on taistellu saman ongelman kanssa ;)

Ehkä oon tumpelo haun kanssa, ku oon lukenu kaikki kingin laatikko jutut mitkä minä oon löytäny :)

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hompppa_ (Viesti 793659)
Jos nyt puhutaan samasta liitoksesta niin siellä tökkii justiinsa se vaihteensiirtäjä. Kato jakolaatikon puolelta sisälle niin näet sen hommelin.

Ja ei puhuttu samasta liitoksesta enää, mut sain kyllä sen kytkinkopankin jo irti, nyt enää itse akselien ja vaihteen siirtäjien purku, siinähän sitä hommaa onkin :o

Sivu luotu: 14:29 (GMT +2).